VW Užitkové vozy - rekordní hodnoty v prodeji, obratu i zisku
Značka Volkswagen Užitkové vozy prodala v roce 2008 navzdory obtížné situaci na trhu nejvíce vozů v historii a současně dosáhla rekordních hodnot obratu i operativního hospodářského výsledku.
Počet prodaných lehkých a těžkých užitkových vozů překonal v uplynulém roce poprvé v historii půlmilionovou hranici. S 502 964 prodanými vozy (v roce 2007 – 488 726 automobilů) se bilance prodejů zlepšila o 2,9 procenta. Nejprodávanějším modelem se stal T5 ve verzích Transporter, Caravelle, Multivan a California se 178 007 prodanými kusy. Na vzestupu byl Caddy, jehož prodej stoupl o 3 procenta na 151 565 vozů oproti 147 133. Také Crafter pokračoval v růstovém trendu a dosáhl zlepšení prodeje o 10,7 procenta (51 101 prodaných vozů oproti počtu 46 161 v roce 2007).
Volkswagen Užitkové vozy tak opět posílil své postavení vedoucí značky na evropském trhu. „S celkovým počtem prodaných vozů ve výši 332 000 jsme s přehledem obhájili titul mistra Evropy a zvýšili jsme náš odstup od druhého umístění v pořadí,“ podtrhl Schaller. Radikálně změněná situace na trhu se uprostřed druhého pololetí 2008 dotkla i značky Volkswagen Užitkové vozy. „Tomuto vývoji jsme se nemohli vyhnout a tento rok očekáváme nižší počet prodaných automobilů než v roce 2008,“ objasnil Schaller. Podle něj je značka jako specialista na lehké užitkové vozy dostatečně silná a schopná udržet kurz i v bouřlivých dobách. Současně se bude rozšiřovat paleta nabízených vozů.
Kromě dalších variant modelů Caddy, T5 a Crafter bude významným přírůstkem především Pickup, který chce značka Volkswagen Užitkové vozy uvést koncem roku 2009 nejprve na jihoamerický trh a poté nabídnout zákazníkům v Evropě. Nový Pickup posouvá značku do nové dimenze a zajistí vstup na nové trhy.
PL, 6.4.2009
Volkswagen Užitkové vozy tak opět posílil své postavení vedoucí značky na evropském trhu. „S celkovým počtem prodaných vozů ve výši 332 000 jsme s přehledem obhájili titul mistra Evropy a zvýšili jsme náš odstup od druhého umístění v pořadí,“ podtrhl Schaller. Radikálně změněná situace na trhu se uprostřed druhého pololetí 2008 dotkla i značky Volkswagen Užitkové vozy. „Tomuto vývoji jsme se nemohli vyhnout a tento rok očekáváme nižší počet prodaných automobilů než v roce 2008,“ objasnil Schaller. Podle něj je značka jako specialista na lehké užitkové vozy dostatečně silná a schopná udržet kurz i v bouřlivých dobách. Současně se bude rozšiřovat paleta nabízených vozů.
Kromě dalších variant modelů Caddy, T5 a Crafter bude významným přírůstkem především Pickup, který chce značka Volkswagen Užitkové vozy uvést koncem roku 2009 nejprve na jihoamerický trh a poté nabídnout zákazníkům v Evropě. Nový Pickup posouvá značku do nové dimenze a zajistí vstup na nové trhy.
PL, 6.4.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout