Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Tiguan - pět hvězdiček v EuroNCAP

Ještě před uvedením na trh, které je v Česku ohlášeno na přelom roku, testovala organizace Euro NCAP bezpečnost nového Tiguanu. A výsledky jsou prvotřídní. Celkově se Tiguan stal nejlepším vozem ve své třídě.

Při hodnocení vozů zkoumá EuroNCAP tři bezpečnostní oblasti: ochranu pasažérů, bezpečnost dětí a bezpečnost chodců. Tiguan získal pět hvězdiček za ochranu pasažérů, čtyři za bezpečnost dětí a dvě za ochranu chodců.
Základem pro vysoký bezpečnostní potenciál je struktura karoserie s vysokou tuhostí, energii absorbující deformační zóny na všech stranách a ochranný systém definovaný pro tyto charakteristiky. Karoserie staví na lehké konstrukci využívající zesílené ocelové plechy díky níž skořepinová stavba poskytuje cestujícím optimální ochranu v případě nehody. K výjimečné bezpečnosti přispívají i početné pomocné systémy zahrnující elektronický stabilizační systém ESP s impulzem do řízení, ABS s brzdovým asistentem, ASR, EDS, MSR a stabilizací přívěsu.
Pečlivá souhra zádržných systémů uvnitř vozu zajišťuje minimální dopad na pasažéry v případě nehody. Tříbodové bezpečnostní pásy jsou dodávány u všech sedadel, omezovače jejich síly jsou integrovány do předních sedadel a krajních zadních sedadel. Elektronicky ovládané předpínače bezpečnostních pásů zajišťují optimální využití dostupných bezpečnostních zón. Přední airbagy v kombinaci s bezpečnostními pásy poskytují optimální ochranu pro řidiče a spolujezdce v případě čelního nárazu. Nová přední sedadla a hlavové opěrky poskytují maximální ochranu proti možným úrazům oblasti krční páteře při zadním nárazu. V sériové výbavě disponuje Tiguan pro vyšší bezpečí dětských pasažérů ukotvením dětských sedaček Isofix. Komplexní bezpečnost doplňují boční a hlavové airbagy.
Při aktivaci ochranných zádržných systémů komunikuje spouštěcí mechanismus airbagů s ostatními řídícími jednotkami: v případě havárie jsou automaticky zapnuta výstražná světla, odemčeny dveře, rozsvícena světla v interiéru a vypnuto palivové čerpadlo.
Při vývoji hrála od počátku hlavní roli ochrana chodců. Všechny relevantní části přídě vozu, stejně jako vnitřní kovová struktura závěsu kapoty, byly optimalizovány pro lepší ochranu chodců. Speciálně vyvinutá pěna, skrytá za nárazníky, by společně s pomocným příčníkem měla snížit výskyt zranění nohou.

JL, 3.10.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar