Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VISIGO - autobus, který vás překvapí

Společnost TURANCAR CZ představila nejnovější model turistického autobusu střední velikosti VISIGO Euro VI s maximální kapacitou až 41 cestujících. Jedná se o novou koncepci konstrukce karosérie, výrobce poprvé v historii upouští od osvědčených tradičních postupů výroby autobusů s pevným rámem.

Nové VISIGO má základ vytvořený z pevné, avšak subtilní klece samonosné karoserie s motorem zabudovaným v zadní části. Proporcemi je vhodný jak pro dálkovou dopravu, tak i k linkové meziměstské přepravě. Největším překvapením je nejnovější šestiválec Cummins Euro VI. Celková výška autobusu neumožňuje jeho zařazení do kategorie Coach HD, HDH, ale přesto má jeho zavazadlový prostor objem úctyhodných 5.5 mᶾ. Autobus lze již ve výrobě vybavit toaletou a spací kabinou pro řidiče. Veškeré další vybavení včetně převodovky s automatickým řazením, účinné automatické klimatizace, retardéru, DVD přehrávače i couvací kamery je již v nabídce v základním provedení.

S osazením nového motoru dochází také k novému značení: Anadolu ISUZU - VISIGO. První předváděný model Euro VI v Čechách má kapacitu 35 cestujících, mezi jednotlivými sedadly je komfortní vzdálenost více než 77 cm. Autobus má naplánovanou sérii testovacích jízd u dopravců po dobu dvou měsíců, následně bude vystaven na mezinárodním veletrhu CZECHBUS 2014 v listopadu v Praze


U VISIGO vsadil výrobce na oblé tvary, plynulé křivky a originální prvky jak na vnějších částech karoserie, tak i v provedení interiéru. Snahou je nabídnout autobus v novém, neotřelém atraktivním designu za použití dobře laděných neobvyklých barev v interiéru. Na první pohled zaujme vypouklé přední čelo s opticky prodlouženým čelním sklem. Křivky a linky předního panelu i stylizované rozmístění hlavních světlometů a mlhovek do oblouku působí příjemným vzhledem. Nový facelift nyní také zapadá do jednotného vizuálního vzhledu celé výrobní řady autobusů Anadolu Isuzu. Mohutná zpětná zrcadla umístěná asymetricky, vpravo s velkým přesahem, vlevo u řidiče naopak s „připažením“, zajišťují vynikající rozhled. Hodně zajímavá je nápaditá linie předního sloupku protaženého plynule až do střešního spoileru, který zakrývá klimatizaci. Dalším nápaditým prvkem je střešní křídlo, které částečně omezuje víření vzduchu za vozidlem a je v něm zabudovaná couvací kamera.


Podle přání zákazníka je možné upravit varianty počtu sedadel v konfiguracích: 35 + 2, 37 + 2 a 39 + 2. Moderní konstrukce sedadel upouští od mohutných měkkých „fotelů“, ale jde cestou ergonomicky tvarovaných skořepin, dobře čalouněných, které jsou pohodlné a vhodné i pro delší cestování. Dostatek přirozeného světla v interiéru zabezpečují originální prosklené partie stropního panelu, které lze zastínit elektrickou clonou. Naopak noční svícení obstarává důmyslný systém efektních LED světel
VISIGO je vybavený multimediálním setem, který umožňuje na jedné obrazovce využívat funkcí MP3, DVD, navigace a palubního počítače, všechny tyto funkce mohou být použity současně. Plně automatická klimatizace umožňuje jak chlazení, tak i vytápění, automatický systém je součástí standardního vybavení VISIGO. Zajímavě navržené boční prosklení u řidiče sestupuje hluboko ke spodní hraně karoserie, řidiči mimo jiné umožňuje dobrý boční výhled.

Nový VISIGO Euro VI je osazený šestiválcovým motorem Cummins ISB 6.7 E6 250B o výkonu 187 kW s emisní normou Euro VI. Cummins dodává autobusu nový rozměr kvality, parametry výkonu zaručují vysoce dynamické jízdní vlastnosti s nízkou spotřebou, mimořádnou spolehlivostí a výdrží.


Koncepce podvozkové části je identická s vyspělými autokary světových značek. Přední náprava s nezávislým zavěšením kol a pneumatickým pérováním zajišťuje klidnou a pohodlnou jízdu i po špatných silnicích. Zadní náprava má také pneumatické odpružení, na všech kolech jsou kotoučové brzdy a autobus je vybaven zpomalovací motorovou brzdou a elektromagnetickým retardérem Voith. Objem palivové nádrže 250 l s přehledem zajišťuje akční rádius minimálně 1000 km. Dobré jízdní vlastnosti zaručuje použití větších kol o rozměru 265/70 R19.5.


Motor: vznětový přeplňovaný šestiválec Cummins
Objem: 6700 cm³
Výkon: 182 kW při 2100/min
Točivý moment: 1000 Nm při 1200-1600/min
Rozměry: 9560 x 2454 x 3368 mm
Poh.hmotnost: 9 200 kg
Celk.hmotnost: 13 500 kg



PR, 11.9.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar