VDL Futura - Autokar roku 2012
Léto ještě ani neskončilo a už je tu Coach Of The Year 2012, tedy prestižní cena pro nejlepší luxusní autobus. Porota odborných novinářů z devatenácti evropských zemí (ČR bohužel není zastoupena) vyhodnotila ze šesti vybraných finalistů Coach Euro Test 2011 jako nejlepší autokar Futura nizozemské firmy VDL Bus & Coach.
VDL Futura zvítězila v konkurenci luxusních autobusů Irizar i6 (ESP), Scania Touring (SWE), Setra 416 GT(GER), Viseon C13 (GER) a Volvo 9500 (SWE). Porota hodnotila celkovou koncepci se zaměřením na praktickou použitelnost, celkové zpracování a efektivitu provozu.
Futura získala své ocenění za atraktivní design, vysoký komfort pro cestující, (mj. i díky zcela rovné podlaze), optimalizované poháněcí ústrojí (motor DAF s převodovkou AS Tronic), přispívající k vysokému jízdnímu komfortu, a příznivý poměr kvalita/cena. Vysoce byla hodnocena také ovladatelnost autokaru s malým poloměrem otáčení, ergonomicky uspořádané pracoviště řidiče i zpracování celého interiéru. Díky dvounápravovému provedení 12,9 m dlouhého vozidla, a tím i nízké pohotovostní hmotnosti, bodovala Futura nižší spotřebou paliva při kapacitě až 57 cestujících se zavazadly v rámci nejvyšší povolené hmotnosti podle předpisů pro mezinárodní dopravu.
Jméno Futura má dlouholetou tradici (v minulosti známé ve spojení Bova Futura) a je synonymem výrobků orientovaných na přání zákazníků. Díky modulární konstrukci lze vybrat z několika variant karosérií, motorů i vnitřního uspořádání.
Základními modely jsou dvounápravové vysokopodlažní autokary o délkách 12,2 a 12,9 a třínápravové v délkách od 13,1 do 14,8 metru.
Letošním oceněním, VDA navázala na titul Bus Of The Year 2011, který v kategorii městských a linkových autobusů získala loni za nízkopodlažní autobus Citeo.
Jiří Rameš¨, 29.8.2011
Futura získala své ocenění za atraktivní design, vysoký komfort pro cestující, (mj. i díky zcela rovné podlaze), optimalizované poháněcí ústrojí (motor DAF s převodovkou AS Tronic), přispívající k vysokému jízdnímu komfortu, a příznivý poměr kvalita/cena. Vysoce byla hodnocena také ovladatelnost autokaru s malým poloměrem otáčení, ergonomicky uspořádané pracoviště řidiče i zpracování celého interiéru. Díky dvounápravovému provedení 12,9 m dlouhého vozidla, a tím i nízké pohotovostní hmotnosti, bodovala Futura nižší spotřebou paliva při kapacitě až 57 cestujících se zavazadly v rámci nejvyšší povolené hmotnosti podle předpisů pro mezinárodní dopravu.
Jméno Futura má dlouholetou tradici (v minulosti známé ve spojení Bova Futura) a je synonymem výrobků orientovaných na přání zákazníků. Díky modulární konstrukci lze vybrat z několika variant karosérií, motorů i vnitřního uspořádání.
Základními modely jsou dvounápravové vysokopodlažní autokary o délkách 12,2 a 12,9 a třínápravové v délkách od 13,1 do 14,8 metru.
Letošním oceněním, VDA navázala na titul Bus Of The Year 2011, který v kategorii městských a linkových autobusů získala loni za nízkopodlažní autobus Citeo.
Jiří Rameš¨, 29.8.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout








