V Kvasinách vyrobili už 500 000 vozů
Ke svému novému majiteli poputuje již půl milióntý automobil Škoda vyrobený v Kvasinách, pobočném závodě mladoboleslavské společnosti Škoda Auto. Jubilejním vozem je Škoda Roomster Scout 1.9 TDi pro francouzského zákazníka.
„V polovině roku 1974 opouštěl brány závodu v Kvasinách stotisící automobil vyrobený od roku 1945. Přesně před rokem z linky sjížděl stotisící Superb, dnes půlmiliontý vůz Škoda vyrobený v Kvasinách. Díky sílící poptávce po vozu Roomster jsme nedávno produkci závodu navýšily a předpokládáme, že tento trend bude ještě pokračovat“, uvedl Horst Mühl, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky.
Historie závodu v Kvasinách spadá do počátku 20. let minulého století, kdy František Janeček, majitel motocyklové továrny JAWA, koupil část Solnického panství, jehož součástí byla pila, bednárna a cihelna v Kvasinách. Tyto provozy přeměnil na karosářské dílny, v nichž se od roku 1934 vyráběly karoserie pro automobily Jawa. V té době bylo vyrobeno asi 3700 karoserií při průměrném stavu 270 pracovníků. Denní průměr dosáhl 4 kusů a v době výroby vojenských karoserií 7 až 8 kusů.
V roce 1947 došlo k dohodě se závodem AZNP Mladá Boleslav o výrobě vozů značky Škoda v Kvasinách a hned opustily brány závodu první vozy Škoda Superb.
Závod Kvasiny se časem začal profilovat jako výrobce nestandardních náhradních dílů na karoserie a speciálních verzí základního typu, především sportovních, ale i užitkových. Na přelomu 60. a 70. let došlo k zásadnímu rozšíření výrobních ploch závodu.
V Kvasinách vznikaly legendární modely vozů Škoda jako kabriolet Felicia, sportovní 110 R Coupé, Garde a Rapid. Dnes se zde vyrábí kompaktní rodinný vůz Roomster a luxusní Superb.
Škodu Roomster předvedla automobilka poprvé v roce 2003 jako designovou studii kompaktního rodinného automobilu na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Sériový model byl představen veřejnosti na mezinárodní automobilové výstavě loni v Ženevě. V prodeji je od poloviny téhož roku. Roomstera, čtvrtou modelovou řadou společnosti Škoda Auto si koupilo přes padesát 50 tisíc kusů.
JL, 21.8.2007
Historie závodu v Kvasinách spadá do počátku 20. let minulého století, kdy František Janeček, majitel motocyklové továrny JAWA, koupil část Solnického panství, jehož součástí byla pila, bednárna a cihelna v Kvasinách. Tyto provozy přeměnil na karosářské dílny, v nichž se od roku 1934 vyráběly karoserie pro automobily Jawa. V té době bylo vyrobeno asi 3700 karoserií při průměrném stavu 270 pracovníků. Denní průměr dosáhl 4 kusů a v době výroby vojenských karoserií 7 až 8 kusů.
V roce 1947 došlo k dohodě se závodem AZNP Mladá Boleslav o výrobě vozů značky Škoda v Kvasinách a hned opustily brány závodu první vozy Škoda Superb.
Závod Kvasiny se časem začal profilovat jako výrobce nestandardních náhradních dílů na karoserie a speciálních verzí základního typu, především sportovních, ale i užitkových. Na přelomu 60. a 70. let došlo k zásadnímu rozšíření výrobních ploch závodu.
V Kvasinách vznikaly legendární modely vozů Škoda jako kabriolet Felicia, sportovní 110 R Coupé, Garde a Rapid. Dnes se zde vyrábí kompaktní rodinný vůz Roomster a luxusní Superb.
Škodu Roomster předvedla automobilka poprvé v roce 2003 jako designovou studii kompaktního rodinného automobilu na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Sériový model byl představen veřejnosti na mezinárodní automobilové výstavě loni v Ženevě. V prodeji je od poloviny téhož roku. Roomstera, čtvrtou modelovou řadou společnosti Škoda Auto si koupilo přes padesát 50 tisíc kusů.
JL, 21.8.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout