Tři nové plnicí stanice CNG
Společnost Vemex, člen České plynárenské unie otevřela novou CNG stanici v Ostravě a dnes bude uvedena do provozu rekonstruovaná CNG stanice v Úpici u Trutnova v Královéhradeckém kraji, která se stane také veřejnou stanicí a bude pro motoristy k dispozici v nepřetržitém provozu.
Tato stanice je již třetí stanicí na CNG společnosti E. ON a zároveň 36. veřejnou CNG stanicí v ČR. Do konce ledna se otevře další veřejná CNG stanice v Terezíně. „Během celého roku předpokládáme otevírání dalších nových CNG stanic, na jaře například přibude CNG stanice v Žebráku,“ říká Markéta Schauhuberová, manager České plynárenské unie. „To, že je CNG nyní nejrozšířenější a nejatraktivnější alternativní palivo potvrzuje i to, že Česká pošta vypsala v prosinci veřejnou zakázku na 412 vozidel s pohonem na CNG,. Na podzim roku 2011 bylo v ČR již přes 3 250 CNG vozidel. S CNG vozy jezdí u nás už třeba i DHL v Praze, Ostravě i Olomouci, ale i komunální vozy Pražských služeb, polovina všech vozidel Městské policie v Ostravě, přes 340 městských autobusů i minibusů.“ Také Škoda se má daleko více než dosud orientovat na alternativní pohony a hlavně na CNG a tak se konečně dají očekávat i verze stávajících vozů na CNG.
CNG vozidla už také mohou parkovat v podzemních garážích. V ČR je dnes asi 50 plnicích stanic, z toho 36 veřejných a nejméně stovku domácích plniček vlastní drobní podnikatelé nebo majitelé rodinných domků.
Dnes neexistuje jiné alternativní palivo, které by mělo 13,5 milionů uživatelů po celém světě a nabídku více než sta vozů sériové výroby nejméně 15 světových značek, jako jsou např. Mercedes-Benz, VW, Fiat či Opel. Také 20 tisíc plnicích stanic už umožní objet na toto palivo celý svět. Navíc vozy mají i zachovanou či alespoň dojezdovou nádrž na benzin, čímž padá častý negativní argument, že je málo stanic. Podle několika různých studií se má v průběhu příštích deseti let objevit na silnicích po celém světě dalších zhruba padesát milionů vozidel, které bude pohánět stlačený zemní plyn.
Výhody jsou ekologie, ekonomika, bezpečnost a to, že CNG je palivo strategicky výhodné. Za posledních několik let se technický vývoj v oblasti CNG vozidel posunul natolik, že dnes mohou sériově vyráběná CNG vozidla ujet až 940 km, cena za ujetý kilometr je pouze 1 Kč, téměř každá automobilka má model CNG vozidla, cena vozidla na CNG je stejná jako cena vozidla dieselového atd. Při současném zdražování klasických pohonných hmot až na 36 Kč za litr, je cena za 1 kubický metr CNG, který energeticky odpovídá 1 litru benzinu, ve výši 16-17 Kč bezkonkurenční.
JL, 13.1.2012
CNG vozidla už také mohou parkovat v podzemních garážích. V ČR je dnes asi 50 plnicích stanic, z toho 36 veřejných a nejméně stovku domácích plniček vlastní drobní podnikatelé nebo majitelé rodinných domků.
Dnes neexistuje jiné alternativní palivo, které by mělo 13,5 milionů uživatelů po celém světě a nabídku více než sta vozů sériové výroby nejméně 15 světových značek, jako jsou např. Mercedes-Benz, VW, Fiat či Opel. Také 20 tisíc plnicích stanic už umožní objet na toto palivo celý svět. Navíc vozy mají i zachovanou či alespoň dojezdovou nádrž na benzin, čímž padá častý negativní argument, že je málo stanic. Podle několika různých studií se má v průběhu příštích deseti let objevit na silnicích po celém světě dalších zhruba padesát milionů vozidel, které bude pohánět stlačený zemní plyn.
Výhody jsou ekologie, ekonomika, bezpečnost a to, že CNG je palivo strategicky výhodné. Za posledních několik let se technický vývoj v oblasti CNG vozidel posunul natolik, že dnes mohou sériově vyráběná CNG vozidla ujet až 940 km, cena za ujetý kilometr je pouze 1 Kč, téměř každá automobilka má model CNG vozidla, cena vozidla na CNG je stejná jako cena vozidla dieselového atd. Při současném zdražování klasických pohonných hmot až na 36 Kč za litr, je cena za 1 kubický metr CNG, který energeticky odpovídá 1 litru benzinu, ve výši 16-17 Kč bezkonkurenční.
JL, 13.1.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout