Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota vyvinula špičkový jízdní simulátor

Společnost Toyota Motor Corporation (TMC) vyvinula nový jízdní simulátor umožňující účinně analyzovat jízdní charakteristiky z pohledu průměrných řidičů. Nové zařízení napomůže při vývoji a testování technologií aktivní bezpečnosti zaměřených na snížení počtu dopravních nehod.

Jízdní simulátor je instalován v technickém centru Higashifuji firmy TMC v Susono City v japonské prefektuře Shizuoka. Zařízení využívá video, simulátor zrychlení a další technologie umožňující vývojovým pracovníkům provádět jízdní zkoušky, jejichž nasazení by bylo v reálném světě příliš nebezpečné, nebo by vyžadovaly specifické jízdní podmínky. Nové zařízení dokáže nasimulovat jedno z nejrealističtějších prostředí na světě, čímž nabízí řidičské zkušenosti blížící se podmínkám skutečného provozu.
Klíčovým prvkem virtuální reality je nasazení skutečného automobilu, který je umístěn na plošině uvnitř kopule o průměru 7,1 metru. Strop přitom slouží jako obrovská konkávní videoobrazovka, na kterou se promítá obraz v celé šíři 360°. Při řízení vozu se s kopulí manipuluje – je zde zařízení pro naklánění, vibrace a další pohyby. Simulátor zajišťuje podélný pohyb o rozsahu 35 m a příčný 20 m, vše probíhá za přesného řízení pomocí počítače. Výsledkem je věrná simulace skutečných pocitů při řízení, včetně smyslu pro rychlost, zrychlení, jízdní pohodlí při průjezdu zatáčkami a dalších jízdních manévrech. Pocity jsou ještě realističtější díky zvukovým efektům.
TMC vychází z koncepce integrovaného řízení bezpečnosti, která určuje směr vývoje automobilů v oblasti bezpečnostních technologií. Firma plánuje simulátor využívat v rámci výzkumu a vývoje nejen bezpečnostních systémů používaných přímo v automobilech, ale i systémů podporujících bezpečnou jízdu, které integrují vozy do okolní infrastruktury.
Jízdní simulátor bude používán zejména pro analýzu jízdních charakteristik a vývoj technologií aktivní bezpečnosti jako např. nižší pozornost věnovaná okolí (usnutí za volantem či ospalost), nedostatek pozornosti vůči možnému nebezpečí (rozhlédnutí ze strany na stranu, nedbalá kontrola bezpečnosti na vozovce), řízení pod vlivem (opilost, únava či nemoc) a také vývoj technologií aktivní bezpečnosti pro účinné snižování počtu dopravních nehod. Zároveň poslouží k testování účinnosti technologií aktivní bezpečnosti.

JL, 28.11.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar