Toyota - robot Winglet pro osobní přepravu
Robot Winglet, na jehož vývoji se stále pracuje, je jedním z pomocných robotů označovaných jako Toyota Partner, vyráběných společností TMC. Byl navržen v rámci sociálního programu jako osobní pomůcka pro bezpečný a plně mobilní život.
Jedná se o kompaktní nástroj příští generace pro každodenní přepravu osob, pro který je typická zejména snadnost použití a možnost výrazného rozšíření rozsahu mobility jeho uživatelů. Winglet sestává z vlastní konstrukce (pro představu půdorys odpovídá přibližně papíru formátu A3) obsahující elektromotor, dvě kola a vnitřní senzory, které nepřetržitě sledují pozici uživatele a podle toho regulují elektromotor kvůli zajištění stability. Jedinečná paralelní vazba umožňuje uživateli jet dopředu, dozadu a otáčet se pouhým přenášením váhy těla. Použití tohoto vozítka je bezpečné i v těsných prostorách nebo v davu lidí.
TMC vyvinula celkem tři různé modely označené – L, M (na obr. červený) a S (na obr. nejmenší) lišící se svými jízdními vlastnostmi, a tak si zákazníci mohou vybrat model podle konkrétních potřeb – od „praktického“ až po „sportovní hands-free provedení“ (bez zapojení rukou).
TMC plánuje provádět nejrůznější technické a zákaznické zkoušky robotů Winglet, aby získala zpětnou vazbu během uvádění tohoto přepravního prostředku do praktického života. Praktické zkoušky užitné hodnoty a parametrů mobility se plánují v Japonsku na letošní podzim na centrálním mezinárodním letišti Centrair poblíž města Nagoya a dále v Laguna Gamagori, v přímořském rekreačním středisku v prefektuře Aichi. Zkoušky využitelnosti uprostřed davu lidí a za dalších podmínek, včetně reakce kolemjdoucích osob, budou zahájeny v roce 2009 v nákupním centru Tressa ve městě Yokohama.
TMC usiluje o trvalou udržitelnost v oblasti výzkumu a vývoje, výroby a sociální sféry jako součást své koncepce zajistit „trvalou udržitelnost ve třech oblastech“ a rovněž přispět k celkovému zdraví a pohodlí budoucí společnosti. V tomto duchu se nese i vývoj robotů Toyota Partner a využívá se zde přístup monozukuri („vytváření věcí“) TMC zahrnující mobilitu, výrobu a další technologie. V rámci příbuzného programu vývoje TMC v roce 2007 odhalila robota „MOBIRO“ pro osobní přepravu osob (v poloze vsedě).
Počátkem příští dekády má TMC v plánu praktické využití robotů Toyota Partner dále rozšířit. Bude proto i nadále podporovat vývoj v oblasti robotiky a posílí spolupráci mezi průmyslem, vládními organizacemi a akademickou sférou.
Základní technické údaje
JL, 5.8.2008
TMC vyvinula celkem tři různé modely označené – L, M (na obr. červený) a S (na obr. nejmenší) lišící se svými jízdními vlastnostmi, a tak si zákazníci mohou vybrat model podle konkrétních potřeb – od „praktického“ až po „sportovní hands-free provedení“ (bez zapojení rukou).
TMC plánuje provádět nejrůznější technické a zákaznické zkoušky robotů Winglet, aby získala zpětnou vazbu během uvádění tohoto přepravního prostředku do praktického života. Praktické zkoušky užitné hodnoty a parametrů mobility se plánují v Japonsku na letošní podzim na centrálním mezinárodním letišti Centrair poblíž města Nagoya a dále v Laguna Gamagori, v přímořském rekreačním středisku v prefektuře Aichi. Zkoušky využitelnosti uprostřed davu lidí a za dalších podmínek, včetně reakce kolemjdoucích osob, budou zahájeny v roce 2009 v nákupním centru Tressa ve městě Yokohama.
TMC usiluje o trvalou udržitelnost v oblasti výzkumu a vývoje, výroby a sociální sféry jako součást své koncepce zajistit „trvalou udržitelnost ve třech oblastech“ a rovněž přispět k celkovému zdraví a pohodlí budoucí společnosti. V tomto duchu se nese i vývoj robotů Toyota Partner a využívá se zde přístup monozukuri („vytváření věcí“) TMC zahrnující mobilitu, výrobu a další technologie. V rámci příbuzného programu vývoje TMC v roce 2007 odhalila robota „MOBIRO“ pro osobní přepravu osob (v poloze vsedě).
Počátkem příští dekády má TMC v plánu praktické využití robotů Toyota Partner dále rozšířit. Bude proto i nadále podporovat vývoj v oblasti robotiky a posílí spolupráci mezi průmyslem, vládními organizacemi a akademickou sférou.
Základní technické údaje
Typ | S | M | L |
Délka (mm) | 265 | 265 | 265 |
Šířka (mm) | 464 | 464 | 464 |
Výška (mm) | 462 | 680 | 1130 |
Hmotnost (kg) | 9,9 | 12,3 | 12,3 |
Rychlost (km/h) | 6 | 6 | 6 |
Nabíjecí doba (h) | 1 | 1 | 1 |
JL, 5.8.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout