Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota nezdražuje, ale některé modely zlevní

Podle analýzy Ernst & Young víc než polovina automobilů na českém trhu zdražuje. V posledním kvartále o 3,8 procenta oproti tomu předchozímu. Důvodem je zpřísnění emisních limitů, uvedl Petr Knap, vedoucí české pobočky Ernst & Young pro automobilový sektor. Tento vývoj se však netýká všech značek.

„Toyota nové vozy nezdražuje a ani se k tomu nechystá, naopak některé modely výrazně zlevňujeme. Problémy jiných značek se Toyoty netýkají, nemusíme řešit nutnost zvyšování cen, omezení nabídky z důvodu plnění emisních limitů, nebo nutnost prodávat modely a motorizace, které trh neakceptuje. V únoru jsme uzavřeli 1171 smluv na nové vozy, což je o 30 procent více než loni,“ říká ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus Martin Peleška.
Nejvyšší růst zaznamenaly prodeje firmám a podnikatelům a segment užitkových vozidel. Toyota od začátku března navíc spustila akční nabídku Best, která nabízí ještě nižší ceny. Připraven je i oblíbený Toyota Víkend, který proběhne 14. a 15. března.


Cena hybridů je už srovnatelná s konvenčními vozy

Hybridní vozy aktuálně tvoří kolem 40 procent prodejů značky Toyota, přes 90 procent u značky Lexus a jejich podíl nadále roste. Důvodem rostoucí poptávky po hybridních vozech je podle Martina Pelešky především cena už dnes srovnatelná s vozy vybavenými konvenčním pohonem, vysoká spolehlivost, zůstatková hodnota a také fakt, že se vozy obejdou bez dobíjecí infrastruktury.

Letošní rok bude podle expertů pro automobilky vyrábějící v Evropě znamenat historický přelom. Direktivní nařízení EU je nutí výrazně snižovat průměrné emise u vyráběných vozů na letošní cíl 95 gramů CO2 na kilometr, a to vše pod hrozbou finančních sankcí.
Podle analytické firmy PA hrozí 13 největším evropským výrobcům aut kvůli nesplnění limitů CO2 v celkové výši 14,5 miliardy eur. U některých firem budou mít přitom sankce výrazný dopad na jejich ziskovost i pověst.

Jednou z výjimek je Toyota, která se podle PA v příštím roce průměrem 95,1 gramu CO2 přiblíží požadavku nejvíce. „Toyota hybridy prodává nejdéle ze všech, už více než dvě dekády. Nové vozy tedy splní limity a majiteli se tudíž vyplatí i do budoucna. Jejich zůstatková hodnota bude i nadále vysoká. Nové modely Toyota a Lexus produkují emise do 95 g/km, takže budou použitelné i v budoucnu,“ dodává Martin Peleška.

Podle studie mezinárodního výboru pro čistou dopravu ICCT z loňského srpna byly v roce 2018 průměrné emise prodaných aut celosvětově 121 gramů CO2 na kilometr.


Toyota 5.3.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar