Toyota - možnosti PHV v praxi
Společnost Toyota Motor Europe (TME) pronajme vybraným fleetovým zákazníkům v Evropě přes 150 experimentálních vozů PHV (hybridní vůz s technologií Plug-in). Jedná se o další z kroků na cestě ke komerčnímu využití vozů s tímto typem pohonu.
Tříletého pilotního programu se jako první zúčastní Francie, přičemž další jednání probíhají ve Velké Británii, Německu a Nizozemí. Nový vůz PHV je postaven na technologii plně hybridního pohonu Toyota a bude vybaven výkonnými lithiumiontovými akumulátory, které prodlouží dojezdovou vzdálenost v režimu elektromobilu. První várka vozů PHV dorazí do Štrasburku již koncem roku 2009.
„Model PHV v budoucnu doplní náš Prius. Nabízí ekologické řešení těm zákazníkům, kteří žádají delší dojezd čistě na elektrický pohon, ovšem při zachování tradičních výhod plně hybridního systému pohonu,“ uvedl Tadashi Arashima, prezident a výkonný ředitel TME.
„Nyní je ideální doba ukázat, jaké možnosti nový model PHV nabízí. Musíme vyhodnotit jeho vlastnosti na různých trzích s odlišnými parametry infrastruktury, za různých jízdních podmínek a požadavků zákazníků,“ doplnil. Model PHV značky Toyota úspěšně řeší nedostatky tradičně spojované s elektromobily
– např. vysokou hmotnost a cenu akumulátorů nebo omezenou dojezdovou vzdálenost
–současně stupňuje výhody hybridního systému pohonu Toyota.
V případě Priusu pak tyto výhody zahrnují nejnižší emise CO2 v dané třídě – 89 g/km, nízkou spotřebu paliva, plynulé zrychlování a tichou jízdu.
PHV lze používat jako elektromobil k popojíždění městem, nicméně při rychlém cestování na delší vzdálenosti funguje jako hybrid se zážehovým motorem, který slouží k pohonu a podle potřeby také k dobíjení akumulátorů. Akumulátory se dobíjejí při jízdě, ypomalování a brzdění, ale také připojením ke standardní elektrické zásuvce.
Toyota ve spolupráci s EDF realizuje evropské silniční testy PHV (s akumulátory NiMH) již od roku 2007. Vybraným fleetovým zákazníkům a státním organizacím ve Štrasburku bude na tři roky pronajata stovka nových PHV s lithium-iontovými akumulátory. Část bude vybavena pokrokovým systémem dobíjení, jenž zajišťuje nejen samotné bezpečné dobíjení, ale i komunikaci mezi zásuvkou a vozidlem, identifikaci konkrétního vozidla a automatické vystavování účtů za odebranou elektřinu. Dobíjecí místa budou rovněž zřízena v domácnostech uživatelů, kancelářských budovách obchodních partnerů, na veřejných parkovištích a podél veřejných silnic. Toyota do roku 2010 nasadí přes 500 nových vozů PHV – v regionu Evropy, Japonska a Spojených států.
JL, 19.5.2009
„Model PHV v budoucnu doplní náš Prius. Nabízí ekologické řešení těm zákazníkům, kteří žádají delší dojezd čistě na elektrický pohon, ovšem při zachování tradičních výhod plně hybridního systému pohonu,“ uvedl Tadashi Arashima, prezident a výkonný ředitel TME.
„Nyní je ideální doba ukázat, jaké možnosti nový model PHV nabízí. Musíme vyhodnotit jeho vlastnosti na různých trzích s odlišnými parametry infrastruktury, za různých jízdních podmínek a požadavků zákazníků,“ doplnil. Model PHV značky Toyota úspěšně řeší nedostatky tradičně spojované s elektromobily
– např. vysokou hmotnost a cenu akumulátorů nebo omezenou dojezdovou vzdálenost
–současně stupňuje výhody hybridního systému pohonu Toyota.
V případě Priusu pak tyto výhody zahrnují nejnižší emise CO2 v dané třídě – 89 g/km, nízkou spotřebu paliva, plynulé zrychlování a tichou jízdu.
PHV lze používat jako elektromobil k popojíždění městem, nicméně při rychlém cestování na delší vzdálenosti funguje jako hybrid se zážehovým motorem, který slouží k pohonu a podle potřeby také k dobíjení akumulátorů. Akumulátory se dobíjejí při jízdě, ypomalování a brzdění, ale také připojením ke standardní elektrické zásuvce.
Toyota ve spolupráci s EDF realizuje evropské silniční testy PHV (s akumulátory NiMH) již od roku 2007. Vybraným fleetovým zákazníkům a státním organizacím ve Štrasburku bude na tři roky pronajata stovka nových PHV s lithium-iontovými akumulátory. Část bude vybavena pokrokovým systémem dobíjení, jenž zajišťuje nejen samotné bezpečné dobíjení, ale i komunikaci mezi zásuvkou a vozidlem, identifikaci konkrétního vozidla a automatické vystavování účtů za odebranou elektřinu. Dobíjecí místa budou rovněž zřízena v domácnostech uživatelů, kancelářských budovách obchodních partnerů, na veřejných parkovištích a podél veřejných silnic. Toyota do roku 2010 nasadí přes 500 nových vozů PHV – v regionu Evropy, Japonska a Spojených států.
JL, 19.5.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout








