Toyota - co přinesl rok 2014 a výhledy do 2015
Podívejme se ve stručnosti na nejdůležitější události značky Toyota/Lexus v uplynulém roce 2014, kdy bylo dosaženo několika důležitých milníků, které vedly k upevnění a posílení pozice na světových trzích. K 1. lednu také vznikla nová organizace Toyota Central Europe, kam spadá i ČR.
Leden
Na Motor Show v Detroitu debutuje koncept FT-1. Veřejnost si klade otázku, zda jde o nástupce Cupry.
Únor
Toyota jako první automobilka na světě překročila hranici 10 mil vyrobených automobilů – 10 117 274
Březen
Světová premiéra nejmenšího modelu Aygo na autosalonu v Ženevě. Při té příležitosti navázána spolupráce s olympijskou vítězkou Evou Samkovou
Toyota RAV4 slaví dvacet let od svého představení první generace v roce 1994 Dosud prodáno přes pět milionu vozů, přičemž 1,3 mil v Evropě. Devadesát procent automobilů je stále v provozu.
Duben
Čtvrt století firemního muzea. Ve třech patrech je vystaveno 140 veteránů
Během jednoho fiskálního roku bylo prodáno 1,22 milionů vozu Toyota Corolla a od roku 1966 si jej ve 150 zemích zakoupilo celkem 40,72 milionu spokojených zákazníků.
Ve fiskálním roce 2013/2014 bylo prodáno 10 133 000 automobilů Toyota, což představuje roční nárůst 4,5 procenta
Reorganizace společnosti Toyota Motor Europe
Květen
Toyota vyhodnocena jako nejhodnotnější automobilová značka na světě
Červen
V závodě TPCA v Kolíně byla zahájena výroba modelu Aygo
Září
Představena druhá verze Concept FT-1
Říjen
Na autosalonu v Paříži debutuje studie Toyota C-HR s hybridním pohonem a městské vozidlo i-ROAD.
Toyota v ČR prodáno deset let hybridní modely. Prvním byla druhá generace Priusu.
Listopad
Toyota vyrobila 7 milionů hybridních modelů
Toyota MIRA I – první sériový automobil na vodíkový pohon. Zahájení prodeje v Evropě – květen 2015. Toyota poskytla patenty na vodíkovou technologii k volnému využití.
Leden – prosinec
Toyota získala titul mistra v šampionátu sportovních prototypů FIA v kategorii konstruktérů i jezdců (5 x prní místo, 3x double, 5x pole position)
Prodej Toyota v ČR 2014
V loňském roce prodala Toyota na českém trhu 4318 vozidel, což představuje podíl na trhu 2,1 procenta a o 2 až 3 procenta méně než 2013. Poměr soukromých a fleetových zákazníků je 45:55
Prodej Lexus v ČR 2014
Toyota Central Europe
Obchodní aktivity značek Toyota a Lexus pro region Střední Evropy spustila k 1. lednu 2015 nově založená společnost Toyota Central Europe (TCE) se sídlem v Budapešti. V tomto regionu zahrnujícím Českou republiku, Maďarsko a Slovensko zároveň začala ke stejnému dni fungovat tři zastoupení separátně pro každou z těchto zemí.
Spuštění obchodních aktivit v regionu Střední Evropy společností TCE je součástí reorganizace, kterou oznámila koncem března minulého roku evropská centrála Toyota Motor Europe v Bruselu.
Prezidentem společnosti TCE byl jmenován Shingo Kato, který má 20leté bohaté zkušenosti z působení na různých pozicích v rámci evropských aktivit společnosti Toyota a dosud zastával funkci prezidenta společností Toyota Motor Czech a Toyota Motor Hungary .
Hlavním cílem reorganizace obchodních aktivit značky Toyota v regionu Střední Evropy je výrazné zefektivnění operativy a jednotlivých procesů, které lze společně uplatnit na všech třech zmíněných trzích. Současně dojde k synergii podpůrných funkcí, centralizovaných v budapešťské centrále společnosti TCE. Výsledkem všech těchto aktivit bude poté posílení image a prodejní pozice obou značek Toyota a Lexus v jednotlivých zemích tohoto regionu Střední Evropy, který představuje potenciální trh o velikosti přibližně 400 tisíc nových vozů ročně.
Předpokládaný prodej společnosti TCE v regionu Střední Evropy (CZ, HU, SK) v roce 2015 je téměř 12,4 tisíc vozů značek Toyota a Lexus.
Na Motor Show v Detroitu debutuje koncept FT-1. Veřejnost si klade otázku, zda jde o nástupce Cupry.
Únor
Toyota jako první automobilka na světě překročila hranici 10 mil vyrobených automobilů – 10 117 274
Březen
Světová premiéra nejmenšího modelu Aygo na autosalonu v Ženevě. Při té příležitosti navázána spolupráce s olympijskou vítězkou Evou Samkovou
Toyota RAV4 slaví dvacet let od svého představení první generace v roce 1994 Dosud prodáno přes pět milionu vozů, přičemž 1,3 mil v Evropě. Devadesát procent automobilů je stále v provozu.
Duben
Čtvrt století firemního muzea. Ve třech patrech je vystaveno 140 veteránů
Během jednoho fiskálního roku bylo prodáno 1,22 milionů vozu Toyota Corolla a od roku 1966 si jej ve 150 zemích zakoupilo celkem 40,72 milionu spokojených zákazníků.
Ve fiskálním roce 2013/2014 bylo prodáno 10 133 000 automobilů Toyota, což představuje roční nárůst 4,5 procenta
Reorganizace společnosti Toyota Motor Europe
Květen
Toyota vyhodnocena jako nejhodnotnější automobilová značka na světě
Červen
V závodě TPCA v Kolíně byla zahájena výroba modelu Aygo
Září
Představena druhá verze Concept FT-1
Říjen
Na autosalonu v Paříži debutuje studie Toyota C-HR s hybridním pohonem a městské vozidlo i-ROAD.
Toyota v ČR prodáno deset let hybridní modely. Prvním byla druhá generace Priusu.
Toyota a + Prius plug-in | 517 |
Toyota Auris Hybrid | 375 |
Toyota Yaris Hybrid | 301 |
Lexus RX | 532 |
Listopad
Toyota vyrobila 7 milionů hybridních modelů
Toyota MIRA I – první sériový automobil na vodíkový pohon. Zahájení prodeje v Evropě – květen 2015. Toyota poskytla patenty na vodíkovou technologii k volnému využití.
Leden – prosinec
Toyota získala titul mistra v šampionátu sportovních prototypů FIA v kategorii konstruktérů i jezdců (5 x prní místo, 3x double, 5x pole position)
Prodej Toyota v ČR 2014
V loňském roce prodala Toyota na českém trhu 4318 vozidel, což představuje podíl na trhu 2,1 procenta a o 2 až 3 procenta méně než 2013. Poměr soukromých a fleetových zákazníků je 45:55
Toyota Yaris | 1136 | 4,1 % |
Toyota Auris | 1197 | 2,6 % |
Toyota RAV4 | 473 | 3,5 % |
Toyota Verso | 426 | 6,4 % |
Prodej Lexus v ČR 2014
Lexus RX | 29 |
Lexuis IS | 28 |
Lexus GS | 26 |
Lexus NX | 25 |
Toyota Central Europe
Obchodní aktivity značek Toyota a Lexus pro region Střední Evropy spustila k 1. lednu 2015 nově založená společnost Toyota Central Europe (TCE) se sídlem v Budapešti. V tomto regionu zahrnujícím Českou republiku, Maďarsko a Slovensko zároveň začala ke stejnému dni fungovat tři zastoupení separátně pro každou z těchto zemí.
Spuštění obchodních aktivit v regionu Střední Evropy společností TCE je součástí reorganizace, kterou oznámila koncem března minulého roku evropská centrála Toyota Motor Europe v Bruselu.
Prezidentem společnosti TCE byl jmenován Shingo Kato, který má 20leté bohaté zkušenosti z působení na různých pozicích v rámci evropských aktivit společnosti Toyota a dosud zastával funkci prezidenta společností Toyota Motor Czech a Toyota Motor Hungary .
Hlavním cílem reorganizace obchodních aktivit značky Toyota v regionu Střední Evropy je výrazné zefektivnění operativy a jednotlivých procesů, které lze společně uplatnit na všech třech zmíněných trzích. Současně dojde k synergii podpůrných funkcí, centralizovaných v budapešťské centrále společnosti TCE. Výsledkem všech těchto aktivit bude poté posílení image a prodejní pozice obou značek Toyota a Lexus v jednotlivých zemích tohoto regionu Střední Evropy, který představuje potenciální trh o velikosti přibližně 400 tisíc nových vozů ročně.
Předpokládaný prodej společnosti TCE v regionu Střední Evropy (CZ, HU, SK) v roce 2015 je téměř 12,4 tisíc vozů značek Toyota a Lexus.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout