Toyota Prius v cíli hvězdicové jízdy
Po hvězdicové jízdě napříč Evropou a plánované zastávce v Praze dosáhly tři vozy Toyota Prius v Lipsku svého cíle. Přijely ze tří světových stran, z nejzažších končin evropské pevniny, aby dorazily na automobilový veletrh do Lipska.
Na zhruba deset tisíc kilometrů dlouhé cestě projely sériové modely Prius sedmnácti evropskými zeměmi a prokázaly přitom výrazně velkou schopnost každodenního provozu hybridního pohonu Toyota a jeho vynikající potenciál úspory energie při spotřebě paliva a emisích CO2.
Za volantem seděli nezávislí novináři, kteří po cestě dokumentovali spotřebu paliva. V průměru zaznamenali i přes dlouhé etapy po dálnicích a částečně za zimních podmínek spotřebu kolem 4,8 litrů paliva na 100 kilometrů. Oproti průměrným evropským novým vozům s emisemi CO2 ve výši 160 g/km měly hybridní Toyoty asi o 360 kg CO2 případně 180 000 litrů objemu CO2 méně.
Hvězdicovou jízdou podtrhla Toyota roli modelu Prius jako hybridní jedničky a potvrdila cíl snížit v rámci JAMA Organizace japonských výrobců automobilů v roce 2009 emise CO2 vozidel na 140 g/km.
Všechny řidiče doprovázely týmy kameramanů a fotografů. Dojmy z jízdy a zastávek naleznete na internetové adrese www.prius-sternfahrt.de.
Každý Prius přijížděl do saského veletržního města z jiné světové strany a přitom během jednoho týdne ujel přes 3000 kilometrů. Náročná trasa vedla ze Severního mysu napříč zasněženou Skandinávií přes Polární kruh a Stockholm a Kodaň, Hamburg do Lipska. Přitom již cestu na Severní mys musel protahovat sněžný pluh, protože silnice na nejsevernější místo Evropy zůstává obvykle až do začátku dubna pro osobní vozidla uzavřená.
Na sněhem pokrytých a zledovatělých silnicích projel vůz Prius celou Skandinávií na jih. Přitom neukázala hybridní jednička i přes teploty pod bodem mrazu až do minus 22 °C žádné slabiny a šlapala jako sourozenci na jižních trasách zcela bez problémů. „Prius je zcela normální, spolehlivý a velmi pohodlný vůz pro cestování, jen mnohem úspornější než ostatní“, shrnul na závěr pozitivní výsledek účastník hvězdicové jízdy Frank Franke.
Druhá trasa začala na řeckém mysu Tenaro a vedla přes Atény, italská města Bari a Ravenna a přes Graz, Prahu a Drážďany do Lipska. Do Prahy dorazila posádka Priusu druhého dubna a po návštěvě Pražského hradu pokračovala ve své plánované trase.
Třetí Prius jel do Německa z nejzápadnějšího místa evropské pevniny, vyrážel z Cabo da Roca na portugalském pobřeží Atlantiku za jarních teplot a příjemného mořského vánku a jel přes Lisabon, Bilbao, Bordeaux, Paříž, Luxemburg a Aachen do Lipska. Müller byl nadšen především skromností vozu Prius: „Prius má spotřebu jako malý vůz při úrovni komfortu a prostornosti vozu střední třídy. Naše špičková hodnota u jedné denní etapy byla na 3,9 litrech / 100 km.Na dálnici jsme jeli konstantní rychlostí a dodržovali jsme příslušná zákonná omezení.“
Hodnoty spotřeby jsou typické každodenní hodnoty, kterých může dosáhnout každý řidič bez nějakých speciálních triků a fíglů. Návštěvníci AMI si to mohou až do 13. dubna osobně vyzkoušet přesně s vozy, které absolvovaly hvězdicovou jízdu. Během akce pro publikum jim ukážou zkušení instruktoři značky Toyota v rámci hodiny úspory paliva na veletrhu AMI způsob jízdy, při kterém lze ušetřit palivo. Jak to funguje a velký potenciál úspor hybridního pohonu ve spotřebě paliva a emisích demonstruje Toyota návštěvníkům veletrhu.
Všechny vozy, které se zúčastnily hvězdicové jízdy, jsou v sériovém provedení. Pohon zajišťuje výkonné duo, sestávající z benzínového motoru 1.5 a elektromotoru. Model Prius vytváří systémový výkon 82 kW / 113 k a podle situace může elektromotor pohánět vůz sám nebo podporuje spalovací motor.
Toyota Prius se spokojí v evropském jízdním cyklu s průměrnou spotřebou 4,3 litrů na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 ve výši 104 g / km. Prius je jedním z nejekologičtějších vozů na světě, které jsou v současnosti nabízeny.
JL, 8.4.2008
Za volantem seděli nezávislí novináři, kteří po cestě dokumentovali spotřebu paliva. V průměru zaznamenali i přes dlouhé etapy po dálnicích a částečně za zimních podmínek spotřebu kolem 4,8 litrů paliva na 100 kilometrů. Oproti průměrným evropským novým vozům s emisemi CO2 ve výši 160 g/km měly hybridní Toyoty asi o 360 kg CO2 případně 180 000 litrů objemu CO2 méně.
Hvězdicovou jízdou podtrhla Toyota roli modelu Prius jako hybridní jedničky a potvrdila cíl snížit v rámci JAMA Organizace japonských výrobců automobilů v roce 2009 emise CO2 vozidel na 140 g/km.
Všechny řidiče doprovázely týmy kameramanů a fotografů. Dojmy z jízdy a zastávek naleznete na internetové adrese www.prius-sternfahrt.de.
Každý Prius přijížděl do saského veletržního města z jiné světové strany a přitom během jednoho týdne ujel přes 3000 kilometrů. Náročná trasa vedla ze Severního mysu napříč zasněženou Skandinávií přes Polární kruh a Stockholm a Kodaň, Hamburg do Lipska. Přitom již cestu na Severní mys musel protahovat sněžný pluh, protože silnice na nejsevernější místo Evropy zůstává obvykle až do začátku dubna pro osobní vozidla uzavřená.
Na sněhem pokrytých a zledovatělých silnicích projel vůz Prius celou Skandinávií na jih. Přitom neukázala hybridní jednička i přes teploty pod bodem mrazu až do minus 22 °C žádné slabiny a šlapala jako sourozenci na jižních trasách zcela bez problémů. „Prius je zcela normální, spolehlivý a velmi pohodlný vůz pro cestování, jen mnohem úspornější než ostatní“, shrnul na závěr pozitivní výsledek účastník hvězdicové jízdy Frank Franke.
Druhá trasa začala na řeckém mysu Tenaro a vedla přes Atény, italská města Bari a Ravenna a přes Graz, Prahu a Drážďany do Lipska. Do Prahy dorazila posádka Priusu druhého dubna a po návštěvě Pražského hradu pokračovala ve své plánované trase.
Třetí Prius jel do Německa z nejzápadnějšího místa evropské pevniny, vyrážel z Cabo da Roca na portugalském pobřeží Atlantiku za jarních teplot a příjemného mořského vánku a jel přes Lisabon, Bilbao, Bordeaux, Paříž, Luxemburg a Aachen do Lipska. Müller byl nadšen především skromností vozu Prius: „Prius má spotřebu jako malý vůz při úrovni komfortu a prostornosti vozu střední třídy. Naše špičková hodnota u jedné denní etapy byla na 3,9 litrech / 100 km.Na dálnici jsme jeli konstantní rychlostí a dodržovali jsme příslušná zákonná omezení.“
Hodnoty spotřeby jsou typické každodenní hodnoty, kterých může dosáhnout každý řidič bez nějakých speciálních triků a fíglů. Návštěvníci AMI si to mohou až do 13. dubna osobně vyzkoušet přesně s vozy, které absolvovaly hvězdicovou jízdu. Během akce pro publikum jim ukážou zkušení instruktoři značky Toyota v rámci hodiny úspory paliva na veletrhu AMI způsob jízdy, při kterém lze ušetřit palivo. Jak to funguje a velký potenciál úspor hybridního pohonu ve spotřebě paliva a emisích demonstruje Toyota návštěvníkům veletrhu.
Všechny vozy, které se zúčastnily hvězdicové jízdy, jsou v sériovém provedení. Pohon zajišťuje výkonné duo, sestávající z benzínového motoru 1.5 a elektromotoru. Model Prius vytváří systémový výkon 82 kW / 113 k a podle situace může elektromotor pohánět vůz sám nebo podporuje spalovací motor.
Toyota Prius se spokojí v evropském jízdním cyklu s průměrnou spotřebou 4,3 litrů na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 ve výši 104 g / km. Prius je jedním z nejekologičtějších vozů na světě, které jsou v současnosti nabízeny.
JL, 8.4.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















