Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Prius Plug-in - debut v Los Angeles

Představením Toyoty Prius PHV dochází zároveň k rozšíření využití hybridní technologie Hybrid Synergy Drive, a to zavedením první generace lithium-iontových baterií, umožňující elektrický provoz při vyšších rychlostech a na delší vzdálenosti, než konvenční hybridní Prius.

Při maximálním nabití má maximální dojezd pouze na elektřinu ca 20 km a může jet až 95 km/h v elektrickém režimu. Na delší vzdálenosti se vrací do klasického hybridního režimu a funguje jako běžný Prius. Možnost používání výhradně elektrického pohonu na krátké cesty nebo hybridního pohonu na delší cesty částečně řeší problém omezeného dojezdu.
Během měsíce se dodá 350 vozidel s technologií PHV do Japonska i Evropy na podporu modelových programů. Na začátku příštího roku bude zahájena dodávka 150 vozidel s technologií PHV do USA, kde budou umístěna do regionálních skupin u vybraných partnerů za účelem analýzy trhu.
Program v USA umožní Toyotě shromáždit informace o používání PHV vozidel v reálném světě, aby lépe pochopila očekávání zákazníků. Program má potvrdit celkovou výkonnost nové technologie, včetně první generace lithium-iontových baterií v různých provozních režimech.
Všechna vozidla PHV budou vybavena přístroji na obnovení dat, které budou sledovat např. skutečnost, jak často a v jakém okamžiku se vozidlo nabíjí; jestli se baterie vybíjí nebo jsou plně nabity během nabíjení; trvání cesty, dojezd v plně elektrickém režimu, kombinovanou spotřebu a mnoho dalších parametrů.
V rámci dalšího rozvoje vzdělávání zákazníků, spustila Toyota webovou stránku s demonstračním programem pro PHV – www.priusphv.com . Na této stránce se návštěvníci mohou dozvědět více o nové technologii, sledovat vývoj programu a po rozmístění vozidel také sledovat výkonnost vozového parku demonstračního programu.
Baterie, která napájí Prius PHV, je první mobilní lithium-iontovou baterií, kterou vyvinula Toyota a její joint venture – společnost pro výrobu baterií Panasonic Electric Vehicle Energy (PEVE). Na začátku listopadu se začala vyrábět první z více než 500 lithiových baterií. PEVE je předním světovým výrobcem nikl-metal-hydridních baterií používaných pro pohon automobilů; její celkový výrobní objem přesáhl již 2 milióny kusů baterií. Nikl-metal hydridní baterie jsou ideální pro sériovou výrobu hybridních vozidel díky nízkým nákladům, vynikající kvalitě, vysoké spolehlivosti a provozu se středně velkou potřebou energie-nabíjení-zachování energie. Na druhé straně jsou perspektivnější pro elektrické a plug-in hybridní aplikace, vyžadující vyšší energetickou hustotu pro splněné vyšších požadavků operace nabíjení-vybíjení. Přestože jsou levnější, pokud jde o materiály, jejich výrobní náklady jsou vyšší než u nikl-metal hydridních baterií.
První generace lithiové baterie prošla tříletým testováním v terénu v Japonsku, Severní Americe i v Evropě. Testovalo se v rozmanitých klimatických podmínkách a v mnoha jízdních situacích. Přibližně 150 konvenčních hybridních vozů (převážně Priusů) najelo v terénu přes 1,6 mil kilometrů. Nová baterie je považována za spolehlivou i odolnou, což potvrzuje domněnku, že by se v budoucnu mohla používat v konvenčních hybridních aplikacích.


JL, 11.12.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar