Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Land Cruiser na cestě k Everestu III

Na rozdíl od Land Cruiserů, vozů připravených absolvovat náročné testování bez dalších příprav, tedy se sériovou výbavou, vlastní členové expedice musejí před výstupem na vrchol ve výšce 8848 metrů nejprve projít náročným výcvikem.

(dokončení) Na rozdíl od Land Cruiserů, vozů připravených absolvovat náročné testování bez dalších příprav, tedy se sériovou výbavou, vlastní členové expedice musejí před výstupem na vrchol ve výšce 8848 metrů nejprve projít náročným výcvikem.

„Příprava je tvrdá. Musíte hodně trénovat. Před výstupem na Mount Everest je nutné zdolat co nejvíce dalších vrcholů,“ vysvětluje Denis Provalov, speleolog, horolezec, držitel zápisu v Guinessově knize rekordů a dvojnásobný pokořitel Mount Everestu, a zároveň upozorňuje: „Ale ani poté vám nikdo nezaručí, že se vyšplháte až nahoru, a nikdo vám také neřekne, že je to absolutně bezpečné. Musíte se naučit ustupovat i riskovat.“

Jelikož všichni účastníci prošli důkladným výcvikem a v případě onemocnění se mohli spolehnout na včasnou přepravu, v průběhu expedice byli všichni alpinisté v kondici, a tak mohli uskutečnit klíčový výstup a bezpečně se vrátit domů.

„Tento výstup nás všechny nesmírně semknul. Když náš tým dorazil na vrchol, byla jsem naprosto ohromena. Právě z těchto důvodů se lidé horolezectví věnují. Náročná společná práce, schopnost vzít na sebe riziko a pocit podpory. A z úspěchu týmového kolegy máte stejnou radost jako z vlastního,“ říká generální ředitelka projektu Snob a alpinistka Marina Gevorkjanová.

Na vrcholu
Vrchol Mount Everestu fascinuje už několik generací a působí jako magnet. Mnozí se přesto podivují nad tím, proč se mladí, motivovaní a inteligentní lidé vydávají do hor a pouštějí se do něčeho, kde je riziko nezdaru, úrazu či úmrtí tak veliké. Při výstupu na vrchol, nejde o touhu shlédnout z něho na celý svět nebo dokazovat něco ostatním, je to výzva pro člověka samotného. A je pouze na horách, těchto tisíciletých gigantech, aby samy rozhodly, kdo se vyšplhá až nahoru a komu to bude odepřeno.

„Vedoucí výpravy někdy pozná, že horolezec není připraven, a tak mu ve výstupu nahoru zabrání. Protože horolezec se sám od sebe zastavit nedokáže, zejména když je vrcholek blízko,“ popisuje Alexandr Abramov, prezident elitního klubu horolezců 7 Summits Club a sedminásobný pokořitel Mount Everestu, a dodává: „Mount Everest je pokušení, ale lidé musejí také umět spolknout svoji pýchu a poslechnout.“
Každý by chtěl Mount Everest spatřit, jen málokdo sebere odvahu se na tuto horu vydat a ještě méně lidí se dostane až na vrchol. Díky projektu EverTest, během nějž všichni členové společného týmu shromáždili exkluzivní fotografický a video materiál, budou veškeré detaily výstupu na Mount Everest k dispozici nejširší veřejnosti, včetně možnosti „vystoupit“ až na vrchol prostřednictvím virtuálního streetview na webovém portálu Yandex Maps.

„Yandex již několik let pořizuje panoramatické záběry neobvyklých míst. Chtěli jsme vytvořit něco speciálního, pokusit se o něco stěží představitelného. A tak jsme si řekli, že by bylo skvělé pořídit panoramatický záběr z vrcholku světa,“ říká nadšeně Konstantin Lysenko, manažer pro speciální projekty portálu Yandex, a rozvádí plány: „Dáme uživatelům možnost ‘projít se’ až na vrchol Mount Everestu. Sen milionů lidí, splnitelný jen málokomu, ať již z finančních nebo zdravotních důvodů, se prostřednictvím Yandex Maps brzy splní skutečně každému.“

Cesta domů

Toyoty Land Cruiser 200 a Land Cruiser Prado po návratu do Moskvy prošly kompletní technickou diagnostikou u autorizovaného prodejce vozů Toyota. I přes absolvování těch nejnáročnějších provozních podmínek v nadmořských výškách až 5374 metrů vykazovaly nejrůznější systémy obou modelů zcela standardní parametry, odpovídající kilometrovému nájezdu vozů. Automobily prošly bez připomínek ohledně technického stavu a vyžádaly si pouze výměnu běžného spotřebního materiálu.

Testování legendárních off-roadů však tímto neskončilo. Vozy jsou připraveny na nové výpravy a již brzy do své sbírky úspěchů doplní účast v nových velkorysých projektech, včetně posouvání dosavadních hranic Land Cruiserů.

Poznámky pro redaktory:


NASAZENÁ VOZIDLA


•Toyota Land Cruiser 200, zážehový motor 4,6 litru, 5 míst
•Toyota Land Cruiser Prado, zážehový motor 4,0 litru, 7 míst


Pneumatiky

•Yokohama Geolandar I/TS G073, zimní, bez hřebů


Volitelná výbava
•Střešní nosiče Thule, objem 410 l
•Standardní sada nástrojů pro lehké opravy
•Souprava na opravu bezdušových pneumatik v případě defektu
•Rezervní pneumatiky
•Lopaty
•Přídavné kanystry s palivem, 40 l
•Sněhové řetězy
•4 dynamická tažná lana se třmeny







Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar