Toyota Hilux z pohledu Martina Macíka
Toyota Motor Czech zapůjčila nový pikap Hilux na náročný test několikanásobnému účastníku Rallye Dakar a manažerovi týmu KM Racing Martinu Macíkovi. Testování proběhlo v rámci příprav týmu na další ročník proslulé soutěže.
Toyota využila nabídku podrobit svůj legendární model Hilux celodennímu výkonnostnímu testu, kdy za jeho volant usedl úspěšný jezdec z kategorie kamionů v minulých ročnících Rallye Dakar, sedlčanský Martin Macík. Cílem testu bylo prověřit jízdní vlastnosti modelu Hilux v limitních situacích.
Na společný test přivezl Martin Macík rovněž týmový doprovodný vůz Toyota Hilux ve speciální úpravě Dakar, který každoročně úspěšně absolvuje několik náročných vytrvalostních soutěží. Po celodenním testování Toyoty Hilux v těžkém terénu došlo také na celkové hodnocení od soutěžního jezdce.
„Jsem velmi rád, že jsem se mohl ještě před odjezdem na Dakar 2012 seznámit s novou Toyotou Hilux. S tímto modelem mám osobní velmi pozitivní zkušenosti, neboť již čtvrtým rokem využívá náš tým KM Racing jeho služeb v roli dvou servisních vozů. Naše týmové Hiluxy , které jsou samozřejmě upraveny pro vytrvalostní soutěž, prokazují každým rokem stále vysokou úroveň odolnosti a spolehlivosti v opravdu extrémních podmínkách Rallye Dakar.
Proto mne zajímala i současná nová sériová podoba, neboť zvažuji obnovení našich servisních doprovodných vozů. Jízdní limity nového modelu jsem měl možnost vyzkoušet během testovacího dne na náročné trati v Sedlčanské kotlině a musím říci, že model v mých očích opět potvrdil svou ojedinělou pozici mezi pikapy. Hilux je skutečnou ikonou ve své třídě, což ihned poznáte za volantem při jízdě těžkým terénem. Samozřejmě vnímám i jeho posun v úrovni komfortu interiéru, ale já vždy preferuji u takového vozu především jízdní vlastnosti a ty jsou u Hiluxu stále na jedničku.
Samozřejmě pro extrémní použití v soutěži Dakar bych logicky volil vznětový motor 3,0l, který máme i v současných doprovodných vozech. Pro běžné používání je však dieselová ´dvaapůlka´ rozhodně ideální volbou.“, hodnotí testování Martin Macík.
Toyota Hilux
Toyota Hilux i nadále vévodí prodejům v kategorii pick-up na evropských trzích. V České republice byl v roce 2010 tržní podíl v daném segmentu 25 %, v prvním pololetí 2011 dosáhl podíl trhu téměř 32 %. Hilux v modelovém provedení 2012 přináší nový design a další vylepšení v oblasti kvality, odolnosti a spolehlivosti.
Nový interiér doznal mnoha změn spočívajících zejména v kultivovaném designu, který zajistí posádce ergonomické a pohodlné prostředí jak při práci, tak ve volném čase. Součástí středového panelu je multimediální audio systém Toyota Touch s barevnou dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 6,1“.
V případě karoserie se přepracování dotklo především čelních partií, které doznaly změn až k přednímu A-sloupku: nová je kapota, maska chladiče, světlomety i přední nárazník. Hilux 2012 se nadále bude nabízet ve třech stupních výbavy Terra, Luna a Sol. Zákazníci mohou volit mezi třemi karosářskými variantami, dvěma motory, manuální nebo automatickou převodovkou a 100% uzávěrem zadního diferenciálu nebo diferenciálem s omezeným prokluzem LSD.
Stupně výbavy Terra a Luna, tak budou vybaveny motorem 2,5 l D-4D 145 DPF, výbavě Sol bude vyhrazen motor 3,0 l D-4D 170 DPF s možností volby mezi manuální nebo automatickou převodovkou. Všechny verze budou disponovat přiřaditelným pohonem všech kol 4WD. Instalace filtru pevných částic (DPF) zajišťuje splnění emisních norem EURO V.
V roce 2012 se v ČR očekává prodej 300 vozů Toyota Hilux.
Na společný test přivezl Martin Macík rovněž týmový doprovodný vůz Toyota Hilux ve speciální úpravě Dakar, který každoročně úspěšně absolvuje několik náročných vytrvalostních soutěží. Po celodenním testování Toyoty Hilux v těžkém terénu došlo také na celkové hodnocení od soutěžního jezdce.
„Jsem velmi rád, že jsem se mohl ještě před odjezdem na Dakar 2012 seznámit s novou Toyotou Hilux. S tímto modelem mám osobní velmi pozitivní zkušenosti, neboť již čtvrtým rokem využívá náš tým KM Racing jeho služeb v roli dvou servisních vozů. Naše týmové Hiluxy , které jsou samozřejmě upraveny pro vytrvalostní soutěž, prokazují každým rokem stále vysokou úroveň odolnosti a spolehlivosti v opravdu extrémních podmínkách Rallye Dakar.
Proto mne zajímala i současná nová sériová podoba, neboť zvažuji obnovení našich servisních doprovodných vozů. Jízdní limity nového modelu jsem měl možnost vyzkoušet během testovacího dne na náročné trati v Sedlčanské kotlině a musím říci, že model v mých očích opět potvrdil svou ojedinělou pozici mezi pikapy. Hilux je skutečnou ikonou ve své třídě, což ihned poznáte za volantem při jízdě těžkým terénem. Samozřejmě vnímám i jeho posun v úrovni komfortu interiéru, ale já vždy preferuji u takového vozu především jízdní vlastnosti a ty jsou u Hiluxu stále na jedničku.
Samozřejmě pro extrémní použití v soutěži Dakar bych logicky volil vznětový motor 3,0l, který máme i v současných doprovodných vozech. Pro běžné používání je však dieselová ´dvaapůlka´ rozhodně ideální volbou.“, hodnotí testování Martin Macík.
Toyota Hilux
Toyota Hilux i nadále vévodí prodejům v kategorii pick-up na evropských trzích. V České republice byl v roce 2010 tržní podíl v daném segmentu 25 %, v prvním pololetí 2011 dosáhl podíl trhu téměř 32 %. Hilux v modelovém provedení 2012 přináší nový design a další vylepšení v oblasti kvality, odolnosti a spolehlivosti.
Nový interiér doznal mnoha změn spočívajících zejména v kultivovaném designu, který zajistí posádce ergonomické a pohodlné prostředí jak při práci, tak ve volném čase. Součástí středového panelu je multimediální audio systém Toyota Touch s barevnou dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 6,1“.
V případě karoserie se přepracování dotklo především čelních partií, které doznaly změn až k přednímu A-sloupku: nová je kapota, maska chladiče, světlomety i přední nárazník. Hilux 2012 se nadále bude nabízet ve třech stupních výbavy Terra, Luna a Sol. Zákazníci mohou volit mezi třemi karosářskými variantami, dvěma motory, manuální nebo automatickou převodovkou a 100% uzávěrem zadního diferenciálu nebo diferenciálem s omezeným prokluzem LSD.
Stupně výbavy Terra a Luna, tak budou vybaveny motorem 2,5 l D-4D 145 DPF, výbavě Sol bude vyhrazen motor 3,0 l D-4D 170 DPF s možností volby mezi manuální nebo automatickou převodovkou. Všechny verze budou disponovat přiřaditelným pohonem všech kol 4WD. Instalace filtru pevných částic (DPF) zajišťuje splnění emisních norem EURO V.
V roce 2012 se v ČR očekává prodej 300 vozů Toyota Hilux.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










