Toyota Corolla s pěti hvězdičkami
Desátá generace Toyoty Corolla získala v uznávaných testech Euro NCAP maximální ohodnocení pěti hvězdiček za ochranu dospělých cestujících. Stává se prvním sedanem nižší střední třídy, který se zařazuje mezi nejlépe hodnocené vozy své třídy.
Od uvedení modelu Avensis v červnu 2003 je nová Corolla již šestým modelem Toyoty, který v testech Euro NCAP získal nejvíce hvězdiček. Dalšími jsou Yaris, Corolla Verso, Prius a Auris. Corolla se rovněž řadí mezi nejbezpečnější vozy nižší střední třídy v oblasti ochrany dětí (4 hvězdičky) a boduje i v poměrně novém hodnocení ochrany chodců (3 hvězdičky).
K tomu doplňuje Andrea Formica, Viceprezident pro obchod, marketing a servis: „Nové ocenění za bezpečnost prokazuje odhodlání Toyoty poskytovat svým zákazníkům nejvyšší možnou míru ochrany ve všech nových vozech uváděných na evropský trh. Šest modelů značky Toyota s nejlepším pěti hvězdičkovým ohodnocením bude dle odhadů evropského trhu v roce 2007 představovat cca 70 % všech prodaných vozů značky Toyota.“
Základem je silný a tuhý skelet karoserie v kombinaci s výborným systémem pasivní bezpečnosti. Součástí výbavy je až devět airbagů, včetně kolenního vaku řidiče. Přední sedadla jsou vybavena systémem WIL druhé generace (snížení rizika hyperflexe krku při nehodě) se speciálně navrženými opěrkami hlavy a sedadlovým rámem.
Stejně jako všechny základní modely Toyota je Corolla standardně vybavena úchyty dětských sedaček Isofix na obou vnějších zadních sedadlech. Pro dětské sedačky jsou k dispozici úchyty pro horní připnutí a lze také deaktivovat čelní airbag spolujezdce vpředu, aby bylo možné použít dětský zadržovací systém obrácený proti směru jízdy. Díky této užitečné součásti balíčku pasivní bezpečnosti dosáhla Corolla výborného výsledku v hodnocení ochrany dětských pasažérů.
Corolla dosáhla tří hvězdiček a 23 bodů za ochranu chodců, kde byla věnována pozornost konstrukci čelních partií vozu a kapoty motoru s ohledem na snížení rizika poranění chodců, k čemuž přispívá snížená pozice uložení motoru.
Kromě systémů pasivní bezpečnosti je vybavena řadou prvků aktivní bezpečnosti pro zvýšení požitku z jízdy a omezení rizika případné kolize.
Vůz používá nové brzdy se standardně dodávaným systémem ABS, EBD) a brzdovým asistentem (BA). Podle konkrétního trhu je k dispozici systém regulace jízdní stability (VSC) a systém kontroly trakce (TRC).
JL, 8.3.2007
K tomu doplňuje Andrea Formica, Viceprezident pro obchod, marketing a servis: „Nové ocenění za bezpečnost prokazuje odhodlání Toyoty poskytovat svým zákazníkům nejvyšší možnou míru ochrany ve všech nových vozech uváděných na evropský trh. Šest modelů značky Toyota s nejlepším pěti hvězdičkovým ohodnocením bude dle odhadů evropského trhu v roce 2007 představovat cca 70 % všech prodaných vozů značky Toyota.“
Základem je silný a tuhý skelet karoserie v kombinaci s výborným systémem pasivní bezpečnosti. Součástí výbavy je až devět airbagů, včetně kolenního vaku řidiče. Přední sedadla jsou vybavena systémem WIL druhé generace (snížení rizika hyperflexe krku při nehodě) se speciálně navrženými opěrkami hlavy a sedadlovým rámem.
Stejně jako všechny základní modely Toyota je Corolla standardně vybavena úchyty dětských sedaček Isofix na obou vnějších zadních sedadlech. Pro dětské sedačky jsou k dispozici úchyty pro horní připnutí a lze také deaktivovat čelní airbag spolujezdce vpředu, aby bylo možné použít dětský zadržovací systém obrácený proti směru jízdy. Díky této užitečné součásti balíčku pasivní bezpečnosti dosáhla Corolla výborného výsledku v hodnocení ochrany dětských pasažérů.
Corolla dosáhla tří hvězdiček a 23 bodů za ochranu chodců, kde byla věnována pozornost konstrukci čelních partií vozu a kapoty motoru s ohledem na snížení rizika poranění chodců, k čemuž přispívá snížená pozice uložení motoru.
Kromě systémů pasivní bezpečnosti je vybavena řadou prvků aktivní bezpečnosti pro zvýšení požitku z jízdy a omezení rizika případné kolize.
Vůz používá nové brzdy se standardně dodávaným systémem ABS, EBD) a brzdovým asistentem (BA). Podle konkrétního trhu je k dispozici systém regulace jízdní stability (VSC) a systém kontroly trakce (TRC).
JL, 8.3.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout