Toyota Auris HSD s titulem Auto budoucnosti
Ocenění Žlutý anděl 2011 od německého automotoklubu ADAC, poprvé pro vůz s plnohodnotným hybridním pohonem v nižší střední třídě. Vysoce hodnocen byl za vynikající parametry spotřeby paliva a nízké emise. Podle poroty je nejpokrokovějším hybridním automobilem.
Uvedené hodnocení vychází z nové metodiky posuzování navržené největším německým automotoklubem ADAC. Metodika zaručuje objektivní hodnocení výsledků všech modelů ucházejících se o zmiňovaný titul.
Pozornost se věnuje následujícím kritériím:
dopady na životní prostředí (míra znečištění, emise)
náklady (základní cena, náklady na palivo)
praktičnost (počet míst, zavazadlový prostor, max. dojezdová vzdálenost, čas potřebný k natankování nebo dobití akumulátorů)
bezpečnost (airbagy, ESP).
Do hodnocení mohly být zařazeny výhradně vozy poháněné spalovacím motorem na benzín, naftu nebo alternativní paliva, vybavené systémem start-stop a splňující emisní normu Euro 5 (v případě zážehových motorů), resp. Euro 6 (vznětové motory).
Tyto požadavky bez problémů splňuje model Toyota Auris HSD, první vůz nižší střední třídy s plnohodnotým hybridním pohonem. Díky pohonu Hybrid Synergy Drive pak Auris HSD dosahuje rekordně nízkých emisí na úrovni 89 g/km, přičemž i emise pevných částic a NOx jsou nižší, než u vozů se vznětovým pohonem. Průměrná spotřeba paliva 3,8 l/100 km je v této třídě bezkonkurenční. Na rozdíl od elektromobilů poháněných výhradně elektromotorem pak Auris HSD s plnohodnotným hybridním pohonem nabízí velký jízdní dosah v hybridním režimu bez omezení.
Auris HSD je zároveň cenově dostupným vozem, jehož pořizovací náklady jsou srovnatelné s vozy poháněnými tradičním spalovacím motorem o podobné velikosti a s podobnou výbavou. Nelze zapomínat ani na výhody plynoucí z výjimečně uvolněné jízdy a možnosti pohybovat se v režimu elektromobilu zcela bez emisí a prakticky neslyšně. Auris HSD je prvním krokem automobilky Toyota v rámci postupného nasazování pohonu Hybrid Synergy Drive do všech modelových řad této značky, které by v Evropě mělo být kompletní již počátkem příštího desetiletí. V příštích pěti letech pak Toyota plánuje celosvětově uvést na trh nejméně 10 nových vozů s hybridním pohonem.
JL, 21.1.2011
Pozornost se věnuje následujícím kritériím:
dopady na životní prostředí (míra znečištění, emise)
náklady (základní cena, náklady na palivo)
praktičnost (počet míst, zavazadlový prostor, max. dojezdová vzdálenost, čas potřebný k natankování nebo dobití akumulátorů)
bezpečnost (airbagy, ESP).
Do hodnocení mohly být zařazeny výhradně vozy poháněné spalovacím motorem na benzín, naftu nebo alternativní paliva, vybavené systémem start-stop a splňující emisní normu Euro 5 (v případě zážehových motorů), resp. Euro 6 (vznětové motory).
Tyto požadavky bez problémů splňuje model Toyota Auris HSD, první vůz nižší střední třídy s plnohodnotým hybridním pohonem. Díky pohonu Hybrid Synergy Drive pak Auris HSD dosahuje rekordně nízkých emisí na úrovni 89 g/km, přičemž i emise pevných částic a NOx jsou nižší, než u vozů se vznětovým pohonem. Průměrná spotřeba paliva 3,8 l/100 km je v této třídě bezkonkurenční. Na rozdíl od elektromobilů poháněných výhradně elektromotorem pak Auris HSD s plnohodnotným hybridním pohonem nabízí velký jízdní dosah v hybridním režimu bez omezení.
Auris HSD je zároveň cenově dostupným vozem, jehož pořizovací náklady jsou srovnatelné s vozy poháněnými tradičním spalovacím motorem o podobné velikosti a s podobnou výbavou. Nelze zapomínat ani na výhody plynoucí z výjimečně uvolněné jízdy a možnosti pohybovat se v režimu elektromobilu zcela bez emisí a prakticky neslyšně. Auris HSD je prvním krokem automobilky Toyota v rámci postupného nasazování pohonu Hybrid Synergy Drive do všech modelových řad této značky, které by v Evropě mělo být kompletní již počátkem příštího desetiletí. V příštích pěti letech pak Toyota plánuje celosvětově uvést na trh nejméně 10 nových vozů s hybridním pohonem.
JL, 21.1.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout