Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Technologie motorů Lexus snižují spotřebu i emise

Značku Lexus charakterizuje zejména vůdčí postavení na poli hybridní technologie, kterou jako jediná luxusní značka na světě nabízí hned ve třech modelech: SUV RX 400h, sedan GS 450h a LS 600h.

Pro další snížení spotřeby a emisí Lexus ve svých motorech používá i jiné nejmodernější technologie, jako např. VVT-iE či D-4S, které navíc zákazníkům přinášejí potěšení z vyššího výkonu, točivého momentu a kultivovanosti.


Rozdíl mezi VVT-i a VVT-iE

Začátek je nutné hledat u technologie dual VVT-i (dual Variable Valve Timing-intelligent = inteligentní duální proměnné časování ventilů), která automaticky upravuje časování sacích a výfukových ventilů. Větší přesah sacích a výfukových ventilů při nižších otáčkách poskytuje vyšší točivý moment, zatímco menší přesah při vyšších otáčkách pomáhá nasát více paliva/vzduchu a rychleji vypustit výfukové plyny. Výsledkem je přímá odezva v celém rozsahu otáček, kultivovanost motoru a významné snížení emisí výfukových plynů, zejména NOx a HC.
Systém VVT-i je dále zdokonalen technologií VVT-iE (inteligentní proměnné časování ventilů – elektrické), což je elektromotorem ovládaný systém proměnného časování ventilů pro vačkové hřídele sacích ventilů. Oproti konvenčním, hydraulicky ovládaným systémům, je flexibilnější a má rychlejší reakci, čímž zvyšuje točivý moment a snižuje spotřebu paliva i emise napříč širokým spektrem otáček i pracovních teplot.



Vstřikování paliva D-4S

Technologie D-4S (Direct Injection 4-stroke Superior version) je celosvětově prvním systémem vstřikování paliva v automobilech, umožňující použití dvou vstřikovacích trysek na válec, a kombinující přímé i nepřímé vstřikování paliva. Spojuje v sobě přednosti přímého vstřikování (efektivní ve vysokých otáčkách a při zahřátém motoru) do válce a nepřímého vstřikování (efektivní v nízkých otáčkách a při studeném motoru) do sacího kanálu, a tím dosahuje optimální účinnosti motoru v celém rozsahu otáček a zvýšení točivého momentu o 7,5 %. Současně byla snížena spotřeba paliva i emise. V porovnání s obvyklým systémem přímého vstřikování nebo vstřikováním do sacího kanálu rovněž systém D-4S podstatně omezuje nestabilitu ve spalovacím procesu, a výrazně tak přispívá ke kultivovanosti motorů Lexus.

ML, 27.8.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar