Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru si nejlépe drží cenu i majitele

Japonská auta v žebříčcích věrnosti a spokojenosti tradičně zaujímají první příčky po celém světě. A podle několika studií z posledních měsíců se na tom ani v minulém roce nic nezměnilo.

Portál iSeeCars například provedl průzkum mezi více než 660 000 majiteli aut, která byla vyrobena mezi lety 1981 a 2005. Autory zajímalo, které vozy si lidé nejčastěji nechávají 15 a více let. Celou první desítku ovládly japonské modely a subaristy jistě potěší, že mezi nimi nechybělo ani Subaru Forester.

Hned sedm příček obsadila Toyota a vůbec nejvěrnější zákazníky má, možná trochu překvapivě, její hybridní model Prius. Dokazuje to, že u japonských značek známých kvalitou a spolehlivostí se z pohledu životnosti není třeba bát ani elektrifikace. Právě v této oblasti ostatně Subaru a Toyota aktivně spolupracují. Obě automobilky vzájemně vlastní podíly ve svých mateřských společnostech, sdílejí technologie a pracují na vývoji několika modelů, včetně chystaného nového elektromobilu.

Další dobré zprávy přinesla studie J.D. Power 2020, která se již podruhé zaměřila na sledování věrnosti zákazníků jednotlivým značkám. Pravděpodobnost, že si majitel auta znovu koupí vůz stejné značky, byla nejvyšší právě u Subaru (60,5 %). Následovaly opět další dvě japonské značky, konkrétně Toyota (60,2 %) a Honda (58,7 %). „K věrnosti značce přispívá mnoho faktorů, od zkušenosti zákazníka při nákupu vozu až po pocity, které mu přináší jeho řízení,“ komentoval to Tyson Jominy, viceprezident J.D. Power pro data a analytiku.

Analytici společnosti ALG zase hodnotili auta podle jejich zůstatkové hodnoty po třech letech provozu. Podle nich si cenu nejlépe drží právě modely značky Subaru, která v přehledu ALG bodovala už popáté v řadě. Subaru ovládlo kategorii mainstreamových značek, přičemž v jednotlivých segmentech vyhlásilo ALG jako nejlepší modely z pohledu zůstatkové hodnoty mimo jiné Imprezu, Forester a XV. V jednotlivých segmentech Subaru získalo hned čtyři místa z celkových 29.

Některá data jsou dostupná pouze za americký trh, kde má Subaru tradičně velmi silnou pozici. Na druhou stranu je to ale trh velmi konkurenční, takže data o kvalitě a spokojenosti zákazníků rozhodně nelze brát na lehkou váhu.



PR 23.2.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar