Sport na Champs Elysées: 8 vozů, 8 legend
Už v polovině prosince odstartovali mistři světa v rallye Sébastien Loeb a Daniel Elena druhou sezonu C_42: C_Sport, což jen dokazuje sportovní ambice Citroënu. Expozice umožňuje shlédnout modely, které expedicemi a sportem propagovaly legendu jménem Citroën.
Na osmi plošinách C_42 se nyní nacházejí modely, které utvářely historii automobilového dobrodružství jménem Citroën počínaje polopásovým modelem autochenille B2, který již v roce 1923 pokořil Saharu, a konče vozem C4 WRC, s nímž Loeb a Elena získali čtvrtý titul mistrů světa.
Sportovně dobrodružného ducha má Citroën v genech již od dob transkontinentálních expedic organizovaných André Citroënem ve 30. letech. Nasazení značky, jehož důkazem byly nikdy nepřekonané úspěchy na expedicích, i dnes potvrzují investice a úspěchy na mistrovství světa rallye.
Polopásový Autochenille B2
Polopásová vozidla, která ve 20. letech vyvinuli André Citroën a konstruktér Kégresse, znamenala významný pokrok v řešení problémů s přilnavostí k povrchu a s přejezdy překážek. V roce 1923 píše zdokonalený model B2 první kapitolu legendy díky úspěšnému přejezdu Sahary. Vůz nesl označení „Zlatý skarabeus“ a byl při této expedici, při níž se poprvé podařilo automobilem překonat Saharu z Alžírska do Francouzské západní Afriky, velitelským vozidlem Georges-Marie Haardta.
2CV6 Raid Afrique
Tento model 2CV konstruovaný jako reakce na technické nároky dobrodružných expedic označovaných jako Raids Aventures je vybaven speciálním plechovým krytem pod motorem a převodovkou a rezervní nádrží o objemu 65 litrů. Tento 2CV «Raid Afrique» byl v listopadu roku 1973 velitelským vozem expedice Raid Afrique. Trasa dlouhá 8000 kilometrů vedla z tuniského Abidžanu přes pouště v oblastech Ténéré a Hoggar. Expedice omezená jen na 50 osádek překonala nesmírně náročnou trať.
Coupé DS 21
Model DS hromadil úspěchy v nejnáročnějších mezinárodních soutěžích. Zúčastnil se zejména závodů jako byly rallye Monte Carlo, Akropolis, Korsika a Maroko. V jeho kokpitu seděli piloti jako Paul Coltelloni, René Trautmannn nebo Robert Neyret. Tento prototyp, jehož základem je DS 21 zkrácený o 60 cm, je coupé DS s motorem SM Maserati.
ZX Rallye Raid
V letech 1990 až 1997 Citroën získal 36 vítězství ve 42 absolvovaných závodech, mnoho z nich s modelem ZX Rallye Raid. Značka se v letech 1993 až 1997 stala vítězem Poháru konstruktérů dálkových rallye. Zúčastnil se několika Dakarů (1. místo v roce 1991, 94, 95, 96, 2.místo 93, 94, 96) včetně premiérového maratonu Paříž – Moskva – Peking, nejtěžšího závodu, jaký byl kdy organizován. Soutěž dlouhou 16 054 km s měřenými zkouškami o délce 7355 km absolvovala posádka Pierre Lartigue – Michel Perin, která tak nejlépe předvedla kvality špičkové technologie značky Citroën.
Xsara WRC
V roce 2001 byla Rallye San Remo svědkem debutu Sébastiena Loeba a jeho kopilota Daniela Eleny ve voze Citroën Xsara WRC, který v celkovém hodnocení skončil na druhém místě. Roku 2003 se Citroën zúčastnil mistrovství světa v rallye, které zakončil titulem konstruktérů WRC. V letech 2004 a 2005 Citroën získal zásluhou Loeba a Eleny titul v Poháru konstruktérů i jezdců. V roce 2006 přidali pak v klasifikaci jednotlivců další celkové prvenství.
C4 By Loeb
C4 By Loeb je sériové kupé C4 vyvinuté Citroënem pro zákazníky, kteří chtějí spojit vášeň pro motoristický sport s potěšením z každodenní jízdy. C4 By Loeb s výrazným a specifickým stylem disponuje vynikajícími aerodynamickými vlastnostmi kombinovanými s dravě sportovním charakterem.
C4 WRC
Model C4 WRC, nástupce modelu Xsara WRC, byl vyvinut v rámci snahy značky opětovně se prosadit ve světovém šampionátu WRC. Od Xsary se C4 WRC liší větší délkou, která zvyšuje jeho soutěžní šance, což vyústilo dalším světovým titulem v rallye 2007.
C2 Super 1600
Koncept tohoto modelu se zrodil v roce 2003 a byl konstruován jako nástupce vozu Saxo Super 1600. Model C2 Super 1600 zaznamenal okamžitý úspěch: 3. místo v Mistrovství Evropy v rallye 2004, prvenství v Mistrovství světa rallye juniorů 2005, vítězství ve španělském a italském šampionátu 2006. Právě v kokpitu tohoto vozu vybojovali v roce 2007 Simon Jean-Joseph a Jack Boyère titul mistrů Evropy v rallye.
Sportovně dobrodružného ducha má Citroën v genech již od dob transkontinentálních expedic organizovaných André Citroënem ve 30. letech. Nasazení značky, jehož důkazem byly nikdy nepřekonané úspěchy na expedicích, i dnes potvrzují investice a úspěchy na mistrovství světa rallye.
Polopásový Autochenille B2
Polopásová vozidla, která ve 20. letech vyvinuli André Citroën a konstruktér Kégresse, znamenala významný pokrok v řešení problémů s přilnavostí k povrchu a s přejezdy překážek. V roce 1923 píše zdokonalený model B2 první kapitolu legendy díky úspěšnému přejezdu Sahary. Vůz nesl označení „Zlatý skarabeus“ a byl při této expedici, při níž se poprvé podařilo automobilem překonat Saharu z Alžírska do Francouzské západní Afriky, velitelským vozidlem Georges-Marie Haardta.
2CV6 Raid Afrique
Tento model 2CV konstruovaný jako reakce na technické nároky dobrodružných expedic označovaných jako Raids Aventures je vybaven speciálním plechovým krytem pod motorem a převodovkou a rezervní nádrží o objemu 65 litrů. Tento 2CV «Raid Afrique» byl v listopadu roku 1973 velitelským vozem expedice Raid Afrique. Trasa dlouhá 8000 kilometrů vedla z tuniského Abidžanu přes pouště v oblastech Ténéré a Hoggar. Expedice omezená jen na 50 osádek překonala nesmírně náročnou trať.
Coupé DS 21
Model DS hromadil úspěchy v nejnáročnějších mezinárodních soutěžích. Zúčastnil se zejména závodů jako byly rallye Monte Carlo, Akropolis, Korsika a Maroko. V jeho kokpitu seděli piloti jako Paul Coltelloni, René Trautmannn nebo Robert Neyret. Tento prototyp, jehož základem je DS 21 zkrácený o 60 cm, je coupé DS s motorem SM Maserati.
ZX Rallye Raid
V letech 1990 až 1997 Citroën získal 36 vítězství ve 42 absolvovaných závodech, mnoho z nich s modelem ZX Rallye Raid. Značka se v letech 1993 až 1997 stala vítězem Poháru konstruktérů dálkových rallye. Zúčastnil se několika Dakarů (1. místo v roce 1991, 94, 95, 96, 2.místo 93, 94, 96) včetně premiérového maratonu Paříž – Moskva – Peking, nejtěžšího závodu, jaký byl kdy organizován. Soutěž dlouhou 16 054 km s měřenými zkouškami o délce 7355 km absolvovala posádka Pierre Lartigue – Michel Perin, která tak nejlépe předvedla kvality špičkové technologie značky Citroën.
Xsara WRC
V roce 2001 byla Rallye San Remo svědkem debutu Sébastiena Loeba a jeho kopilota Daniela Eleny ve voze Citroën Xsara WRC, který v celkovém hodnocení skončil na druhém místě. Roku 2003 se Citroën zúčastnil mistrovství světa v rallye, které zakončil titulem konstruktérů WRC. V letech 2004 a 2005 Citroën získal zásluhou Loeba a Eleny titul v Poháru konstruktérů i jezdců. V roce 2006 přidali pak v klasifikaci jednotlivců další celkové prvenství.
C4 By Loeb
C4 By Loeb je sériové kupé C4 vyvinuté Citroënem pro zákazníky, kteří chtějí spojit vášeň pro motoristický sport s potěšením z každodenní jízdy. C4 By Loeb s výrazným a specifickým stylem disponuje vynikajícími aerodynamickými vlastnostmi kombinovanými s dravě sportovním charakterem.
C4 WRC
Model C4 WRC, nástupce modelu Xsara WRC, byl vyvinut v rámci snahy značky opětovně se prosadit ve světovém šampionátu WRC. Od Xsary se C4 WRC liší větší délkou, která zvyšuje jeho soutěžní šance, což vyústilo dalším světovým titulem v rallye 2007.
C2 Super 1600
Koncept tohoto modelu se zrodil v roce 2003 a byl konstruován jako nástupce vozu Saxo Super 1600. Model C2 Super 1600 zaznamenal okamžitý úspěch: 3. místo v Mistrovství Evropy v rallye 2004, prvenství v Mistrovství světa rallye juniorů 2005, vítězství ve španělském a italském šampionátu 2006. Právě v kokpitu tohoto vozu vybojovali v roce 2007 Simon Jean-Joseph a Jack Boyère titul mistrů Evropy v rallye.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















