Smart car2go pro všechny aneb mobilita ve městě
Dobré důvody pro jízdu s automobilem po městě najdeme v něměckém Ulmu na každém rohu. Stará se o to Daimler AG s car2go - jeho koncepcí mobility, která dělá jízdu s automobilem tak jednoduchou jako telefonování prostřednictvím mobilu.
S car2go odstartoval Daimler AG v říjnua 2008 pilotní projekt pro nový, flexibilní a k životnímu prostředí ohleduplný způsob individuální dopravy ve městě. Princip je jednoduchý: když se vyskytne potřeba jízdy automobilem, je možné si ho kdykoliv na ulici najmout nebo telefonem popř. internetem objednat. Vůz může být využíván podle libosti a v oblasti působnosti na každém z volných veřejných parkovišť odevzdat. Struktura nákladů je přehledná, využívání jednoduché: za minutu se účtuje 19 centů, které zahrnují daně, pojištění, kilometry pro návrat a dokonce palivo. Pro hodinový nebo celodenní pronájem jsou stanoveny paušální poplatky: 9,90 euro/h popř.49 euro/den. Stačí mít jednorázovou a bezplatnou zákaznickou registraci a platný řidičský průkaz, který má zákazník opatřený speciální značkou. Stačí jedna registrace a je možné každý smart car2go jejím prostřednictvím odemknout pomocí čtečky umístěné za čelním sklem.
Pilotní fáze projektu, který začal s 50 vozy smart fortwo, se v roli testovacích řidičů zúčastnilo na 500 pracovníků výzkumného střediska Daimler AG a 200 rodinných příslušníků. „Úspěch pilotní fáze nás překvapil a ukázal, jak velký význam mají koncepty, které se týkají budoucí mobility“, shrnuje Robert Henrich, vedoucí projektu u Daimler AG. „Již během dvou týdnů se zaregistrovalo více než 500 zákazníků. To jsme ani neočekávali.i“. V denních špičkách byla celá flotila 50 vozů smart fortwo vytížená a podle vyjádření účastníků by tehdy mohla být ještě rozšířená. Od počátku této akce bylo zaregistrováno přes 8000 výpůjček a během dne se na jednom voze vystřídalo šest až osm zákazníků.
Projekt od svého počátku vzbudil v nejen v celém Německu, ale i v dalších zemích nebývalý zájem. Mezitím již přišly poptávky z měst na celém světě.
K dalšímu posunu došlo v únoru, kdy se okruh zákazníků rozšířil na zaměstnance Mercedes-Benz, pobočky Ulm/Neu-Ulm a firmy EvoBus. Aby bylo možné uspokojit více než 1000 zákazníků, byl počet vozů zvýšen na 100. Úspěšný start povzbudil všechny zúčastněné k dalšímu kroku: 26. března začala v Ulmu veřejná testovací fáze, ve které je car2go k dispozici všem 120 000 obyvatelům a návštěvníkům města a flotila car2go byla zdvojnásobená na 200.
Zatímco v Ulmu jde o testování všeobecného přijetí této koncepce a stabilizaci technických systémů, má druhý pilotní projekt vytvořit know-how pro mezinárodní použití car2go.
Jérome Guillen, ředitel oddělení Business Innovation Daimler AG, který koncepci car2go vyvinul, říká: „Záměrně jsme se rozhodli pro americké velkoměsto. V USA zaznamenává „carsharing“ (společné užívání vozidel) největší nárůst na světě. Z tohoto důvodu vidíme pro car2go dobrou šanci na úspěch, zvláště proto, že car2go má v porovnání se známými carsharing nabídkami řadu předností.“
Texaské hlavní město je se svými 750 000 obyvateli výrazně větší než Ulm a vyznačuje se svojí přístupností a mimořádně angažovanými občany.
JL, 2.4.2009
Pilotní fáze projektu, který začal s 50 vozy smart fortwo, se v roli testovacích řidičů zúčastnilo na 500 pracovníků výzkumného střediska Daimler AG a 200 rodinných příslušníků. „Úspěch pilotní fáze nás překvapil a ukázal, jak velký význam mají koncepty, které se týkají budoucí mobility“, shrnuje Robert Henrich, vedoucí projektu u Daimler AG. „Již během dvou týdnů se zaregistrovalo více než 500 zákazníků. To jsme ani neočekávali.i“. V denních špičkách byla celá flotila 50 vozů smart fortwo vytížená a podle vyjádření účastníků by tehdy mohla být ještě rozšířená. Od počátku této akce bylo zaregistrováno přes 8000 výpůjček a během dne se na jednom voze vystřídalo šest až osm zákazníků.
Projekt od svého počátku vzbudil v nejen v celém Německu, ale i v dalších zemích nebývalý zájem. Mezitím již přišly poptávky z měst na celém světě.
K dalšímu posunu došlo v únoru, kdy se okruh zákazníků rozšířil na zaměstnance Mercedes-Benz, pobočky Ulm/Neu-Ulm a firmy EvoBus. Aby bylo možné uspokojit více než 1000 zákazníků, byl počet vozů zvýšen na 100. Úspěšný start povzbudil všechny zúčastněné k dalšímu kroku: 26. března začala v Ulmu veřejná testovací fáze, ve které je car2go k dispozici všem 120 000 obyvatelům a návštěvníkům města a flotila car2go byla zdvojnásobená na 200.
Zatímco v Ulmu jde o testování všeobecného přijetí této koncepce a stabilizaci technických systémů, má druhý pilotní projekt vytvořit know-how pro mezinárodní použití car2go.
Jérome Guillen, ředitel oddělení Business Innovation Daimler AG, který koncepci car2go vyvinul, říká: „Záměrně jsme se rozhodli pro americké velkoměsto. V USA zaznamenává „carsharing“ (společné užívání vozidel) největší nárůst na světě. Z tohoto důvodu vidíme pro car2go dobrou šanci na úspěch, zvláště proto, že car2go má v porovnání se známými carsharing nabídkami řadu předností.“
Texaské hlavní město je se svými 750 000 obyvateli výrazně větší než Ulm a vyznačuje se svojí přístupností a mimořádně angažovanými občany.
JL, 2.4.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











