Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Skvosty s vůní benzinu v plzeňském DEPU 2015

Pokud nemáte plán na víkend, potom navštivte industriální prostředí bývalého depa dopravního podniku v Plzni, známého jako DEPO2015, kde se koná výstava Skvosty s vůní benzinu. Průmyslové haly z 30. – 50. let vytvářejí dokonalé prostředí pro historické vozy i moderní automobily.

Výstava nás velice mile překvapila, ať rozsahem, tak i výběrem exponátů. Samozřejmě velkým lákadlem je Bugatti Veyron z roku 2006, nesoucí název závodníka Pierra Veyrona, kkterý v roce 1939 vyhrál závod 24 hodin Le Mans s vozem Bugatti 51. Design vytvořil Jozef Kabaň, donedávna šéfdesigner ve škodovce, nyní u BMW. S osmilitrovým vidlicovým šestnáctiválcem zrychlí z 0 na 300 km/h za 17 sekund

Hned vedle stojí Bugatti T35 z roku 1924, kterou jsme mohli obdivovat minulý týden při Brno Revival. S tímto modelem vyhrál například Dreyfus Velkou cenu Monaka 1925 a Eliška Junková skončila pátá v Targa Florio 1928.

A jako protiklad další exkluzivní supersport – Spyker C8 Double 12S s vidlicovým osmiválcem objemu čtyř litrů a s výkonem 500 k. Dále je k vidění několik Ferrari nebo Mercedesy, přičemž milovníci historie se zastaví určitě u Mercedesu Benz 320 A cabrio s šestiválcem 3,2 z roku 1938. S tímto vozem měl jet údajně Reinhard Heydrich v osudný den 27. května 1942. Hned vedle stojí model 220 A Cabrio, rok výroby 1953.

Další hala byla rozdělená na dvě části, v jedné pak automobily socialistické výroby a poválečné včetně ukázky renovace Škody 110 R Coupe. Tu prezentuje firma Car Pro Chocenice, majitele firmy a škodováckého nadšence Jaroslava Maška.

Vrchol vás čeká v druhé části, kterou měl rovněž na starost pan František Čečil, viceprezident Autoklubu České republiky. Byť je sezona v plném proudu, tak se mu podařilo shromáždit opravdu krásnou přehlídku automobilové historie. Za všechny jmenujme například Chevrolet Master se šestiválcem 3,5 litru, jehož prvním majitelem byl československý velvyslanec ve Vídni.

Nebo automobil Armstrong z roku 1934, o němž se říkalo, že je tichý jako sfinga, proto nese chladič sošku sfingy. Uvidíte i Laurin Klement 105 z roku 1924, otevřený model s tzv. zimní karosérií. Ostatně přijďte se podívat.

My jen prozradíme, že uvidíte i repliku Hawk Lancie Stratos v civilní verzi nebo závodní jednomístný monopost Škoda Supersport vyrobený v roce 1949 pouze ve třech kusech. Nechybí ani Hakar, s kterým František Čečil nás úspěšně reprezentoval v evropském šampionátu historiků. Za zkratkou Hakar se skrývá Hradec Králové a Rieger. V roce 1949 začal Alois Rieger se synem Vojtěchem týmž, pozdější spolujezdec Vladimíra Hubáčka, stavět závodní vůz, s nímž pak v rychlostních závodech dosáhli řady cenných výsledků

Výstava je v sobotu otevřena od 10 do 20 hodin, v neděli do 17 hodin a určitě stojí za návštěvu. Přejme si, aby nezůstalo jen u prvního ročníku. A ještě něco, u každého exponátu najdete s popisek se zajímavými informacemi.


J.Lasík 21.7.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar