Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Skvosty s vůní benzínu od pátku do neděle v Plzni

Dnes ve 14 hodin se v plzeňském DEPO 2015 otevírá třetí ročník motoristické výstavy Skvosty s vůni benzínu. Měli jsme možnost si expozice prohlédnout těsně před dokončením, a protože jsme viděli i předchozí dva ročníky, tak musíme jen konstatovat, že výstava má vzestupnou tendenci.

Pořádat cokoliv v dnešní době není vůbec nic jednoduché, ale jak je vidět, když jsou dobré nápady a chuť něco dělat, tak to jde. Výstavy Skvosty s vůní benzínu se zase posunula o krok dál. Už nejsou automobily naskládány „ladem a skladem“, ale je kolem nich dostatečný prostor a řadu z nich si lze prohlédnout i zezadu, a to nebývá zvykem. U každého najdeme popisek, aby byl návštěvník informován, co si právě prohlíží.


Veteránskou sekci má na starost pan František Čečil, viceprezident Autoklubu ČR, který letos expozici ve dvou halách rozdělil na tři sekce. První je věnována automobilům bývalých socialistických zemí, kde si návštěvníci připomenou značky Trabantm Wartburg, Barkas, Zastava, Dacia, Oltcit, Lada, Volha a samozřejmě škodovky i tatrovky.


Z období „železné opony“ se doslova a do písmene přeneseme do kapitalismu, respektive do Ameriky. Podařilo se dát dohromady velice zajímavou přehlídku „křižníků“ jako jsou například Chevrolet Chevelle, Ford Thunderbid, Ford Gran Torino, Buick Riviera a Wildcat nebo předválečný Chevrolet Master.

Pak přijde ovšem zlatý hřeb v podobě dvaceti automobilů se značkou MTX. Krásná přehlídka převážně závodních automobilů připomíná 50 let od založení firmy, která na svoji dobu dokázala vyrobit skvělé okruhové a vrchařské speciály. Nechybí první spider MTX 2-01 s nímž závodil Karel Jílek ani třeba elegantní MTX 1-04 KIN Formule Easter z roku 1978 nebo soutěžní MTX 160 RS, jeden ze tří vyrobených automobilů pro AGRO Team JZD Slušovice. U příležitosti Metalexu nesmíme na ing. Václava Pauera, znamenitého konstruktéra. Od roku 1970 do počátku sedmdesátých let postavil prakticky všechny závodní speciály.


Tím jsme vyčerpali přehlídku veteránů, ale historické automobily najdeme i v jiných částech. Ze sbírky Jiřího Jírovce potěší milovníky rally Ford Sierra Cosworthu belgického jezdce Roberta Droogmanse. S tímto vozem jsme jej viděli při vítězném Rajdu Polském v roce 1989. Hned vedle stojí atraktivní Alpine 310, s níž však Renault velkou díru do světa neudělal.


J.Lasík 19.7.2019

Zajímavý je i Imperial La Baron z roku 1968 afrického diktátora Omara Bonga, který s ním navštívil od roku 1968 v Paříži všechny francouzské prezidenty. Jedná se o jediný kus evropské verze. Neméně zajímavý je Daimler DS 420 Cabrio, rok 1982. Auto používala anglická královská rodina, jako doprovodný automobil, jak dokazují stupačky v zadní části vozu, určené pro tělesnou stráž. V České republice bylo překarosováno na kabriolet.

Rozhodně si nenechte ujít kolekci automobilů Porsche, od legendární 911 až po současné sportovní modely, včetně Porsche 911 Carrera 2 Cabrio. Jde o jeden z posledních 315 vyrobených vozů cabrio v roce 1994, kdy byla definitivně ukončena výroba.

Na závěr jsme si nechali skvosty, jako je například prototyp Ferrari F150 (La Ferrari) v netradiční šedé barvě. Údajně nebyl nikde k vidění. Nebo rudé Ferrari 599 GTB 60F1 Ferrari 150° Italia , vyrobené pouze ve čtyřiceti kusech A do třetice Maserati MC 12. Společnost jim dělají supersporty Lamborghini Huracán, Lamborghini Aventador, Lamborgini Urus

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar