Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Skupina Renault - světové obchodní výsledky 2020

V kontextu covidu-19 klesly prodeje skupiny Renault o 21,3 % na 2 949 849 kusů, zatímco trh poklesl o 14,2 %. Pokles prodejů skupiny je způsoben hlavně tím, že skupina hodně prodává v zemích, kde byla přijata přísná epidemiologická opatření.

A kde došlo k zastavení obchodních aktivit ve druhém čtvrtletí a také ke zpomalení ve čtvrtém čtvrtletí, zejména ve Francii. Skupina pokračovala ve své obchodní politice upřednostňující nyní profitabilitu před objemem prodaných vozidel.



Elektromobily: značka Renault je v Evropě jedničkou

Na trhu s elektromobily, který silně roste, potvrzuje značka Renault své prvenství na trhu s elektromobily v Evropě s 115 888 prodanými vozidly, což je nárůst o 101,4 % oproti roku 2019. ZOE je s 100 657 prodanými kusy, což představuje nárůst o 114 %, neprodávanějším elektromobilem. V segmentu užitkových elektromobilů je neprodávanějším vozidlem Kangoo Z.E.

V roce 2021 umožní obohatit nabídku elektromobilů skupiny Renault Twingo Electric a Dacia Spring.

Kromě své nabídky elektromobilů (BEV) nabízí Renault od léta hybridní vozidla a hybridní vozidla s možností dobíjení E-TECH u svých neprodávanějších typů (Clio, Captur & Mégane estate). Značka se tak usazuje na trhu hybridních vozidel a hybridních vozidel s možností dobíjení s více než 30 000 prodanými vozidly v Evropě, což představuje 25 % objemů objednávek příslušných vozidel.

V průběhu prvního pololetí roku 2021 bude nabídka E-TECH rozšířena příchodem hybridního Renaultu Arkana E-TECH, hybridního Capturu E-TECH a hybridního sedanu Mégane E-TECH s možností dobíjení.



V Evropě

Skupina prodala 1 443 917 kusů, což představuje pokles o 25,8 %, zatímco trh poklesl výrazně o 23,6 %.

Značka Renault mírně navýšila svůj podíl na trhu na 7,7 % (+0,1 procentního bodu) díky úspěchu modernizace svých modelů z třídy B (Clio, Captur a ZOE) a úspěšného zahájení prodeje vozidel E-TECH.

Clio je ve své kategorii nejprodávanějším vozidlem v Europě s 227 079 prodanými kusy. Značka Renault navýšila svůj podíl na prodeji vozidel nefiremním zákazníkům přibližně o jeden procentní bod.

Značka Dacia zaznamenala s 385 674 prodanými vozidly pokles o 31,7 %. Sandero zůstává čtvrtým rokem po sobě nejprodávanějším vozidlem pro nefiremní zákazníky. Dva historické modely značky, Nové Sandero a Nové Sandero Stepway, jsou k dispozici od konce roku 2020.
Z důvodu své nové nabídky motorů na dva druhy paliva, benzín a GPL, u většiny vozidel s označením ECO­G, prodává Dacia více než 25 % vozidel na GPL v Evropě.


Mimo Evropu poklesly prodeje skupiny o 16,5 %, což je způsobeno hlavně poklesem prodejů v Brazílii (-45 %), zejména z důvodu zaměření na rentabilnější vozidla.

V Rusku, druhé zemi s největším objemem prodejů skupiny, je skupina Renault jedničkou s 30,1 % podílem na trhu, což představuje nárůst o 1,2 procentního bodu. Prodeje poklesly o 5,5 %, zatímco trh poklesl o 9,2 %.
LADA potvrzuje své postavení nejprodávanější značky na ruském trhu s 21,5 % podílem na trhu. LADA Granta a LADA Vesta zůstávají dvěma nejprodávanějšími vozidly v Rusku.
Podíl značky Renault na trhu klesl o 0,2procentního bodu na 8 %, přičemž je očekáván příchod nového Dusteru v prvním pololetí roku 2021.

V Indii poklesly prodeje skupiny o 9,4 %, zatímco trh klesl o
18,8 %. Renault tak dosáhl 2,8 % podílu na trhu (+0,3procentního bodu) díky úspěchu Triberu. V prvním pololetí roku 2021, bude nabídka Renaultu (Kwid, Duster, Triber) rozšířena příchodem Kigeru, zcela nového SUV.

V Turecku zůstává skupina jedničkou na trhu, který se rychle zotavuje.

V Jižní Koreji zaznamenala značka Renault Samsung Motors nárůst prodejů o 14,2 %, zatímco trh vzrostl o 5,5 %, a to díky úspěchu nového modelu XM3 uvedeného na trh v březnu 2020.


Renault 12.1.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar