Škodovky z Milotecu jsou ještě krásnější
Někteří majitelé se nechtějí smířit s tím, jak vypadají jejich Fabie, Octavie nebo Superby v sériovém provedení a rádi by se odlišovali od ostatních. Právě pro ně připravuje už osm let německá firma Milotec Auto-Extras nejrůznější doplňky, které změní image jejich miláčka.
Firma Milotec Auto-Extras se nespecializuje však na tuning v pravém slova smyslu, ale preferuje hlavně design exteriéru i interiéru. Vozy Škoda se pak mohou pochlubit atraktivnějším sportovnějším vzhledem a neméně zdařilým interiérem.
Duchovním otcem je Miroslav Lochman, motoristický nadšenec tělem a duší. S nejrůznějšími automobily jezdil řadu let závody, a tak není divu, že jeho srdce bilo vždy pro motoristický sport. A z něho už není daleko k tuningu. A protože je Čech, tak také ke značce Škoda. Snad právě proto si pořídil také dva historické vozy Škoda Popular včetně provedení Monte Carlo.
Podněty na nové doplňky přicházejí zpravidla právě od Miroslava Lochmana. Neustále přemýšlí jak ještě více vylepšit škodovky. Jakmile něco vymyslí, nápad hned předá designerům, kteří vytvoří první skicy. Z nich se vybere nejzdařilejší nápad a převede do praxe.
U firmy Plastservis Mobilla v Řevničově, kde se většina doplňků vyrábí, se nejdříve z modelářské hlíny vytvoří tvar příslušného dílu, odlije zkušební forma a po doladění detailů s návazností na schvalovací proces může začít výroba.
Někdy se celá procedura odehraje v Německu, například u specializované firmy Michalak Design. Řevničovská firma se postará jen o výrobu.
V současné době se Milotec zaměřuje na doplňky pro Fabie, Octavie a to obou generací, i provedení kombi, a také Superb. „Nezapomínáme však ani na verze 4x4. S lištami dveří, předním a zadním stříbrným ochranným plastovým krytem vypadá Octavie trochu jako Audi Allrod“
V Německu však nevznikají jen návrhy doplňků pouze na papíře, ale čas od času také výstavní exponáty. Ovšem pozor, vždy jde o plně funkční automobil. „Jednak chceme přilákat pozornost návštěvníků výstav a autosalonů, jednak a to hlavně, na nich demonstrovat, jak může vypadat škodovka s našimi doplňky“.
Tak vznikla před časem například Škoda Octavia 4x4 Combi se zážehovým čtyřválcem 1.8 litru, který specializovaná firma MTM upravila na výkon 170 kW (232 k). Kromě doplňků byla vybavena také systémem elektrohydraulického nastavení světlé výšky o 50 milimetrů.
Stejná firma se podílela také na úpravě motoru pro sportovní Octavii RS, tentokrát s výkonem 158 kW (215 k). Vyššího výkonu je zpravidla dosaženo optimalizovanou elektronikou a přepracovaným výfukovým potrubím. Součástí obou verzí byl ještě sportovní podvozek H&R, ráfky Dyna Tech, pneumatiky Hankook nebo Goodyear. „Individuální vzhled zvýrazňovala například sportovní přední maska včetně masky nárazníku, křidélka pod nárazníkem, mohutná spoiler“.
Na některých výstavách byl k vidění i tmavěmodrý Superb minulé generace, který se lišil čelní partií se sportovní mřížkou chladiče nebo decentní maskou světlometů. Exkluzivitu dodávala pochromovaná zpětná zrcátka, obložení B-sloupků v karbonovém designu nebo chromované kryty klik dveří.
Hlavní prioritou je kvalita a přesnost za příznivé ceny. To vše umocněno v souladu s normou EN ISO 9001:2000. „ U firmy Kamei jsem se hodně naučil, především nikdy neopakovat chyby, kterých jsem se už jednou dopustil“, zastává názor Miroslav Lochman. A dodává „stres mě udržuje mladým“. Ve volném čase, pokud mu nějaký zbývá, nejraději relaxuje za řidítky Böhmerlandu (nikdy nevynechá zářijový sraz těchto strojů v Krásné Lípě) nebo za volantem nádherné Škody Popular Monte Carlo. Veterány jsou jeho velkou láskou.
JL, 13.2.2009
Duchovním otcem je Miroslav Lochman, motoristický nadšenec tělem a duší. S nejrůznějšími automobily jezdil řadu let závody, a tak není divu, že jeho srdce bilo vždy pro motoristický sport. A z něho už není daleko k tuningu. A protože je Čech, tak také ke značce Škoda. Snad právě proto si pořídil také dva historické vozy Škoda Popular včetně provedení Monte Carlo.
Podněty na nové doplňky přicházejí zpravidla právě od Miroslava Lochmana. Neustále přemýšlí jak ještě více vylepšit škodovky. Jakmile něco vymyslí, nápad hned předá designerům, kteří vytvoří první skicy. Z nich se vybere nejzdařilejší nápad a převede do praxe.
U firmy Plastservis Mobilla v Řevničově, kde se většina doplňků vyrábí, se nejdříve z modelářské hlíny vytvoří tvar příslušného dílu, odlije zkušební forma a po doladění detailů s návazností na schvalovací proces může začít výroba.
Někdy se celá procedura odehraje v Německu, například u specializované firmy Michalak Design. Řevničovská firma se postará jen o výrobu.
V současné době se Milotec zaměřuje na doplňky pro Fabie, Octavie a to obou generací, i provedení kombi, a také Superb. „Nezapomínáme však ani na verze 4x4. S lištami dveří, předním a zadním stříbrným ochranným plastovým krytem vypadá Octavie trochu jako Audi Allrod“
V Německu však nevznikají jen návrhy doplňků pouze na papíře, ale čas od času také výstavní exponáty. Ovšem pozor, vždy jde o plně funkční automobil. „Jednak chceme přilákat pozornost návštěvníků výstav a autosalonů, jednak a to hlavně, na nich demonstrovat, jak může vypadat škodovka s našimi doplňky“.
Tak vznikla před časem například Škoda Octavia 4x4 Combi se zážehovým čtyřválcem 1.8 litru, který specializovaná firma MTM upravila na výkon 170 kW (232 k). Kromě doplňků byla vybavena také systémem elektrohydraulického nastavení světlé výšky o 50 milimetrů.
Stejná firma se podílela také na úpravě motoru pro sportovní Octavii RS, tentokrát s výkonem 158 kW (215 k). Vyššího výkonu je zpravidla dosaženo optimalizovanou elektronikou a přepracovaným výfukovým potrubím. Součástí obou verzí byl ještě sportovní podvozek H&R, ráfky Dyna Tech, pneumatiky Hankook nebo Goodyear. „Individuální vzhled zvýrazňovala například sportovní přední maska včetně masky nárazníku, křidélka pod nárazníkem, mohutná spoiler“.
Na některých výstavách byl k vidění i tmavěmodrý Superb minulé generace, který se lišil čelní partií se sportovní mřížkou chladiče nebo decentní maskou světlometů. Exkluzivitu dodávala pochromovaná zpětná zrcátka, obložení B-sloupků v karbonovém designu nebo chromované kryty klik dveří.
Hlavní prioritou je kvalita a přesnost za příznivé ceny. To vše umocněno v souladu s normou EN ISO 9001:2000. „ U firmy Kamei jsem se hodně naučil, především nikdy neopakovat chyby, kterých jsem se už jednou dopustil“, zastává názor Miroslav Lochman. A dodává „stres mě udržuje mladým“. Ve volném čase, pokud mu nějaký zbývá, nejraději relaxuje za řidítky Böhmerlandu (nikdy nevynechá zářijový sraz těchto strojů v Krásné Lípě) nebo za volantem nádherné Škody Popular Monte Carlo. Veterány jsou jeho velkou láskou.
JL, 13.2.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















