Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda prodala rekordních 875 000 vozů

V roce 2011 pokračovala Škoda v růstovém kurzu a opět dosáhla nového prodejního rekordu. Prodeje vzrostly o 15 procent na rekordní hodnotu 875 000 vozů (proti 762.600 vozům v roce 2010). Současně uvedla na trh první vozy své modelové ofenzívy – Citigo a Rapid.

„Společnost Škoda má za sebou důležitý rok,“ shrnuje předseda představenstva Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Úspěšně jsme absolvovali první rok naší Růstové strategie 2018, podstatně jsme zrychlili a dosáhli jsme nového odbytového rekordu. Podstatně jsme zvýšili výrobu, prodej i zastoupení na mezinárodních trzích. I druhý cíl je definován jasně. Do roku 2018 mají celosvětové prodeje vzrůst minimálně na 1,5 milionu vozů ročně.“
Téměř ve všech regionech prodala Škoda v roce 2011 více vozů než v předcházejícím. Velice pozitivně se rozvíjel indický trh, důležitý pilíř růstové strategie značky. Zde se podařilo zvýšit prodeje o téměř 50 procent a prodat 30 005 vozů. Velice dynamicky se rozvíjely i velké trhy v Číně, Německu a Rusku. Podrobné údaje o těchto a dalších trzích automobilka zveřejní 10. ledna 2012.
Česká automobilka investuje do nových modelů, značek a kapacit. Hlavní závod v Mladé Boleslav bude do poloviny roku 2012 podstatně rozšířen. Po ukončení výstavby je zde plánována výroba třetího modelu, a to současně s výrobou bestsellerů Octavia a Fabia. Současně vzroste výrobní kapacita pro model Octavia v tomto závodě z 800 na 1200 vozů denně. Ve Vrchlabí se bude od konce roku 2012 vyrábět přímo řazená převodovka (DSG) pro celý koncern, tedy pro značky Škoda, Volkswagen, SEAT a Audi. V ruské automobilce GAZ v Nižním Novgorodu bude Volkswagen Group Rusko ve spolupráci s ruským partnerem vyrábět i model Yeti. A oba čínské společné podniky koncernu Volkswagen budou do roku 2016 investovat 14 miliard Euro do nových závodů a produktů. Dosud se v Číně vyrábí modely Octavia, Fabia a Superb. V roce 2013 k nim přibude i Yeti. S těmito investicemi vytváří podnik základní podmínky pro růst v příštích letech.
Jako první vozy modelové ofenzívy značky ŠKODA byl úspěšně uveden malý vůz Citigo a indická kompaktní limuzína Rapid. Citigo pro značku otevírá silně rostoucí tržní segment


JL, 6.1.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar