Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Yeti na autosalonu v Dillí

Již devátým rokem se Indie řadí mezi nejvýznamnější trhy Škoda Auto. Důležitost, kterou český výrobce tomuto trhu přikládá, se odráží v jeho expozici na Auto Expo 2010 v Dillí. V indické národní premiéře předvede model Yeti, chybět nebudou ani zástupci modelů Fabia a Octavia, v Indii nabízená pod označením Laura.

Magnetem expozice je především národní premiéra modelu Yeti, která demonstruje připravenost prvního kompaktního SUV značky Škoda ke vstupu na indický trh. Odborné i laické veřejnosti se představí vozy s vyspělým pohonem 4×4 v kombinaci s motory 1.8 TSI/118 kW a 2,0 TDI CR/103 kW.
Produkce indických závodů Škoda Auto India Private Limited (SAIPL) v městě Aurangabád a VW India v Púně bude zastoupena kromě jiného modely Fabia Elegance, Octavia/Laura ve vrcholné výbavě Laurin & Klement a Superb ve špičkovém provedení s motorem 3.6 FSI V6 a pohonem 4×4 prostřednictvím systému se spojkou Haldex 4. generace.
Z evropských modelů se budou moci návštěvníci největšího indického autosalonu seznámit s dynamicky laděným provedením Fabia Sportline i ekologickou variantou Fabia GreenLine. Sportovní stopu více než stoleté historie vozů Škoda připomene Octavia RS s benzinovým motorem 2.0 TSI o výkonu 147 kW (200 k).
Podle Reinharda Flegera, člena představenstva Škoda Auto zodpovědného za prodej a marketing, jsou aktivity na indickém trhu nedílnou součástí úspěšné budoucnosti značky Škoda: „Vstup na perspektivní rozvíjející se trh je pro nás velkou výzvou. Je třeba zvolit správnou strategii, nabídnout odpovídající produkty a najít kvalifikované spolupracovníky. To vše se nám zde v Indii velmi podařilo, což dokládají i naše výsledky. Jsme zde devět úspěšných let: neustále uvádíme nové produkty, rozšiřujeme prodejní síť a zvyšujeme počty prodejů.”
Od listopadu 2001, kdy vstoupila Škoda na indický trh, se na tomto trhu prodalo již více než 80 000 vozů. V současné době jsou v portfoliu 4 modelové řady – Fabia, Octavia (v Evropě Octavia Tour), Laura (v Evropě Octavia druhé generace) a Superb. Především ve druhé polovině roku 2009 došlo k výraznému meziročnímu nárůstu prodejů (např. v listopadu o 69 %), na čemž se podílely zejména řady Superb a Laura (Octavia). Škoda India v současné době disponuje sítí 62 dealerství. Produkční kapacita montážního závodu v Aurangabadu s rozlohou 300.000 m2 činí 30.000 vozů ročně.

JL, 6.1.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar