Škoda Tour 2008 aneb s MBX do Dánska
Ve čtvrtek 4. července se vydají čtyři členové MBX Clubu Praha na mezinárodní setkání vozů značky Škoda, které se pod názvem Škoda Tour 2008, uskuteční na pobřeží Severního moře v Dánsku. Pojedou s modely Škoda 1000/1100 MBX.
Jedná se o dvoudveřovou variantu klasického „embéčka“ s dvoukarburátorovým motorem. Vyráběl se malosériově v letech 1966 až 67. Modifikace 1100 MBX je vybavena motorem o vyšším objemu a datuje se do let 1968 až 69.
Škoda Tour 2008, týdenní jízda do Dánska pořádaná dánským Škodaklubem za přispění Autoklubu Škoda, je určena pro vozy Škoda všech kategorií a roků výroby. Tradičně se zúčastní řada majitelů škodovek ze Skandinávie, Německa, Holandska, Anglie a rovněž z domovské země továrny Škoda.
V roce 1990 jsem navázal kontakt se Škoda Klubem z Dánska. Šlo o účast na Škoda Tour 1991 a 1992, kterých jsem se zúčastnil. V roce 1992 s vozem Škoda 1100 MBX a svými syny. Z dnešního pohledu událostí a běhu života se to jeví jako strašně dávno. Asi to tak tedy skutečně je, ale nijak to však neubírá na tom, že jak pro mě, tak mé syny to tehdy byla první velká cesta s MBX do „daleké“ ciziny a za moře. Z naší MBX Máši se stal na 14 dní pojízdný domov se vším potřebným a nutným k cestování, přespání, stravování, péči o děti, péči o auto a ještě spousta dalších věcí, které jsem měl na triku včetně veškerého financování z vlastní kapsy. Dánská jízda v roce 1992 se stala mezníkem pro mně a pro vše, co se kolem MBX odehrávalo. Tím se myslí především svolání 1.Historického Srazu MBX v roce 2001 a další jízdy za hranice, včetně účasti na jiných motoristických akcích s názvem MBX Club Praha.
Letošní jízda do dánského letoviska Slettestrandu na pobřeží Severního moře bude další historickou událostí nejen pro mě, který se do Dánska vracím po 16 letech stejným vozem, ale i proto, že jedeme jako výprava vozů MBX. Tedy žádné jiné vozidlo, čtyři modely MBX. Modrá 1000 MBX Jirky Zlámala je nejznámější MBX po celém státě, vypadá jakoby sjela z výrobní linky. Dalším vozem je červená 1000 MBX Vládi Lišky. I tento vůz je perfektní a po zásluze obdivován. Třetím účastníkem, rovněž s červenou 1000 MBX, je Zdeněk Vlach, který má vůz sice krátce, ale snaží se jej dát do náležitého stavu. Nakonec s bílou 1100 MBX pojedu já.
Pojedeme po trase Dresden, Berlin, Hamburg, Flensburg, Kolding, Krengerup, Aarhus, Randers, Slettestrand, ca 1200 km. Kolona se na cestu vydá v pátek 4.července z Bakova nad Jizerou. V Dánsku nás čeká nejdříve expozice Škoda Muzea v zámku Krengerup nedaleko města Glamsbjerg na ostrově Fyn. Jedná se o zajímavou expozici nadšených sběratelů a provozovatelů našich automobilů v Dánsku vybudované v obnoveném exteriéru zámku. Celá akce je vlastně první stoprocentní výpravou MBX bez jiných podpůrných vozidel. Proto budeme všichni rádi, když zajímavou cestu zvládneme jen se samými příznivými okolnostmi a zejména s letním počasím, protože počasí bývá na severu často proměnlivé.
Prvním vozem je Škoda 1000 MBX pana ing. Zlámala. Jde o prototyp z roku 1966, se čtyřválcem OHV se dvěma karburátory, objem 988 cm³, výkon 52 k, spotřeba 7,5 l/100 km, rychlost 130 km/h. Ing Zlámal se od roku 1999 zúčastňuje regionálních i mezinárodních veteránských akcí a soutěží. Jeho vůz byl středem pozornosti například na Setkání českých veteránů v Holandsku nebo Dánsku či Jízdě okolo Československa.
Zdeněk Wachfaitl (na snímku) vlastní Škodu 1100 MBX (rok výroby 1969, objem 1107 cm³, jeden karburátor, 55 k, 8 l/100 km, 140 km/h). S tímto vozem se od roku 1992 vydává na nejrůznější cesty, jako třeba z Prahy do Malmö nebo do Holandska, absolvoval také Jadranskou jízdu přes Alpy (Praha, Linz, Loiblpass, Lublaň, Koper, Izola, Portorož, Karawanken, Ramsau, Dachstein Bahn (1700 m n. m), Traunsee, Linz, Praha).
Zdeněk Wachfaitl, JL, 2.7.2008
Škoda Tour 2008, týdenní jízda do Dánska pořádaná dánským Škodaklubem za přispění Autoklubu Škoda, je určena pro vozy Škoda všech kategorií a roků výroby. Tradičně se zúčastní řada majitelů škodovek ze Skandinávie, Německa, Holandska, Anglie a rovněž z domovské země továrny Škoda.
V roce 1990 jsem navázal kontakt se Škoda Klubem z Dánska. Šlo o účast na Škoda Tour 1991 a 1992, kterých jsem se zúčastnil. V roce 1992 s vozem Škoda 1100 MBX a svými syny. Z dnešního pohledu událostí a běhu života se to jeví jako strašně dávno. Asi to tak tedy skutečně je, ale nijak to však neubírá na tom, že jak pro mě, tak mé syny to tehdy byla první velká cesta s MBX do „daleké“ ciziny a za moře. Z naší MBX Máši se stal na 14 dní pojízdný domov se vším potřebným a nutným k cestování, přespání, stravování, péči o děti, péči o auto a ještě spousta dalších věcí, které jsem měl na triku včetně veškerého financování z vlastní kapsy. Dánská jízda v roce 1992 se stala mezníkem pro mně a pro vše, co se kolem MBX odehrávalo. Tím se myslí především svolání 1.Historického Srazu MBX v roce 2001 a další jízdy za hranice, včetně účasti na jiných motoristických akcích s názvem MBX Club Praha.
Letošní jízda do dánského letoviska Slettestrandu na pobřeží Severního moře bude další historickou událostí nejen pro mě, který se do Dánska vracím po 16 letech stejným vozem, ale i proto, že jedeme jako výprava vozů MBX. Tedy žádné jiné vozidlo, čtyři modely MBX. Modrá 1000 MBX Jirky Zlámala je nejznámější MBX po celém státě, vypadá jakoby sjela z výrobní linky. Dalším vozem je červená 1000 MBX Vládi Lišky. I tento vůz je perfektní a po zásluze obdivován. Třetím účastníkem, rovněž s červenou 1000 MBX, je Zdeněk Vlach, který má vůz sice krátce, ale snaží se jej dát do náležitého stavu. Nakonec s bílou 1100 MBX pojedu já.
Pojedeme po trase Dresden, Berlin, Hamburg, Flensburg, Kolding, Krengerup, Aarhus, Randers, Slettestrand, ca 1200 km. Kolona se na cestu vydá v pátek 4.července z Bakova nad Jizerou. V Dánsku nás čeká nejdříve expozice Škoda Muzea v zámku Krengerup nedaleko města Glamsbjerg na ostrově Fyn. Jedná se o zajímavou expozici nadšených sběratelů a provozovatelů našich automobilů v Dánsku vybudované v obnoveném exteriéru zámku. Celá akce je vlastně první stoprocentní výpravou MBX bez jiných podpůrných vozidel. Proto budeme všichni rádi, když zajímavou cestu zvládneme jen se samými příznivými okolnostmi a zejména s letním počasím, protože počasí bývá na severu často proměnlivé.
Prvním vozem je Škoda 1000 MBX pana ing. Zlámala. Jde o prototyp z roku 1966, se čtyřválcem OHV se dvěma karburátory, objem 988 cm³, výkon 52 k, spotřeba 7,5 l/100 km, rychlost 130 km/h. Ing Zlámal se od roku 1999 zúčastňuje regionálních i mezinárodních veteránských akcí a soutěží. Jeho vůz byl středem pozornosti například na Setkání českých veteránů v Holandsku nebo Dánsku či Jízdě okolo Československa.
Zdeněk Wachfaitl (na snímku) vlastní Škodu 1100 MBX (rok výroby 1969, objem 1107 cm³, jeden karburátor, 55 k, 8 l/100 km, 140 km/h). S tímto vozem se od roku 1992 vydává na nejrůznější cesty, jako třeba z Prahy do Malmö nebo do Holandska, absolvoval také Jadranskou jízdu přes Alpy (Praha, Linz, Loiblpass, Lublaň, Koper, Izola, Portorož, Karawanken, Ramsau, Dachstein Bahn (1700 m n. m), Traunsee, Linz, Praha).
Zdeněk Wachfaitl, JL, 2.7.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













