Škoda Roomster s pěti hvězdičkami
Model Roomster je prvním automobilem značky Škoda, který uspěl v nárazových zkouškách evropské nezávislé organizace EuroNCAP. Nejvyšší počet hvězdiček získal za ochranu cestujících.
Plný počet bodů, to znamená 18, získala Škoda Roomster v testu bočního nárazu, při němž do boku vozu naráží vozík s deformovatelnou strukturou, jakýmsi kůlem o průměru 254 mm.
Při čelním nárazu, který simuluje kolize v rychlosti 64 km/h s překážkou přesazenou o 40 procent, získala 14 bodů (88 procent). Karoserie vykazovala dostatečnou tuhost, prakticky jen sloupek řízení se nepatrně vychýlil doleva a vzhůru. Podle zápisu byli cestující vpředu ohroženi především v oblasti středové konzole a páčkou nastavení sloupku volantu. Cestující by zřejmě vyvázli jen s lehčím zraněním na dolních končetinách. Za tyto dva testy obdržel tedy maximální počet pět hvězdiček.
Čtyři hvězdičky si připsal v zabezpečení dětí sedících na zadních sedadlech, přičemž na pět hvězdiček zatím nikdo nedosáhl. Pokud jde o ochranu chodců, v tom případě získal dvě hvězdičky, když ani tady na nejvyšší možné čtyři se zatím nikdo nedostal. Podle EuroNCPA pochvalu zaslouží konstrukce nárazníku, o něco málo horší je to údajně s hranou kapoty a s kapotou samotnou.
Příznivého hodnocení bylo dosaženo až při opakovaném testu, neboť poprvé došlo k poškození kabelů od akumulátoru, a proto nemohlo dojít ke spuštění předpínačů bezpečnostních pásů a včasné aktivaci airbagu. Po odstranění závady, respektive zesílení kabeláže a úpravách na elektroinstalaci byly při druhém pokusu kabely sice poškozeny, ale předpínače přesto fungovaly bezvadně. Na otázku EuroNCAP údajně automobilka sdělila, že již prodané automobily nebudou vylepšeny
JL, 27.12.2006
Při čelním nárazu, který simuluje kolize v rychlosti 64 km/h s překážkou přesazenou o 40 procent, získala 14 bodů (88 procent). Karoserie vykazovala dostatečnou tuhost, prakticky jen sloupek řízení se nepatrně vychýlil doleva a vzhůru. Podle zápisu byli cestující vpředu ohroženi především v oblasti středové konzole a páčkou nastavení sloupku volantu. Cestující by zřejmě vyvázli jen s lehčím zraněním na dolních končetinách. Za tyto dva testy obdržel tedy maximální počet pět hvězdiček.
Čtyři hvězdičky si připsal v zabezpečení dětí sedících na zadních sedadlech, přičemž na pět hvězdiček zatím nikdo nedosáhl. Pokud jde o ochranu chodců, v tom případě získal dvě hvězdičky, když ani tady na nejvyšší možné čtyři se zatím nikdo nedostal. Podle EuroNCPA pochvalu zaslouží konstrukce nárazníku, o něco málo horší je to údajně s hranou kapoty a s kapotou samotnou.
Příznivého hodnocení bylo dosaženo až při opakovaném testu, neboť poprvé došlo k poškození kabelů od akumulátoru, a proto nemohlo dojít ke spuštění předpínačů bezpečnostních pásů a včasné aktivaci airbagu. Po odstranění závady, respektive zesílení kabeláže a úpravách na elektroinstalaci byly při druhém pokusu kabely sice poškozeny, ale předpínače přesto fungovaly bezvadně. Na otázku EuroNCAP údajně automobilka sdělila, že již prodané automobily nebudou vylepšeny
JL, 27.12.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout