Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Octavia - 500 000 vozů třetí generace

ŠKODA vyrobila půlmiliontovou Octavii třetí generace, která byla uvedená na trh na počátku roku 2013. Její kvality dokazuje i úspěch na trzích. V západní Evropě v prvních 11 měsících letošního roku vzrostl meziročně prodej tohoto modelu přibližně o čtvrtinu.

Třetí generace modelu Octavia určuje měřítka ve své třídě a je největší, nepraktičtější, nejkomfortnější, nejlehčí a nejekologičtější model Octavia všech dob. Řada Octavia je navíc všestrannější než kdykoli předtím. Modely Octavia i Octavia Combi jsou dodávány s pohonem předních nebo všech kol. ŠKODA Octavia RS je nejrychlejší sériovou Octavií všech dob. ŠKODA Octavia GreenLine, mimořádně šetrná k životnímu prostředí, si řekne o pouhé 3,2 litry nafty na 100 kilometrů. V roce 2014 debutovala ŠKODA Octavia G-TEC, schopná provozu na benzin nebo zemní plyn, i ŠKODA Octavia Scout, všestranný vůz s offroadovými kvalitami. Kromě toho je v Evropě nabízena i exkluzivní ŠKODA Octavia L&K.

ŠKODA Octavia je díky široké paletě provedení a vynikajícím vlastnostem úspěšná u zákazníků. V západní Evropě v prvních 11 měsících letošního roku vzrostl meziročně prodej tohoto modelu o 24,7 procent a na mnoha trzích bylo dosaženo nových prodejních rekordů. Tento model je navíc jedním z nejvíce oceňovaných vozů ve své třídě a vyhrál v řadě srovnávacích testů.

Ve střední Evropě vzrostly dodávky modelu Octavia zákazníkům v dosavadním průběhu roku o více než 20 procent. V České republice, Maďarsku, Estonsku, Finsku, Polsku, na Slovensku, v Chorvatsku, Bosně-Hercegovině a na Islandu se Octavia v prvních jedenácti měsících stala nejprodávanějším novým vozem.

ŠKODA Octavia se vedle České republiky vyrábí také v Číně, Rusku, Indii, na Ukrajině a v Kazachstánu. Čína, jakožto největší trh značky ŠKODA, má velmi důležitou roli. V polovině roku 2014 byla nová ŠKODA Octavia uvedena na čínský trh. S úspěchem: V listopadu 2014 vzrostl prodej tohoto modelů na čínském trhu o 112,4 procent.
Octavia je nejdůležitějším modelem v rámci mezinárodní Růstové strategie společnosti ŠKODA AUTO a hlavní hnací silou největší produktové ofenzívy v historii automobilky. V následujících letech chce automobilka zvýšit své celosvětové prodeje nejméně na 1,5 milionu vozů ročně.



Škoda 16.12.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar