Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Škoda Auto zvýšila prodej

V prvním pololetí roku 2006 dodala Škoda Auto zákazníkům na devadesáti světových trzích celkem 274 904 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb. V meziročním srovnání to představuje nárůst prodeje o 12,4 procenta.

 

Nejprodávanější modelovou řadou se stala Octavia (Octavia a Octavia Tour), která oslovila 136 902 (+21,4%) zákazníků. Následuje Fabia s celosvětově 126 450 (+4,2%) prodanými vozy. Pro Škodu Superb se rozhodlo 10 709 (+2,6%) zákazníků. 

Letošní rok je ve znamení zavedení čtvrté modelové řady - Škoda Roomster, která byla na český trh uvedena v červnu a zákazníkům bylo dodáno
843 vozů. V druhém pololetí pokračuje zavádění tohoto vozu v dalších evropských zemích a dosavadní objednávky zákazníků signalizují velice dobré přijetí na trzích.

V prvním pololetí roku 2005 dodala firma Škoda zákazníkům v západní Evropě celkem 155 030 vozů a dosáhla zde nárůstu o 10,3 procenta. Rozhodující podíl na tomto výsledku měl pozitivní vývoj prodeje v Německu, Španělsku a Belgii. Nárůst prodeje v Německu o 19,2 % na 50 615 vozů upevnil jeho pozici coby největšího trhu vozů Škoda. I přes pokles celkového trhu ve Španělsku se zvýšil počet prodaných vozů Škoda o 13,9 % na 13 017. V Belgii si vůz Škoda zakoupilo 6 905 (+50,7 %) zákazníků.

V České republice došlo ve sledovaném období k poklesu poptávky po nových vozech o 6,1 %. Dalším oslabujícím faktorem je nárůst dovozu ojetých osobních automobilů o 12,6 %. Navzdory těmto obtížným podmínkám dokázala Škoda Auto obhájit svůj dominantní tržní podíl s celkovým prodejem 31 954 (-1,6 %) vozů.

V rostoucím regionu střední a východní Evropy (bez České republiky) prodala Škoda Auto celkem 67 667 vozů, což představuje zvýšení o 17,8 % a další posílení tržního podílu oproti minulému roku. Vysoký růst byl zaznamenán na Ukrajině (+89,4 %), v Rusku (+79,9 %), v Rumunsku (+40,9 %) a v pobaltských zemích.

V Asii a v zámoří zvýšila Škoda od ledna do června 2006 prodeje o 44 % na celkem 20 253 vozů. Největší podíl na tom má Indie (6 004 vozů), Turecko (3 690 vozů) a Egypt (2 566 vozů).

 

AH, 24.7.2006

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar