Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Auto vyrobila přes 670 000 vozů

Skupina Škoda Auto se skládá z mateřské společnosti Škoda Auto a.s. a jejích konsolidovaných dceřiných společností: ŠkodaAuto Deutschland GmbH, Škoda Auto Slovensko s.r.o., Škoda Auto Polska S.A., Škoda Auto India Private Ltd. a podniku OOO VW, který je konsolidován metodou ekvivalence.

Škoda Auto dokázala v uplynulém roce zvýšit prodej vozů. Zákazníkům bylo dodáno 674 530 vozů, což je o 7,1 %, (+44 498 vozů) více než v roce 2007. Regiony a trhy s nejsilnějším růstem přitom byly střední a východní Evropa a Asie: Čína (+117 %), Rusko (+84,2 %), Indie (+31,9 %) a Ukrajina (+25,2 %).


Škoda Octavia – 344 857 ks (+ 11,3 %)
Škoda Fabia – 246 561 ks (+ 5,9 %)
Škoda Superb – 25 645 ks (+ 24,9 %)
Škoda Roomster – 57 467 ks (+ 13,8 %)

Celosvětová finanční krize, pokles trhů a především negativní vývoj české koruny vůči významným měnám (euru, dolaru, rublu, libře) měly v roce 2008 vliv na výsledky společnosti Škoda Auto. I přes pozitivní vývoj počtu prodaných vozů, zůstaly finanční ukazatele pod úrovní předchozího roku.
Rentabilita kapitálu s hodnotou 15,1% opět pokryla náklady na kapitál, a překonala tím vlastní požadavek na minimální zhodnocení ve výši 9 %. V roce 2007 činila rentabilita kapitálu ještě 22,5 %, což znamená pokles o 7,4 procentního bodu. Provozní výsledek byl s 13,6 mld. Kč o 6,2 mld. Kč (-31,2 %) nižší než v předchozím roce, kdy dosáhl 19,8 mld. Kč. Výsledek před zdaněním zaznamenal pokles o 6,5 mld. Kč na 13,4 mld. Kč (-32,6 %).
Tržby dosáhly 200,2 mld. Kč a byly tak pod úrovní předchozího roku (222,0 mld. Kč). Tržby byly tvořeny vozy (87,7 %), originálními díly a příslušenstvím (7,4 %), dodávkami dílů do podniků koncernu VW (3,2 %) a tržbami za ostatní zboží a služby (1,7 %). Škoda Auto zůstala i v roce 2008 nejvýznamnějším vývozcem ČR s podílem 6,7 % na celkovém vývozu země.
V roce 2008 činily investice skupiny zhruba 14,6 mld. Kč (+2,1 %). Těžiště investiční činnosti spočívalo v obnově a rozšíření palety produktů (Superb, Octavia, Yeti a GreenLine) a v dokončení nového technologického centra v Mladé Boleslavi.
„Rok 2008 byl pro Škoda Auto velmi obtížným. Pouze negativní vývoj české koruny vůči všem měnám, zatížil náš provozní výsledek v porovnání s rokem 2007 částkou 6,3 mld. Kč. Jinak vyjádřeno – Škoda Auto by, přes dopady finanční krize na celkové trhy a přes jiné negativní makroekonomické faktory, v roce 2008 dosáhla lepšího výsledku než v roce 2007, pokud by se česká koruna udržela na průměrné úrovni roku 2007. Naše rychlá reakce na klesající poptávku a především naše důsledná nákladová kázeň nám pomohly zachovat si svou finanční stabilitu,“ komentoval Holger Kintscher, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast ekonomie. Obchodní vyhlídky na rok 2009 nadále zůstávají nejisté a zatížené značnými riziky. Spolehlivá prognóza na rok 2009 je z důvodu aktuální ekonomické situace téměř nemožná. „Čeká nás krajně složité období,“ zdůraznil Holger Kintscher.

JL, 24.3.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar