Škoda Auto vstupuje do Saúdské Arábie
Škoda Auto pokračuje v posílení své strategie internacionalizace vstupem na saúdskoarabský trh ve spolupráci se společností SAMACO Motors, která zde více než 15 let zastupuje i další značky koncernu Volkswagen. Nabídka zahrnuje model Octavia a SUV Kushaq, Karoq a Kodiaq.
Brzy budou následovat modely Superb a Superb Combi. V roce 2026 rozšíří portfolio kompaktní sedan Slavia, aby vyšel vstříc místní velké poptávce po vozech tohoto typu. První dva velmi moderně pojaté prodejní prostory se otevřou do konce roku v Džiddě a Al-Chubaru a vrcholný showroom v Rijádu bude následovat v roce 2026.
Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing, říká: „Vstup automobilky Škoda Auto do Saúdské Arábie, na největší trh na Blízkém východě, podtrhuje náš záměr dále rozvíjet internacionalizaci značky. Vzhledem k rychlému růstu se zde očekává jeden milion prodaných vozů do roku 2030. To nám spolu s naší širokou modelovou nabídkou otevírá nové příležitosti. Spojili jsme síly s prodejní organizací koncernu Volkswagen pro Blízký východ a s lokálním partnerem, společností SAMACO Motors, která čerpá ze svých dlouholetých zkušeností na automobilovém trhu již od roku 1978. V našich showroomech, jejichž otevření proběhne již brzy, nabídneme zákazníkům plně digitální zážitek s využitím videostěn, stolů s dotykovými obrazovkami a informačních stojanů.“
Saúdská Arábie
Škoda Auto hodlá v Saúdské Arábii oslovit zejména mladé řidiče a řidičky či rodiny z větších měst. Automobilka zde založila pobočku Škoda Middle East jako součást prodejní společnosti Volkswagen Group Middle East (VWGME). Na starosti má rozvoj aktivit značky Škoda v regionu s cílem využít naplno synergie a potenciál k růstu, který vyplývá i z nízkého počtu 156 vozů na 1 000 obyvatel.
Vstup na trh
Působení společnosti Škoda Auto v Saúdské Arábii představuje další strategický krok na Blízkém východě. V první polovině roku 2025 vstoupila automobilka na ománský trh, obnovila obchodní činnost v Kataru a otevřela dva nové moderní showroomy ve Spojených arabských emirátech. S rozšířením rychle se rozvíjející prodejní sítě i do Saúdské Arábie posiluje Škoda Auto dále svoji přítomnost v regionu a nabízí zde komplexní modelovou řadu, která zahrnuje modely Octavia, Superb, Karoq a Kodiaq spolu s SUV Kushaq a sedanem Slavia.
Pro dosažení svých ambiciózních plánů navázala Škoda partnerství se strategickým partnerem, společností SAMACO Motors, členem skupiny Al Nahla. Do konce roku 2025 se otevřou showroomy o rozloze přes 1 200 m² v Džiddě a Al-Chubaru, v roce 2026 bude následovat vrcholně pojaté prodejní místo v hlavním městě Rijádu.
Skupina Al Nahla byla založena v roce 1930 a je jednou z nejstarších obchodních společností v saúdskoarabském království. Společnost SAMACO vznikla v roce 1978 a je předním dovozcem a prodejcem převážně luxusních vozů v Saúdské Arábii. Více než 15 let působí jako výhradní zástupce značek Audi, Volkswagen a Porsche a nedávno její nabídku rozšířily značky Bentley a Lamborghini.
Škoda Auto 19.11.2025
Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing, říká: „Vstup automobilky Škoda Auto do Saúdské Arábie, na největší trh na Blízkém východě, podtrhuje náš záměr dále rozvíjet internacionalizaci značky. Vzhledem k rychlému růstu se zde očekává jeden milion prodaných vozů do roku 2030. To nám spolu s naší širokou modelovou nabídkou otevírá nové příležitosti. Spojili jsme síly s prodejní organizací koncernu Volkswagen pro Blízký východ a s lokálním partnerem, společností SAMACO Motors, která čerpá ze svých dlouholetých zkušeností na automobilovém trhu již od roku 1978. V našich showroomech, jejichž otevření proběhne již brzy, nabídneme zákazníkům plně digitální zážitek s využitím videostěn, stolů s dotykovými obrazovkami a informačních stojanů.“
Saúdská Arábie
Škoda Auto hodlá v Saúdské Arábii oslovit zejména mladé řidiče a řidičky či rodiny z větších měst. Automobilka zde založila pobočku Škoda Middle East jako součást prodejní společnosti Volkswagen Group Middle East (VWGME). Na starosti má rozvoj aktivit značky Škoda v regionu s cílem využít naplno synergie a potenciál k růstu, který vyplývá i z nízkého počtu 156 vozů na 1 000 obyvatel.
Vstup na trh
Působení společnosti Škoda Auto v Saúdské Arábii představuje další strategický krok na Blízkém východě. V první polovině roku 2025 vstoupila automobilka na ománský trh, obnovila obchodní činnost v Kataru a otevřela dva nové moderní showroomy ve Spojených arabských emirátech. S rozšířením rychle se rozvíjející prodejní sítě i do Saúdské Arábie posiluje Škoda Auto dále svoji přítomnost v regionu a nabízí zde komplexní modelovou řadu, která zahrnuje modely Octavia, Superb, Karoq a Kodiaq spolu s SUV Kushaq a sedanem Slavia.
Pro dosažení svých ambiciózních plánů navázala Škoda partnerství se strategickým partnerem, společností SAMACO Motors, členem skupiny Al Nahla. Do konce roku 2025 se otevřou showroomy o rozloze přes 1 200 m² v Džiddě a Al-Chubaru, v roce 2026 bude následovat vrcholně pojaté prodejní místo v hlavním městě Rijádu.
Skupina Al Nahla byla založena v roce 1930 a je jednou z nejstarších obchodních společností v saúdskoarabském království. Společnost SAMACO vznikla v roce 1978 a je předním dovozcem a prodejcem převážně luxusních vozů v Saúdské Arábii. Více než 15 let působí jako výhradní zástupce značek Audi, Volkswagen a Porsche a nedávno její nabídku rozšířily značky Bentley a Lamborghini.
Škoda Auto 19.11.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout








