Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Auto s nárůstem o čtvrtinu

S nárůstem o 24,6 procenta zvýšila Škoda za oba první měsíce své prodeje oproti předchozímu roku téměř o čtvrtinu. Celkem dodal český výrobce automobilů v měsících leden a únor zákazníkům po celém světě 132 100 vozidel (leden/únor 2010: 106 000).

Po silném prvním měsíci zůstaly prodeje i v únoru s 63 800 jednotkami na vysoké úrovni a překonaly loňský únor o 22,8 %. Na všech významných trzích byly zaznamenány vysoké nárůsty prodejů. Především v dynamicky rostoucích regionech Čína, Indie a Rusko pokračoval dynamický vývoj prodeje z uplynulého roku. Na straně modelů prokazovaly vysokou dynamiku růstu zejména

Superb Combi (+ 120,2 %)
Fabia Combi (+ 36,8 %)
Yeti (+ 36,7 %).

„Škoda v prvních dvou měsících vytvořila základnu pro solidní růst v roce 2011. Právě na mezinárodních vzrůstajících trzích jsme se vydali na cestu velice dobře. Takto jsme v Rusku v únoru zvýšili naše prodeje na více než dvojnásobek,“ prohlásil Jürgen Stackmann, člen představenstva Škody pro prodej a marketing. „V příštích letech má podnik v plánu ještě mnoho věcí a do roku 2018 chce prodeje minimálně zdvojnásobit. Takový začátek roku přesně podle míry je správným povzbuzením.“
Velkou sílu Škoda nadále demonstrovala na domácím trhu, kde se podařilo posílit vedoucí pozici na nynější podíl 37,2 % na trhu. Prodeje vzrostly o 8,4 % na 4800 jednotky. Nejprodávanějším modelem byla Octavia Combi, která se 1200 prodanými vozy vede českou statistiku přihlašovaných vozidel. Rostoucí oblibě se v Česku těšily i Superb Combi (+ 59,9 %) a Roomster (+ 15,5 %).
I ve střední a východní Evropě podnik dosáhl v únoru vysoké míry růstu. V Maďarsku prodeje vzrostly o 47,0 %, v Polsku o 3,9 %.
Výrazně pozitivně se vyvíjel i západoevropský trh. V únoru Škoda prodala v západní Evropě 27 500 vozidel (+ 15,6 %) proti předchozímu roku. V Nizozemsku značka vzrostla o 140,4 %, v Belgii o 81,5 % atd.
Na dynamických růstových trzích Škoda opět rostla dvouciferným číslem a v Rusku dokonce trojciferným. V Číně, největším zahraničním trhu Škody, vzrostly prodeje o 20 % na 14 400 vozů. V Rusku dokázal podnik zvýšit prodej na více jak dvojnásobek – 4500 vozů (+ 105,8 %). Nejvíce žádanými modely na ruském trhu byly Octavia (+ 150,5 %) a Fabia (+ 170,8 %). V Indii Škoda s přírůstkem o 50,8 % rostla výrazně rychleji než trh jako celek a prodala zde 2400 vozidel.

Vozidla expedovaná zákazníkům v únoru 2011 (modely Škoda v porovnání s
únorem 2010):
Octavia (27300 vozidel, + 18,0 %)
Fabia19 300 + 35,7 %
Superb8500 + 40,4 %
Yeti4800 + 36,7 %
Roomster2700+18,7%
Octavia Tour1100- 58,3 %

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar