Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Auto - rok 2006 byl nejúspěšnější

Hospodářské výsledky ŠKODA AUTO a.s. a skupiny Škoda Auto dle International Financial Reporting Standards IFRS (Mezinárodní standardy účetního výkaznictví) byly zveřejněny na výroční tiskové konferenci v Mladé Boleslavi.

Konsolidační celek skupiny Škoda Auto je tvořen mateřskou společností ŠKODA AUTO a.s a jejími plně konsolidovanými dceřinými společnostmi: ŠkodaAuto Deutschland GmbH, ŠKODA AUTO Slovensko, s.r.o., Skoda Auto Polska S.A. a Skoda Auto India Private Ltd. a přidruženým podnikem VOLKSWAGEN RUS.
Rok 2006 byl pro značku Škoda i přes stagnaci trhů ve střední a západní Evropě ve znamení zvyšování podílů na strategicky významných trzích, což se zřetelně odrazilo na výsledcích odbytu a obratu. Tržby vzrostly o 8,7 % na 203,7 miliard Kč a provozní výsledek vzrostl o 34,5 % na 14,6 miliardy Kč, což odpovídá provozní obratové renditě ve výši 7,2 %. Skupina Škoda Auto dosáhla v roce 2006 celkového hospodářského výsledku před zdaněním ve výši 14,2 miliard Kč (+41,0 % oproti 2005). Pozitivní vývoj se odráží také ve výrazném nárůstu netto likvidity, která k 31. 12.2006 činila 21,2 miliard Kč.
Pozitivní vývoj hospodářského výsledku a finančních ukazatelů je výsledkem jednak úspěšné modelové a areálové politiky s rostoucími objemy prodejů, jakož i úspěšně realizovaných programů na optimalizaci procesů a nákladů.
Holger Kintscher, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast ekonomiky, k výsledkům poznamenal: „Rok 2006 byl pro skupinu Škoda Auto nejúspěšnějším rokem v historii, potěšující byl především vývoj našeho hospodářského výsledku před zdaněním, který se nám oproti předchozímu roku podařilo zvýšit o 41 % na 14,2 miliard Kč. Tento výrazný vývoj finančních ukazatelů ukazuje, že se nám podařil růst nejen kvantitativní, zaměřený na objem prodejů, ale také růst kvalitativní, a to nás pro budoucnost značky Škoda naplňuje optimismem. Starosti nám ovšem dělá vývoj některých nákladů v ČR, především tendence vývoje měnového kursu se stále sílící korunou. Škoda jako podnik s dominantním exportem stejně jako ostatní exportní podniky českého průmyslu tím utrpěly značné škody. Ani neustálé posouvání zavedení eura jistotě plánování právě nepřispívá.“
Škoda Auto exportovala v roce 2006 vozy, originální díly a další komponenty v hodnotě 164,2 mld. Kč, a s podílem ve výši zhruba 7,7 % na celkovém exportu ČR zaujímá pozici největšího českého exportéra.
Počet zaměstnanců činil 27 680. Stav kmenového personálu Škoda Auto vzrostl k 31.12.2006 o 2,1 % na 23 034. Vývoj agenturního personálu v přímé oblasti ve společnosti Škoda Auto zaznamenal s průměrným počtem 3358 agenturních pracovníků pokles oproti roku 2005.

Detlef Wittig, předseda představenstva společnosti Škoda Auto naznačil další vývoj společnosti: „Rok 2006 byl v mnoha ohledech mimořádný, úspěšně jsme zavedli čtvrtou modelovou řadu Roomster, podařilo se nám překročit magickou půlmilionovou hranici počtu vyrobených a prodaných vozů a rok jsme uzavřeli rekordním výsledkem. V rámci dalšího kontinuálního vývoje podniku bude rok 2007 rokem nové Fabie. Podle prvních pozitivních reakcí veřejnosti jsme přesvědčeni, že dosáhne stejných úspěchů jako její předchůdce. V roce 2007 se budeme navíc soustřeďovat na upevňování našich pozic na trzích v Evropě a na rozšiřování kapacit na trzích v Číně, Rusku a Indii.“
V uplynulém roce dodala Škoda Auto zákazníkům celkem 549 667 vozů modelových řad Octavia, Fabia, Superb a Roomster a dosáhla tak nárůstu o 11,7 %.
Nejprodávanějším modelem se poprvé v historii stala Octavia, kterou si včetně combi zakoupilo 270 274 zákazníků, což představuje nárůst 15,8 %. V historii nejprodávanějšího modelu Škoda Fabia bylo ve verzích hatchback, sedan a combi dodáno 243 982 vozů, o 3,1 % více než v předešlém roce. Modelu Superb se prodalo 20 989 a Roomster našel 14 422 nových majitelů. Roomster se v prvním roce po uvedení do prodeje stal autem roku v Estonsku, Finsku a Bulharsku a prvenství se dočkal též v kategorii rodinný vůz roku ve Švédsku a Belgii.
V západní Evropě zvýšila Škoda prodej o 9,1 % na 301 343 vozů. Nejúspěšnějšími trhy se staly Německo, Velká Británie, Španělsko a Rakousko. Dařilo se rovněž zvyšovat meziroční prodeje a tržní podíly. Na nejsilnějším trhu Škody, v Německu, bylo přihlášeno 118 527 vozů, což představuje 3,4 % tržního podílu.
Ve střední a východní Evropě (bez ČR) dodala Škoda Auto svým zákazníkům 146 612 vozů a dosáhla nárůstu 21,6 % (oproti 2005). Tahouny prodejů představovalo Polsko, kde Škoda potvrdila pozici nejprodávanější značky, dále Slovensko a významného nárůstu dosáhla Škoda v Rumunsku, na Ukrajině a v Rusku. V ČR bylo zákazníkům dodáno celkem 65 171 vozů Škoda, což představuje potvrzení prodejů roku 2005 .V Asii a v zámoří prodala Škoda Auto 36 541 vozů (+21,1 %). Největší podíl na tom má Indie, Turecko a Egypt.

PL, 23.2.2007





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar