Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Auto - prodejní rekord díky Číně a Německu

Celkové prodeje společnosti Škoda Auto za rok 2009 vzrostly o 1,4 % na 684 226 vozů a dosáhly tak nejvyšší úrovně v historii automobilky. Prodejní čísla společnosti rostla především díky Číně a trhům západní Evropy, kde byl odbyt podpořen zavedením šrotovací prémie.

V Číně vloni Škoda Auto překročila magickou hranici 100 000 prodaných vozů, když dodala zákazníkům 122 556 vozů, tj. o 107 % více, než v roce 2008.
Nejsilnějším trhem západní Evropy bylo opět Německo se 190 717 novými automobily (meziročně +57,3 %). Automobilka zde zvýšila svůj tržní podíl z cca 3,9 % v roce 2008 na cca 5 % v roce 2009, přičemž německý trh vzrostl v roce 2009 o 23,2 %.
Mezi úspěšné trhy patřilo např. Finsko, kde podíl značky vyrostl na 6,8 %, což činí nejvyšší tržní podíl českého výrobce v rámci celé západní Evropy. Vozy Škoda tak ve Finsku obsadily čtvrtou pozici mezi nejprodávanějšími automobily.
Prodeje vzrostly na trzích Francie (+4,3 %), Rakouska (+4,8 %), Švýcarska
(+3,0 %) nebo Polska (+12,7 %). S poklesem celkového trhu zaznamenala automobilka výrazný pokles prodeje na trzích regionu východní Evropy.

Počet´vozů podle modelů:
Octavia273 590meziročně +2,4 %
Škoda Fabia264 173+7,1 %
Škoda Superb44 548 +73,7 %
Škoda Yeti11018
Škoda Superb Combi735
Škoda Roomster47 152
Škoda Octavia Tour43 745



„V náročném období, kterým celosvětová ekonomika prochází, se nám podařilo stabilizovat prodeje společnosti. Dokonce jsme překonali rok 2008. Dopomohl nám strategický a dynamicky se rozvíjející trh Číny, zároveň zájem zákazníků v západní Evropě podpořený zavedením šrotovací prémie. Vsadili jsme na vysokou úroveň kvality produktů, inovace a rozšíření modelové palety. Uplynulý rok byl přitom velmi pestrý. Představili jsme první SUV značky Škoda - Yeti, kombi provedení vlajkové lodi Superb, modernizovanou Octavii v provedení Scout a RS a v neposlední řadě Fabii Combi Scout. Ekologickou paletu GreenLine jsme rozšířili o Octavii, která má nově také možnost pohonu na stlačený plyn LPG. Mimo to jsme zahájili kompletní výrobu vozů značky Škoda v ruské Kaluze a indické Pune. Rok 2010 bude podle všech odhadů náročnou zkouškou. Naději na pozitivní vývoj vkládáme do nedávno představených a dále v novém roce připravovaných modelů a do expanze na další rozvíjející se trhy,“ uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje.

JL, 18.1.2010


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar