Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Auto - prodeje klesají

Největší česká automobilka Škoda Auto dosáhla v prvním čtvrtletí pozitivního výsledku, a to i přes pokračující celosvětovou hospodářskou krizi. Provozní výsledek činil cca 28 mil. eur. Od ledna do března dodala Škoda 143 079 vozů. V meziročním srovnání to znamenalo propad o 17,5 %.

Objem objednávek v Evropě byl od ledna do března zhruba 27 % nad úrovní roku 2008. V této souvislosti je třeba vyzdvihnout německý, rakouský, český, slovenský a polský trh. Také na čínském trhu se objem objednávek nacházel ca 14 % nad úrovní předchozího roku.
Se zájmem zákazníků se setkávají modely Fabia a Roomster a vozy s úsporným motorem 1.2. Pozitivní vliv měla ekologická, respektive šrotovací prémie, která byla v několika evropských státech realizována na podporu automobilového průmyslu.
Další událostí byla prezentace nového vozu Škoda Yeti, jehož první dodávky zákazníkům jsou plánovány na polovinu druhého pololetí.
„První čtvrtletí bylo velmi obtížné. Dopady celosvětové ekonomické krize neminuly ani společnost Škoda Auto. Díky našim moderním a ekologickým produktům se nám ovšem podařilo rozšířit podíl na důležitých trzích, jako například v Německu a v Číně,“ komentuje situaci Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.
K hospodářskému výsledku koncernu VW přispěla skupina Škoda Auto v prvním čtvrtletí celkově provozním výsledkem ve výši 28,2 mil. eur. V lokální závěrce dosáhl provozní výsledek skupiny hodnoty 787,4 mil. Kč. Výsledek tak ovšem byl výrazně pod loňskou úrovní.


PL, 4.5.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar