Škoda Auto - prodej překonal očekávání
Celkem 630 032 vozů dodala společnost Škoda Auto svým zákazníkům během roku 2007 na všech světových trzích. Toto číslo znamená 14,5% nárůst dodávek proti předchozímu roku, a je nejlepším prodejním výsledkem v historii firmy.
V regionu s největším odbytem – v západní Evropě – bylo zákazníkům dodáno 327 222 vozů. Tržní podíl tak vzrostl na 2,2 %. I přes pokles celkového trhu v Německu (-9,2 % oproti 2006) byl počtem 118 692 nově přihlášených vozů značky Škoda překonán loňský rekord. Podíl na trhu vzrostl na 3,8 % (3,4 % v roce 2006).
Zlepšení dosáhla značka Škoda také na domácím trhu. Vůz z modelové palety značky Škoda si nechalo zaregistrovat 64 306 zákazníků, tedy o jedno procento více, než v roce 2006.
Ve východní Evropě byly s celkovým počtem 95 032 dodaných vozů výsledky společnosti Škoda Auto z předchozího roku překonány o 34 %. Nejsilnějším trhem tohoto regionu bylo Rusko. Proti roku 2006 se podařilo počet dodaných vozů bezmála zdvojnásobit na 27 535.
Veškerá očekávání překonal čínský trh, kde prodej v Číně vyráběného modelu Octavia byl zahájen teprve v červnu. Přesto bylo do konce roku zákazníkům dodáno přes 27 000 vozů.
Nejprodávanějším modelem za rok 2007 je modelová řada Octavia (limuzína, combi a Scout) s celkovým počtem 237 422 vozů, což odpovídá nárůstu o více než 18 %. Stálé oblibě se těší také Octavia Tour, která s 72 529 dodanými vozy zaznamenala zvýšení poptávky o 4,6 %.
Motorem růstu byla v roce 2007 Škoda Roomster. Počtem 66 661 prodaných kusů tohoto variabilního vozu kategorie MPV se Roomster už v prvním celém roce prodeje pevně etabloval jako další modelová řada.
Fabií dodala automobilka po celém světě 232 890 kusů. Kvůli modelové obměně je tento výsledek nižší než za rok předcházející.
Navzdory nadcházejícímu střídání generací modelu Superb byl prodej 20 530 vozů zhruba na úrovni předchozího roku.
JL, 16.1.2008
Zlepšení dosáhla značka Škoda také na domácím trhu. Vůz z modelové palety značky Škoda si nechalo zaregistrovat 64 306 zákazníků, tedy o jedno procento více, než v roce 2006.
Ve východní Evropě byly s celkovým počtem 95 032 dodaných vozů výsledky společnosti Škoda Auto z předchozího roku překonány o 34 %. Nejsilnějším trhem tohoto regionu bylo Rusko. Proti roku 2006 se podařilo počet dodaných vozů bezmála zdvojnásobit na 27 535.
Veškerá očekávání překonal čínský trh, kde prodej v Číně vyráběného modelu Octavia byl zahájen teprve v červnu. Přesto bylo do konce roku zákazníkům dodáno přes 27 000 vozů.
Nejprodávanějším modelem za rok 2007 je modelová řada Octavia (limuzína, combi a Scout) s celkovým počtem 237 422 vozů, což odpovídá nárůstu o více než 18 %. Stálé oblibě se těší také Octavia Tour, která s 72 529 dodanými vozy zaznamenala zvýšení poptávky o 4,6 %.
Motorem růstu byla v roce 2007 Škoda Roomster. Počtem 66 661 prodaných kusů tohoto variabilního vozu kategorie MPV se Roomster už v prvním celém roce prodeje pevně etabloval jako další modelová řada.
Fabií dodala automobilka po celém světě 232 890 kusů. Kvůli modelové obměně je tento výsledek nižší než za rok předcházející.
Navzdory nadcházejícímu střídání generací modelu Superb byl prodej 20 530 vozů zhruba na úrovni předchozího roku.
JL, 16.1.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout








