Škoda Auto prodala v září nejvíce vozů
Celosvětový nárůst prodejů o 12,8 % v prvních devíti měsících roku 2010 Největší česká automobilka Škoda Auto zůstává v dynamickém růstovém kurzu. V září prodala 75 790 vozů (vloni 69 023), což představuje nejlepší měsíční prodejní výsledek všech dob.
V prvních devíti měsících zvýšila značka Škoda celosvětově počet prodaných vozů o 12,8 % na celkem 568 990 jednotek (leden – září 2009: 504 625). Na domácím trhu vydatně posílila svou vedoucí pozici. S nárůstem prodejů o 9,2 % značka posílila podstatně více než celkový trh (plus 0,7 %). Celkem prodala Škoda Auto v ČR za devět měsíců 43 666 vozů (vloni 39 974). Podíl na trhu vzrostl na 34,7 %.
I na dalších trzích střední a východní Evropy rostla Škoda Auto nadprůměrně. Tržní podíly i prodeje rostly na všech trzích. V Rusku dosáhla společnost růstu odbytu o 35,2 %, prodej činil 34 273 vozů. V západní Evropě (bez Německa) prodeje vzrostly o 25,5 %. V Nizozemí se prodeje oproti zlepšily o 75,9 %. Obzvláště oblíbené jsou zde modely GreenLine s nízkou spotřebou paliva i emisemi CO2. Velkým dílem se na pozitivním vývoji v západní Evropě podílely také zvýšené prodeje ve Velké Británii, Francii, Španělsku, Rakousku, Belgii a ve Švýcarsku.
S nezměněnou dynamikou se rozvíjel prodej na růstových mimoevropských trzích. Jen v Číně prodala Škoda Auto se 134 470 vozy témě o 65 % více než ve srovnatelném období loňska (81 652). Na dalších mimoevropských trzích činil nárůst 44,6 %. V Indii bylo zákazníkům dodáno 14 224 vozů a prodej vzrostl o 36,6 % (10.415). Podstatný nárůst zaznamenaly také prodejní organizace značky Škoda v Egyptě (+168,8 %), Izraeli (+63,1 %) a v Turecku (+61,4 %).
Prodejní výsledky v září 2010
I na dalších trzích střední a východní Evropy rostla Škoda Auto nadprůměrně. Tržní podíly i prodeje rostly na všech trzích. V Rusku dosáhla společnost růstu odbytu o 35,2 %, prodej činil 34 273 vozů. V západní Evropě (bez Německa) prodeje vzrostly o 25,5 %. V Nizozemí se prodeje oproti zlepšily o 75,9 %. Obzvláště oblíbené jsou zde modely GreenLine s nízkou spotřebou paliva i emisemi CO2. Velkým dílem se na pozitivním vývoji v západní Evropě podílely také zvýšené prodeje ve Velké Británii, Francii, Španělsku, Rakousku, Belgii a ve Švýcarsku.
S nezměněnou dynamikou se rozvíjel prodej na růstových mimoevropských trzích. Jen v Číně prodala Škoda Auto se 134 470 vozy témě o 65 % více než ve srovnatelném období loňska (81 652). Na dalších mimoevropských trzích činil nárůst 44,6 %. V Indii bylo zákazníkům dodáno 14 224 vozů a prodej vzrostl o 36,6 % (10.415). Podstatný nárůst zaznamenaly také prodejní organizace značky Škoda v Egyptě (+168,8 %), Izraeli (+63,1 %) a v Turecku (+61,4 %).
Prodejní výsledky v září 2010
Octavia | 31 546 | +16,5 % |
Fabia | 23 434 | -16,5 % |
Superb | 9 962 | +139,3 % |
Yeti | 5 389 | +240,0 % |
Roomster | 3 327 | -29,5 % |
Octavia Tour | 2 132 | -37,7 |
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout