Škoda Auto - nárůst prodeje o čtvrtinu
Prodeje společnosti Škoda Auto za první letošní čtvrtletí vzrostly o 25 % na 178 901 vozů. Růst podpořila rostoucí poptávka na automobilovém trhu v Číně, kde bylo zákazníkům dodáno 42 707 vozů značky Škoda, tj. nárůst o 122 % oproti stejnému období roku 2009.
Jen v březnu dodala automobilka zákazníkům na celém světě 72 900 vozů a dosáhla tak rekordního měsíčního prodeje v historii firmy. Silný růst prodejů zaznamenala Škoda Auto také na trzích střední (+13 %; 27 995 vozů), zejména v ČR a v Polsku) a západní Evropy (+13 %; 85 187 vozů).
Zájem o vozy Škoda v ČR neustále roste. Od začátku roku 2010 bylo zákazníků v ČR dodáno 13 289 vozů, tj. o 2 791 více než za stejné období loňského roku. Nejprodávanější modelovou řadou zůstává v ČR Octavia s 6 496 prodanými vozy. Tržní podíl značky Škoda dosahuje za první čtvrtletí roku 2010 úrovně 33,4 %.
Objemově nejsilnějším trhem západní Evropy zůstalo Německo, přestože tamní trh zaznamenal proti loňskému roku významný pokles. I západní Evropa bez Německa se s nárůstem o 43 % na 56 763 prodaných vozů oproti předcházejícímu roku vyvíjela pozitivně. Důležitým motorem byla Velká Británie se 11 704 prodanými vozy, což znamená meziroční nárůst prodeje značky Škoda o 72 %. Dynamicky pak rostly také např. dodávky ve Španělsku, Portugalsku nebo Norsku.
Nejoblíbenější vozy:
„Prodejní výsledky ukazují pozitivní trend, a jsou ovlivněny dynamickým vývojem v Číně. Impulzy pro růst jsme také získali v některých evropských zemích. Ve vyhlídkách proto zůstáváme optimističtí, ale opatrní. Naděje vkládáme do nových modelů, jimiž jsou Yeti a Superb Combi s prodejními úspěchy, které předčily naše očekávání,“ uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje a marketingu.
Rostoucí zájem o modely Yeti a Superb Combi znamená zvyšování výroby těchto modelů v závodě Škoda Auto Kvasiny. S náběhem výroby došlo k navýšení personálu na současných 3500 zaměstnanců. V zájmu pozitivního růstu výroby zvažuje Škoda Auto přesunutí montáže modelu Roomster z Kvasin do Vrchlabí.
JL, 19.4.2010
Zájem o vozy Škoda v ČR neustále roste. Od začátku roku 2010 bylo zákazníků v ČR dodáno 13 289 vozů, tj. o 2 791 více než za stejné období loňského roku. Nejprodávanější modelovou řadou zůstává v ČR Octavia s 6 496 prodanými vozy. Tržní podíl značky Škoda dosahuje za první čtvrtletí roku 2010 úrovně 33,4 %.
Objemově nejsilnějším trhem západní Evropy zůstalo Německo, přestože tamní trh zaznamenal proti loňskému roku významný pokles. I západní Evropa bez Německa se s nárůstem o 43 % na 56 763 prodaných vozů oproti předcházejícímu roku vyvíjela pozitivně. Důležitým motorem byla Velká Británie se 11 704 prodanými vozy, což znamená meziroční nárůst prodeje značky Škoda o 72 %. Dynamicky pak rostly také např. dodávky ve Španělsku, Portugalsku nebo Norsku.
Nejoblíbenější vozy:
| Octavia | 77 192 | +32 % |
| Fabia | 52 700 | -3 % |
| Superb | 20 514 | +119 % |
| Yeti | 12 195 | 7 886 |
| Roomster | 7 886 | |
| Octavia Tour | 8 414 |
„Prodejní výsledky ukazují pozitivní trend, a jsou ovlivněny dynamickým vývojem v Číně. Impulzy pro růst jsme také získali v některých evropských zemích. Ve vyhlídkách proto zůstáváme optimističtí, ale opatrní. Naděje vkládáme do nových modelů, jimiž jsou Yeti a Superb Combi s prodejními úspěchy, které předčily naše očekávání,“ uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje a marketingu.
Rostoucí zájem o modely Yeti a Superb Combi znamená zvyšování výroby těchto modelů v závodě Škoda Auto Kvasiny. S náběhem výroby došlo k navýšení personálu na současných 3500 zaměstnanců. V zájmu pozitivního růstu výroby zvažuje Škoda Auto přesunutí montáže modelu Roomster z Kvasin do Vrchlabí.
JL, 19.4.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









