Škoda Auto - nárůst prodeje o 7,1 %
Celková čísla prodejů společnosti Škoda Auto proti roku 2007 vzrostla o 7,1 % na 674 530 vozů, což je nový rekord v historii největší české automobilky. Na pozadí finanční krize v druhé polovině roku to je výborný výsledek. Prodejní čísla společnosti rostla především díky trhům Číny a východní Evropy.
Ani západní trhy nejsou pro značku Škoda neúspěšné. Podíl značky zde vzrostl na 2,3 %, ačkoli celkový trh s osobními automobily klesl o 8,4 %.
Prodeje společnosti Škoda Auto vzrostly ve východní Evropě o 30,1 % na 123 630 dodaných vozů. Nejsilněji přitom rostly v Rusku, kde bylo v roce 2008 prodáno 50 733 vozů, tj. 84,2% meziroční nárůst.
Do Číny bylo dodáno za rok 2008 celkem 59 284 vozů, tj. o 117 % více, než v roce 2007. Dalších 16 051 vozů putovalo do Indie. Proti předchozímu období je to na tomto trhu o 31,9 % více.
Nejsilnějším trhem západní Evropy zůstává Německo, kde se zvýšil tržní podíl za rok 2008 na 3,9 % a to i přes pokles celkového trhu osobními automobily o 1,8 %. Němečtí zákazníci zaregistrovali 121 277 vozů.
Nejoblíbenějším modelem byla i v roce 2008 Octavia, (včetně Tour), které se prodalo 344 857, tedy o 11,3 % více, než za rok 2007. Druhým nejúspěšnějším, co se celkového počtu dodaných vozů týká, je Fabia – 246 561 (tj. + 5,9 %). Nejvyšší procentuální nárůst zaznamenal Superb – prodáno o 24,9 % více, než v roce předchozím – 25 645 vozů. Automobilka dále prodala 57.467 vozů modelové řady Roomster.
„I přes současné obtíže se nám daří na některých trzích udržet pozitivní trend prodejů. Budeme nadále sledovat vývoj v Rusku, Číně a Indii. Lze jen těžko odhadnout, jak se budou nadále prodeje naší společnosti vyvíjet, ale předpokládáme celosvětově zvýšený zájem o malé vozy, například Škoda Fabia, které znamenají nejen finanční úsporu, ale také odpovídají trendu zvýšené ochrany životního prostředí. Naděje na pozitivní vývoj vkládáme také do nových modelů, které v roce 2009 představíme,“ uvedl Fred Kappler, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje.
JL, 13.1.2009
Prodeje společnosti Škoda Auto vzrostly ve východní Evropě o 30,1 % na 123 630 dodaných vozů. Nejsilněji přitom rostly v Rusku, kde bylo v roce 2008 prodáno 50 733 vozů, tj. 84,2% meziroční nárůst.
Do Číny bylo dodáno za rok 2008 celkem 59 284 vozů, tj. o 117 % více, než v roce 2007. Dalších 16 051 vozů putovalo do Indie. Proti předchozímu období je to na tomto trhu o 31,9 % více.
Nejsilnějším trhem západní Evropy zůstává Německo, kde se zvýšil tržní podíl za rok 2008 na 3,9 % a to i přes pokles celkového trhu osobními automobily o 1,8 %. Němečtí zákazníci zaregistrovali 121 277 vozů.
Nejoblíbenějším modelem byla i v roce 2008 Octavia, (včetně Tour), které se prodalo 344 857, tedy o 11,3 % více, než za rok 2007. Druhým nejúspěšnějším, co se celkového počtu dodaných vozů týká, je Fabia – 246 561 (tj. + 5,9 %). Nejvyšší procentuální nárůst zaznamenal Superb – prodáno o 24,9 % více, než v roce předchozím – 25 645 vozů. Automobilka dále prodala 57.467 vozů modelové řady Roomster.
„I přes současné obtíže se nám daří na některých trzích udržet pozitivní trend prodejů. Budeme nadále sledovat vývoj v Rusku, Číně a Indii. Lze jen těžko odhadnout, jak se budou nadále prodeje naší společnosti vyvíjet, ale předpokládáme celosvětově zvýšený zájem o malé vozy, například Škoda Fabia, které znamenají nejen finanční úsporu, ale také odpovídají trendu zvýšené ochrany životního prostředí. Naděje na pozitivní vývoj vkládáme také do nových modelů, které v roce 2009 představíme,“ uvedl Fred Kappler, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje.
JL, 13.1.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout








