Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Auto má za sebou úspěšný rok 2024

Autorizovaní obchodníci dodali na český trh 78 097 nových vozů, což představuje meziroční nárůst 0,8 %. Automobily Škoda nadále dominují žebříčku nejprodávanějších modelů v České republice, a to jak u soukromých klientů, tak u firem. Jasnou jedničkou zůstává řada Octavia s více než 8% tržním podílem, následují další modely vozů Škoda.

V České republice se loni zaregistrovalo 231 600 nových osobních automobilů. Domácí automobilka k tomuto výsledku přispěla 78 097 registracemi a proti loňskému roku si polepšila o 0,8 %. V relativních číslech její podíl na českém trhu dosáhl 33,7 %, což znamená jasné vedení mezi všemi zastoupenými značkami. Za touto skutečností stojí především stabilní síť autorizovaných partnerů, která čítá 173 prodejních a 222 servisních míst, průběžně modernizovaná modelová paleta.

„Uplynulý rok hodnotím jako úspěšný. Dokázali jsme ještě vylepšit čísla z předchozího roku a udrželi jsme pozici jedničky ve fleetových i retailových prodejích. Ukazuje se, že kvalitní produktová řada v kombinaci se stále širším spektrem poskytovaných služeb je pro české zákazníky atraktivní,“ zhodnotil uplynulý rok Jiří Maláček, vedoucí Škoda Auto pro český trh.

Výsledky roku 2024 jsou pozitivní také z toho důvodu, že některé nové modely se kvůli postupnému náběhu výroby zatím naplno nezapsaly do prodejních statistik.

Octavia triumfuje

Pozici lídra českého trhu potvrzují i detailní statistiky jednotlivých modelových řad. V první desítce nejprodávanějších vozů roku 2024 figuruje 7 modelů značky Škoda. Celému žebříčku vévodí Octavia, která loni zaznamenala 19 425 registrací jako absolutně nejprodávanější automobil v České republice. Dle oficiální statistiky Svazu dovozců automobilů (SDA) si tímto výsledkem zajistila 8,4% podíl. Na druhou pozici dosáhl Karoq s 10 743 registracemi a podílem na celkových prodejích ve výši 4,7 %. Na třetí příčce se umístila Škoda Kodiaq s 10 328 registracemi a podílem 4,5 %.


Následují modelové řady Kamiq (9 504 registrací, tj. 4,1 %), Scala (9 443 registrací, tj. 4,1 %)
a Fabia (9 389 registrací, tj. 4,1 %).


Zatímco celkový počet prodaných vozů v České republice meziročně stoupl o 4,6 %, statistiky prodejů v segmentu elektromobilů ukazují téměř 65% meziroční nárůst. Velkou zásluhu na tom má i Škoda Enyaq, jejíž prodeje meziročně opět vzrostly.


Z 10 933 prodaných vozidel BEV jich 1 644 neslo značku Škoda, navíc plně elektrický model Enyaq se stal nejžádanějším elektromobilem na trhu za měsíce říjen a listopad. Růst e-mobility podporují rovněž modely Škoda s plug-in hybridním pohonem. Zásluhou 1 277 prodaných vozů Škoda iV se mladoboleslavská automobilka umístila v kategorii dobíjecích hybridů na prvním místě.


Pro další zvýšení prodeje elektricky poháněných vozidel je nezbytné podpořit rozvoj dobíjecí infrastruktury. Škoda Auto potvrzuje i v tomto směru roli lídra českého trhu a koordinuje své kroky s řadou soukromých i státních subjektů. Rovněž mnozí obchodní partneři fungují jako veřejné dobíjecí stanice, čímž přispívají k posilování nabíjecí infrastruktury v souladu

s Národním akčním plánem čisté mobility. Díky 7 058 nabíječkám se již nyní podařilo překonat původní příslib Národního akčního plánu čisté mobility, který počítal s vybudováním 7 000 nabíjecích bodů do roku 2025.


Produkty Škoda Care v 90 % nově pořízených vozů

V roce 2024 si majitelé nových vozů Škoda nejvíce oblíbili šedou barvu karoserie, nejoblíbenějším motorem se stal zážehový agregát 1,5 TSI/110 kW a nejžádanějším výbavovým stupněm byl Top Selection. To potvrzuje, že zákazníci se již většinově neorientují na základní varianty. Tento trend dokládá také stále větší zájem o produkty Škoda Care. Například pro prodlouženou záruku se loni rozhodlo 46 225 zákazníků, pro značkové pojištění 17 188 a pro předplacený servis 10 441 klientů.

Porfolio služeb nově rozšířily Pay to Fuel, Pay to Park, Škoda Box, Online objednání do servisu či Fleetový konfigurátor. Dařilo se i prodeji originálního příslušenství, přičemž nejfrekventovanějšími položkami byly zimní nebo letní kompletní kola, střešní nosiče a boxy, textilní a gumové koberce, ochranné prvky do zavazadelníku a tažná zařízení.

Nárůst prodejů o více než 8 % zaznamenala i síť Škoda Plus, do níž aktuálně patří 151 obchodních míst. Zákazníci si z nich odvezli více než 53 000 ojetých automobilů. I tady byl největší zájem o vozy Škoda Octavia, následovaly modelové řady Fabia a Scala. Celkem 41,1 % klientů zvolilo automobil ve věku 2 až 5 let z kategorie Vyzkoušené vozy, 35,2 % klientů sáhlo po zánovních vozidlech z kategorie Roční vozy a 23,7 % klientů si pořídilo ojetý automobil starší 5 let.


Registrace: počet automobilů Škoda zapsaných do Registru silničních vozidel ČR v daném období

1. Škoda 78 097 33,72 %
2. Hyundai20 309 8,77 %
3. Toyota18 994 8,20 %
4. Volkswagen 15 5556,72 %
5. Kia 10 7434,64 %
6. Dacia 9 422 4,07 %
7. Mercedes-Benz 8 0613,48
8. Ford 6 601 2,85
9. Renault 5 495 2,37 %
10. BMW5 459 2,36


1. Škoda OCTAVIA19 4258,39 %
2. Škoda KAROQ10 843 4,68 %
3. Škoda KODIAQ10 3284,46 %
4. Škoda KAMIQ 9 504 4,10 %
5. Škoda SCALA 9 443 4,08 %
6. Škoda FABIA 9 389 4,05 %
7. Hyundai i30 8 744 3,78 %
8. Škoda SUPERB7 404 3,20 %
9. Hyundai TUCSON 5 762 2,49 %
10. Kia CEED 4 975 2,15 %




Škoda Auto 28.1.2025




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar