Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Auto je třetí nejprodávanější značkou v Evropě

Škoda Auto za první pololetí roku 2025 dodala celosvětově zákazníkům 509 400 vozů, což představuje meziroční nárůst o 13,6 %. Vysoký prodej se odrazil i ve finančních ukazatelích: tržby vzrostly na 15,070 mld. eur (+10,4 %), provozní zisk dosáhl 1,285 mld. eur (+11,8 %) a čistý peněžní tok činil 1,443 mld. eur (+2,5 %).

Na solidní úrovni zůstává rentabilita tržeb ve výši 8,5 % (před rokem: 8,4 %). Škoda zároveň dosáhla historického zlomového momentu – stala se třetí nejprodávanější značkou v Evropě (zahrnuje EU 27, Spojené království, Švýcarsko, Norsko a Island). Český výrobce si klade za cíl být zde trvale mezi třemi vrcholnými značkami nejpozději do konce dekády. Na evropský trh dodala Škoda zákazníkům 409 100 vozů (meziročně +10,5 %) a výrazně překonala celý trh.

Klíčovou roli v tomto úspěchu sehrála vysoká poptávka po elektromobilech a plug-in hybridních vozech. Škoda dodala zákazníkům v Evropě 72 000 elektromobilů a 21 400 plug-in hybridních vozů, což dohromady tvoří podíl 22,8 %. Škoda Auto významně posílila své aktivity také v Asii a v Indii dodala 33 300 vozů. To představuje rekord za 25 let působení značky na subkontinentu a meziroční nárůst o 107,7 %. Ve Vietnamu byl zahájen prodej vůbec prvního lokálně vyráběného modelu Škoda – nového SUV Kushaq.

Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing, vyzdvihuje: „Představením sportovních verzí RS modelů Elroq a Enyaq v první polovině roku 2025 dále posilujeme emocionální přitažlivost naší značky a rozšiřujeme portfolio plně elektrických vozů na klíčových trzích. Tyto modely jsou stěžejní součástí naší strategie elektrifikace pohonů, která se v Evropě významně urychluje. V mnoha zemích jsme dosáhli historicky rekordních tržních podílů, například v Německu, Rakousku, Švédsku nebo ve Francii. Strategie internacionalizace rovněž nabírá na obrátkách. V Turecku jsme zaznamenali dosud nejvyšší počet dodávek zákazníkům. Model Kylaq slaví v Indii mimořádný úspěch, celkový prodej na tomto trhu vzrostl o téměř 108 % a dosáhl historického maxima. Dalším významným krokem je zahájení prodeje modelu Kushaq ve Vietnamu, který se vyrábí v novém závodu vybudovaném ve spolupráci s lokálním partnerem Thanh Cong Group.“


Škoda Auto s rekordem

Škoda Auto zaznamenala v prvním pololetí roku 2025 vynikající výsledky na globální úrovni: celkem dodala zákazníkům 509 400 vozů, což představuje meziroční nárůst o 13,6 %. Významně se o to zasloužil větší odbyt na klíčových trzích v Evropě a také v Indii, ale rovněž dosud nejširší a nejmodernější modelová nabídka obsahující všechny typy pohonů.

Škoda se poprvé ve své 130 let dlouhé historii stala třetí nejprodávanější značkou v Evropě (zahrnuje EU 27, Spojené království, Švýcarsko, Norsko a Island). Dodávky zákazníkům zde dosáhly 409 100 vozů, to znamená o 10,5 % více než před rokem. Týká se to i největšího odbytiště značky – v Německu Škoda dodala 100 700 vozů, což představuje taktéž 10,5% meziroční nárůst.

Další významné přírůstky v absolutních číslech byly zaznamenány ve Spojeném království (celkové dodávky 43 800 vozů; +16,5 %), Španělsku (21 100 vozů; +20,3 %), Rakousku (15 200 vozů; +25,7 %), Švédsku (8 500; +54,0 %) nebo Francii (24 400 vozů; +13,5 %). Významně přispěly rovněž Česká republika či Dánsko.

Tento růst dodávek znamenal, že značka překonala celkový trh v Evropě a dosáhla významného tržního podílu v několika západoevropských zemích včetně Rakouska (10,64 %), Dánska (10,21 %) a Německa (7,18 %).

Výborné finanční výsledky

Škoda Auto vykázala v prvním pololetí roku 2025 tržby ve výši 15,070 mld. eur (+10,4 %), provozní zisk vzrostl na 1,285 mld. eur (+11,8 %) a čistý peněžní tok činil 1,443 mld. eur, což představuje meziroční přírůstek +2,5 %. Na solidní úrovni zůstává rentabilita tržeb ve výši 8,5 % (před rokem: 8,4 %). K těmto výsledkům přispěla vedle vysoké poptávky zákazníků především přísná nákladová disciplína. Nepřetržitý růst tržeb během posledních let potvrzuje, že strategie a obchodní model společnosti Škoda Auto jsou vysoce efektivní i v současném náročném tržním prostředí.

Elektrifikace razantně zrychluje


Mezi zákazníky značky Škoda jsou stále oblíbená vozidla s elektrifikovaným pohonem. Celkem automobilka dodala zákazníkům v Evropě 72 000 elektromobilů a 21 400 plug-in hybridních vozů. To dohromady tvoří podíl 22,8 % na dodávkách (před rokem: 9,4 %). Elektrifikovaný pohon tak má téměř každý čtvrtý vůz Škoda prodaný v Evropě. Vysokou poptávku zajistily nové elektromobily Elroq a Enyaq i plug-in hybridní verze nové generace modelů Superb

a Kodiaq s elektrickým dojezdem přes 100 km. Potvrzuje se tím úspěšná transformace značky směrem k udržitelné mobilitě.

Velkého úspěchu dosáhl v první polovině roku model Elroq, který v dubnu, květnu i červnu obsadil přední příčky mezi elektromobily na evropském trhu. V České republice i v Dánsku byl nejprodávanějším elektromobilem za prvních šest měsíců roku 2025. Nadále si velmi dobře vede i nový Enyaq, který ve stejném období obsadil druhé místo v segmentu BEV ve Švýcarsku.

Nejoblíbenějším vozem značky Škoda zůstává Octavia s 97 500 dodávkami, následovaná modely Kodiaq a Kamiq.

Milníky internacionalizace
V Indii dosáhla Škoda historicky nejlepšího výsledku díky přibližně 33 300 dodaným vozům (meziročně +107,7 %). Významný podíl na tom má nově uvedené SUV Kylaq, které do konce června převzalo více než 20 000 zákazníků. Tento úspěch posiluje pozici značky Škoda mezi sedmi nejvýznamnějšími automobilovými značkami v Indii. V březnu 2025 navíc společnost Škoda Auto Volkswagen India Private Limited (ŠAVWIPL) překročila hranici 500 000 vyrobených motorů v závodě v Puné.

Ve Vietnamu byl zahájen prodej modelu Kushaq, který zde vzniká ve spolupráci s partnerskou společností Thanh Cong Group. Škoda využívá synergií s Indií, odkud dováží kompletně rozložené sady (CKD) pro finální montáž. Vedle modelu Kushaq zahrnuje vietnamské portfolio také SUV Karoq a Kodiaq dovážená z Evropy. V nadcházejících měsících bude nabídka rozšířena o sedan Slavia, rovněž lokálně montovaný z indických sad CKD.


Dodávky vozů Škoda zákazníkům v prvním pololetí roku 2025

(v kusech, zaokrouhleno, po modelech; změna v % oproti stejnému období roku 2024):

Model leden–červen 25 změna

Škoda Octavia 97 500 −19,6 %
Škoda Kodiaq 64 800 +26,7 %
Škoda Kamiq 64 100 +4,9 %
Škoda Fabia 60 400 +6,4 %
Škoda Karoq 52 200 −1,7 %
Škoda Enyaq 38 700 +31,3 %
Škoda Superb 36 600 +19,7 %
Škoda Elroq 34 300 –
Škoda Scala 27 200 −6,4 %
Škoda Kylaq 20 100 –
Škoda Kushaq 6 800 −18,5 %
Škoda Slavia 6 700 −12,9 %







Škoda Auto 28.7.2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar