Škoda Auta s rekordními výsledky
Konsolidační celek Škody Auto tvoří mateřská společnost Škoda Auto a.s., její konsolidované dceřiné společnosti: ŠkodaAuto Deutschland GmbH, Škoda Auto Slovensko, s.r.o., Skoda Auto Polska S.A. a Skoda Auto India Private Ltd. Kromě toho byl konsolidován společný podnik s VW a EBRD, OOO Volkswagen Rus.
V roce 2007 skupina Škoda Auto pokračovala ve své expanzivní politice. I přes stagnaci západoevropského trhu dokázala navýšit objemy prodeje a potvrdila svou stabilní pozici ve středoevropském regionu. Dále kontinuálně expandovala na nových trzích a v závěru roku vstoupila v pořadí na 100. světový trh a dosáhla nejlepších prodejních výsledků v historii, které se odrazily také v rekordní úrovni hospodářských výsledků.
Tržby za skupinu vzrostly o 9,0 % na 222,0 miliard Kč, operativní výsledek s hodnotou 19,8 mld. Kč meziročně vzrostl o 35,5 %. V roce 2007 skupina Škoda Auto dosáhla 19,9 miliard Kč konsolidovaného výsledku před zdaněním (meziročně +39,9 %). Pozitivně se také vyvíjela čistá likvidita (+29,5 %), která k 31. prosinci 2007 činila 27,4 miliard Kč.
Rekordní výsledky za rok 2007 komentoval člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast ekonomie Holger Kintscher: „Ani rok 2007 nebyl z pohledu vnějších ekonomických podmínek jednoduchý. Museli jsme vykompenzovat hned několik negativních faktorů. Za všechny mohu jmenovat další výrazné posilování české koruny vůči euru, růst mezd a vývoj na komoditních trzích, zejména u oceli a syntetických hmot. O to více nás těší, že se skupině Škoda Auto podařilo dosáhnout historicky nejlepšího výsledku.“
V roce 2007 exportovala společnost Škoda Auto vozy, náhradní díly a další komponenty včetně příslušenství v hodnotě 184,9 miliard Kč, což představuje 7,5 % (odhad) podíl na celkovém exportu ČR. Škoda Auto tak zůstává v pozici největšího českého exportéra.
Na vynikajících výsledcích skupiny Škoda Auto se podílelo celkem 29 141 zaměstnanců. Počet kmenových zaměstnanců mateřské společnosti vzrostl o 2,3 % na 23 559 a počet agenturních zaměstnanců stoupl o 13,2 % na 4 194. V dceřiných společnostech pracovalo včetně agenturního personálu ke konci roku 2007 celkem 1388 zaměstnanců (meziročně +47,3 %).
K úspěšnému vývoji se vyjádřil také předseda představenstva Reinhard Jung, který nastínil další vývoj: „Rok 2007 byl ve znamení uvedení nové generace Fabie, kterou zákazníci přijali velmi pozitivně. Poprvé jsme překročili hranici 600 tisíc vyrobených a prodaných vozů a vstupem na australský trh byla dosažena magická hranice 100 zemí, na kterých jsou vozy Škoda v prodeji. Dosažené hospodářské výsledky potvrzují naši strategii založenou na vysoké kvalitě našich produktů, služeb a procesů a na osobní motivaci všech našich pracovníků. Rok 2008 bude rokem nové generace modelu Superb, vlajkové lodi značky Škoda.“
S celkovým počtem 630 032 vozů dodaných zákazníkům v roce 2007 potvrdila pozici nejprodávanějšího modelu Octavia, kterou si zakoupilo 237 422 zákazníků (meziročně +18,1 %). Vozů Škoda Fabia se i přes generační výměnu modelu a částečnou omezenost dodávek prodalo 232 890. Velmi dobré přijetí ze strany zákazníků zaznamenal Roomster, jehož se prodalo 62 527 vozů. Pro Superb se rozhodlo 20 530 nových majitelů.
Přes stagnující trhy v západní Evropě dokázala skupina Škoda Auto navýšit tržní podíl o 8,9 % na 2,2 %. Na tomto nejsilnějším odbytišti skupiny bylo dodáno zákazníkům celkem 327 222 vozů. Ve východní Evropě vzrostl prodej o 33,9 % (95 032 vozů) a v regionu zámoří/Asie dokonce o 78,7 % (65 295 vozů). Ve střední Evropě potvrdila skupina Škoda Auto s 1,2% nárůstem (142 483 vozů) svoji dlouhodobě stabilní pozici. Stejně jako v předchozím roce se nejvíce vozů prodalo v Německu (112 452 vozů, +8,2 %). Na domácí trhu značka Škoda obhájila vedoucí pozici s prodejním výsledkem 66 806 vozů (+2,5 %).
Značka Škoda získala v roce 2007 také řadu ocenění. Mezi nejvýznamnější patří zejména prestižní cena německých novin Bild am Sonntag – Zlatý volant pro nový vůz v nabídce značky Škodu Fabia.
JL, 17.3.2008
Tržby za skupinu vzrostly o 9,0 % na 222,0 miliard Kč, operativní výsledek s hodnotou 19,8 mld. Kč meziročně vzrostl o 35,5 %. V roce 2007 skupina Škoda Auto dosáhla 19,9 miliard Kč konsolidovaného výsledku před zdaněním (meziročně +39,9 %). Pozitivně se také vyvíjela čistá likvidita (+29,5 %), která k 31. prosinci 2007 činila 27,4 miliard Kč.
Rekordní výsledky za rok 2007 komentoval člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast ekonomie Holger Kintscher: „Ani rok 2007 nebyl z pohledu vnějších ekonomických podmínek jednoduchý. Museli jsme vykompenzovat hned několik negativních faktorů. Za všechny mohu jmenovat další výrazné posilování české koruny vůči euru, růst mezd a vývoj na komoditních trzích, zejména u oceli a syntetických hmot. O to více nás těší, že se skupině Škoda Auto podařilo dosáhnout historicky nejlepšího výsledku.“
V roce 2007 exportovala společnost Škoda Auto vozy, náhradní díly a další komponenty včetně příslušenství v hodnotě 184,9 miliard Kč, což představuje 7,5 % (odhad) podíl na celkovém exportu ČR. Škoda Auto tak zůstává v pozici největšího českého exportéra.
Na vynikajících výsledcích skupiny Škoda Auto se podílelo celkem 29 141 zaměstnanců. Počet kmenových zaměstnanců mateřské společnosti vzrostl o 2,3 % na 23 559 a počet agenturních zaměstnanců stoupl o 13,2 % na 4 194. V dceřiných společnostech pracovalo včetně agenturního personálu ke konci roku 2007 celkem 1388 zaměstnanců (meziročně +47,3 %).
K úspěšnému vývoji se vyjádřil také předseda představenstva Reinhard Jung, který nastínil další vývoj: „Rok 2007 byl ve znamení uvedení nové generace Fabie, kterou zákazníci přijali velmi pozitivně. Poprvé jsme překročili hranici 600 tisíc vyrobených a prodaných vozů a vstupem na australský trh byla dosažena magická hranice 100 zemí, na kterých jsou vozy Škoda v prodeji. Dosažené hospodářské výsledky potvrzují naši strategii založenou na vysoké kvalitě našich produktů, služeb a procesů a na osobní motivaci všech našich pracovníků. Rok 2008 bude rokem nové generace modelu Superb, vlajkové lodi značky Škoda.“
S celkovým počtem 630 032 vozů dodaných zákazníkům v roce 2007 potvrdila pozici nejprodávanějšího modelu Octavia, kterou si zakoupilo 237 422 zákazníků (meziročně +18,1 %). Vozů Škoda Fabia se i přes generační výměnu modelu a částečnou omezenost dodávek prodalo 232 890. Velmi dobré přijetí ze strany zákazníků zaznamenal Roomster, jehož se prodalo 62 527 vozů. Pro Superb se rozhodlo 20 530 nových majitelů.
Přes stagnující trhy v západní Evropě dokázala skupina Škoda Auto navýšit tržní podíl o 8,9 % na 2,2 %. Na tomto nejsilnějším odbytišti skupiny bylo dodáno zákazníkům celkem 327 222 vozů. Ve východní Evropě vzrostl prodej o 33,9 % (95 032 vozů) a v regionu zámoří/Asie dokonce o 78,7 % (65 295 vozů). Ve střední Evropě potvrdila skupina Škoda Auto s 1,2% nárůstem (142 483 vozů) svoji dlouhodobě stabilní pozici. Stejně jako v předchozím roce se nejvíce vozů prodalo v Německu (112 452 vozů, +8,2 %). Na domácí trhu značka Škoda obhájila vedoucí pozici s prodejním výsledkem 66 806 vozů (+2,5 %).
Značka Škoda získala v roce 2007 také řadu ocenění. Mezi nejvýznamnější patří zejména prestižní cena německých novin Bild am Sonntag – Zlatý volant pro nový vůz v nabídce značky Škodu Fabia.
JL, 17.3.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout