Škoda Auta otevřela nové vzdělávací centrum
Nový školní rok začnou studenti Škoda Auto Vysoká Škola v prostorách slavnostně otevřeného vzdělávacího centra Na Karmeli. Spolu s nimi zde naleznou působiště rovněž studenti fakulty mechatroniky Technické univerzity Liberec.
Otevření univerzitního městečka se zúčastnili za Škoda Auto předseda představenstva Detlef Wittig a člen představenstva Martin Jahn, za vládu ČR předseda vlády M. Topolánek a město Mladá Boleslav reprezentoval primátor Raduan Nwelati.
Vzdělávací centrum Na Karmeli výrazně posílí prestiž Škoda Auto Vysoké školy, která tak získala vlastní reprezentativní prostory. Navíc se otevírají příležitosti k prohlubování spolupráce s ostatními technickými vysokými školami.
„Své působiště Na Karmeli nalezne až 800 studentů. Zároveň projde v tomto areálu školením a vzděláváním ročně 3400 zaměstnanců Škoda Auto. Kromě ekonomické Škoda Auto Vysoké školy zde bude sídlit část Technické univerzity Liberec, s níž Škoda Auto úzce spolupracuje na technickém vývoji. Pro pořádání společenských a kulturních akcí poslouží společenské prostory a zrestaurované historické budovy kláštera a kostela, “ uvedl Martin Jahn.
Investice automobilky do největšího firemního vzdělávacího centra dosáhla téměř 390 milionů korun. Moderní areál nabízí špičkové laboratoře určené pro výzkum a vývoj, který se využije přímo ve Škoda Auto.
„Výrazně se zlepší komunikace mezi studenty a kantory. Nové prostory budou mít veliký význam na integraci studentů v rámci automobilky a v neposlední řadě vzroste image Škoda Auto Vysoké školy, čímž, doufám, že upoutáme pozornost dalších studentů,“ uvedl Pavel Nováček, rektor Škoda Auto Vysoké školy.
Společnost Škoda Auto, kromě vlastní manažersko-ekonomické školy, spolupracuje s mnoha českými univerzitami, což má pozitivní efekt pro oba zúčastněné. Univerzita může studentům nabídnout praxi ve významné světové automobilce, Škoda Auto pak získá potenciální zaměstnance, které v praxi připraví na budoucí požadavky.
Vzdělávací centrum Na Karmeli disponuje mj. laboratoří elektronové mikroskopie, což je užitečné zařízení a pro většinu českých škol velmi nákladné a často jen vysněnou investicí.
Právě elektronový mikroskop se stal ústředním bodem spolupráce mezi libereckou univerzitou a mladoboleslavskou automobilkou. TU Liberec, Fakulta mechatroniky a mezioborových inženýrských studií, bude mít v centru Na Karmeli své stále působiště. O využití mikroskopu se rozdělí rovným dílem s útvarem Technického vývoje společnosti Škoda Auto.
Vzdělávací centrum Na Karmeli je stavbou v historickém centru Mladé Boleslavi. Záměrem bylo vytvořit dům, který by s kostelem sv. Bonaventury, piaristickou kolejí a budovou Konviktu znamenal jeden fungující celek v návaznosti na historické vazby místa.
Během přípravy projektu a jeho realizace stála v popředí snaha o ekologickou šetrnost. Hlavním požadavkem bylo zakomponování stavby do prostředí historického centra. Dále pak funkčnost, optimalizace provozních nákladů nebo technologie použité v souladu s životním prostředím.
Stavba i přes některé nutné zásahy do projektových plánů víceméně kopíruje původní návrh. Komplikací byla především nutnost skloubit představy autorů s omezeními ochrany památkově historických hodnot. Například pro zachování historických fasád bylo propojení původních staveb s novostavbami řešeno podzemní chodbou.
Kromě vysoké školy má automobilka také Střední odborné učiliště strojírenské, které připravuje žáky pro potřeby společnosti v oborech strojírenských a elektrotechnických.
Ke studiu jsou motivováni jak stávající, tak potenciální zaměstnanci. Podnik jim nabízí množství studijních výhod jako volno pro vykonání zkoušek, úhradu školného či prospěchová stipendia.
JL, 21.9.2007
Vzdělávací centrum Na Karmeli výrazně posílí prestiž Škoda Auto Vysoké školy, která tak získala vlastní reprezentativní prostory. Navíc se otevírají příležitosti k prohlubování spolupráce s ostatními technickými vysokými školami.
„Své působiště Na Karmeli nalezne až 800 studentů. Zároveň projde v tomto areálu školením a vzděláváním ročně 3400 zaměstnanců Škoda Auto. Kromě ekonomické Škoda Auto Vysoké školy zde bude sídlit část Technické univerzity Liberec, s níž Škoda Auto úzce spolupracuje na technickém vývoji. Pro pořádání společenských a kulturních akcí poslouží společenské prostory a zrestaurované historické budovy kláštera a kostela, “ uvedl Martin Jahn.
Investice automobilky do největšího firemního vzdělávacího centra dosáhla téměř 390 milionů korun. Moderní areál nabízí špičkové laboratoře určené pro výzkum a vývoj, který se využije přímo ve Škoda Auto.
„Výrazně se zlepší komunikace mezi studenty a kantory. Nové prostory budou mít veliký význam na integraci studentů v rámci automobilky a v neposlední řadě vzroste image Škoda Auto Vysoké školy, čímž, doufám, že upoutáme pozornost dalších studentů,“ uvedl Pavel Nováček, rektor Škoda Auto Vysoké školy.
Společnost Škoda Auto, kromě vlastní manažersko-ekonomické školy, spolupracuje s mnoha českými univerzitami, což má pozitivní efekt pro oba zúčastněné. Univerzita může studentům nabídnout praxi ve významné světové automobilce, Škoda Auto pak získá potenciální zaměstnance, které v praxi připraví na budoucí požadavky.
Vzdělávací centrum Na Karmeli disponuje mj. laboratoří elektronové mikroskopie, což je užitečné zařízení a pro většinu českých škol velmi nákladné a často jen vysněnou investicí.
Právě elektronový mikroskop se stal ústředním bodem spolupráce mezi libereckou univerzitou a mladoboleslavskou automobilkou. TU Liberec, Fakulta mechatroniky a mezioborových inženýrských studií, bude mít v centru Na Karmeli své stále působiště. O využití mikroskopu se rozdělí rovným dílem s útvarem Technického vývoje společnosti Škoda Auto.
Vzdělávací centrum Na Karmeli je stavbou v historickém centru Mladé Boleslavi. Záměrem bylo vytvořit dům, který by s kostelem sv. Bonaventury, piaristickou kolejí a budovou Konviktu znamenal jeden fungující celek v návaznosti na historické vazby místa.
Během přípravy projektu a jeho realizace stála v popředí snaha o ekologickou šetrnost. Hlavním požadavkem bylo zakomponování stavby do prostředí historického centra. Dále pak funkčnost, optimalizace provozních nákladů nebo technologie použité v souladu s životním prostředím.
Stavba i přes některé nutné zásahy do projektových plánů víceméně kopíruje původní návrh. Komplikací byla především nutnost skloubit představy autorů s omezeními ochrany památkově historických hodnot. Například pro zachování historických fasád bylo propojení původních staveb s novostavbami řešeno podzemní chodbou.
Kromě vysoké školy má automobilka také Střední odborné učiliště strojírenské, které připravuje žáky pro potřeby společnosti v oborech strojírenských a elektrotechnických.
Ke studiu jsou motivováni jak stávající, tak potenciální zaměstnanci. Podnik jim nabízí množství studijních výhod jako volno pro vykonání zkoušek, úhradu školného či prospěchová stipendia.
JL, 21.9.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









