Shell Eco marathon plný rekordů
Závod Shell Eco-marathon Europe 2008 byl skutečnou mezinárodní událostí – mezi přihlášenými byly týmy z 22 zemí celého světa od Norska až po Singapur. Poprvé se ho zúčastnily týmy z Bulharska, Íránu, Maďarska a Maroka.
V kategorii UrbanConcept si první cenu za svůj vůz poháněný vodíkem a výkon 848 km/l odvezl tým z holandské univerzity. Na druhém a třetím místě se s vozy na vodíkový pohon umístily týmy z Norska a Turecka.
Mezi vozidly se spalovacím motorem dosáhl nejlepšího výsledku švédský tým, který se celkově umístil na čtvrtém místě. S vozem poháněným ethanolem dosáhl celkem 299 km/l a produkce 6,15 gramů emisí CO2/km, čímž zlomil dosavadní rekord 9 g/km. Vyhrál tak cenu „Climate Change Award“ za nejnižší produkci C02 a současně třetí cenu, „Bosch Technical Innovation Award“, za systém recirkulace výfukových plynů s celkovou efektivitou 90 %. Na pátém místě skončil portugalský tým s ujetými 291 km/l.
V kategorii Prototypů, stejně jako v loňském ročníku, zvítězil francouzský tým z Lyceé La Joliverie, který zlepšil svůj loňský vítězný výkon (3297 km/l) a dosáhl výsledku 3382 km/l. Vyhrál zároveň cenu „Climate Friendly Award“ za dosažení produkce 0.8 gramů emisí CO2/km. Na druhém místě se umístil německý tým, který se svým vozem poháněným vodíkem urazil 3198 km/l. Třetí místo obsadil další francouzský tým s výsledkem 3036 km/l.
Cena „Bosch Technical Innovation Award“ byla v této kategorii udělena francouzskému týmu za motor s palivovými články, který byl oceněn za efektivitu a flexibilitu. Ceny za design („SKF Design Award“ a „Autodesk Eco-design Award“) získal tým z Německa. Jejich vůz ve tvaru žraloka byl vyroben z přírodních materiálů – hedvábných vláken, balzového dřeva
a pryskyřice – což pomohlo snížit váhu a celkovou spotřebu paliva.
„Shell Eco-marathon Europe 2008 byl opět skvělou ukázkou toho, jak mohou vozidla navržená studentskými týmy přispívat k čistší budoucnosti a zároveň také být šetrnější k životnímu prostředí,“ uvedl Mark Singer, globální manažer Shell Eco-marathonu. „Shell Eco-marathon vedle své vzdělávací roviny také ukázal, že zvyšování efektivnosti paliv
a snižování emisí oxidu uhličitého může být pro tisíce zúčastněných studentů také velmi příjemnou zábavou.”
ML, 30.5.2008
Mezi vozidly se spalovacím motorem dosáhl nejlepšího výsledku švédský tým, který se celkově umístil na čtvrtém místě. S vozem poháněným ethanolem dosáhl celkem 299 km/l a produkce 6,15 gramů emisí CO2/km, čímž zlomil dosavadní rekord 9 g/km. Vyhrál tak cenu „Climate Change Award“ za nejnižší produkci C02 a současně třetí cenu, „Bosch Technical Innovation Award“, za systém recirkulace výfukových plynů s celkovou efektivitou 90 %. Na pátém místě skončil portugalský tým s ujetými 291 km/l.
V kategorii Prototypů, stejně jako v loňském ročníku, zvítězil francouzský tým z Lyceé La Joliverie, který zlepšil svůj loňský vítězný výkon (3297 km/l) a dosáhl výsledku 3382 km/l. Vyhrál zároveň cenu „Climate Friendly Award“ za dosažení produkce 0.8 gramů emisí CO2/km. Na druhém místě se umístil německý tým, který se svým vozem poháněným vodíkem urazil 3198 km/l. Třetí místo obsadil další francouzský tým s výsledkem 3036 km/l.
Cena „Bosch Technical Innovation Award“ byla v této kategorii udělena francouzskému týmu za motor s palivovými články, který byl oceněn za efektivitu a flexibilitu. Ceny za design („SKF Design Award“ a „Autodesk Eco-design Award“) získal tým z Německa. Jejich vůz ve tvaru žraloka byl vyroben z přírodních materiálů – hedvábných vláken, balzového dřeva
a pryskyřice – což pomohlo snížit váhu a celkovou spotřebu paliva.
„Shell Eco-marathon Europe 2008 byl opět skvělou ukázkou toho, jak mohou vozidla navržená studentskými týmy přispívat k čistší budoucnosti a zároveň také být šetrnější k životnímu prostředí,“ uvedl Mark Singer, globální manažer Shell Eco-marathonu. „Shell Eco-marathon vedle své vzdělávací roviny také ukázal, že zvyšování efektivnosti paliv
a snižování emisí oxidu uhličitého může být pro tisíce zúčastněných studentů také velmi příjemnou zábavou.”
ML, 30.5.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














