Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

ŠKODA v ČR opět rekordní

V prosinci bylo na domácím českém trhu zaregistrováno 4 424 nových osobních automobilů značky ŠKODA, automobilka díky tomu úspěšně završila svůj prodejní výkon v roce 2018. Během loňského roku se pro některý z modelů rozhodlo 84 172 zákazníků.

„Meziroční nárůst značky ŠKODA je o to cennější, že celkový český trh zaznamenal po čtyřech letech růstu téměř 4% pokles,“ komentuje výsledky Luboš Vlček, ředitel ŠKODA AUTO Česká republika. „Udržení růstu i v těchto složitějších podmínkách tuzemského trhu je obrovská zásluha celé naší prodejní sítě, týmu ŠKODA AUTO ČR, široké palety zákaznicky atraktivních modelů a služeb, v neposlední řadě také důvěry, které se dlouhodobě těšíme u českých zákazníků,“ uzavírá Luboš Vlček.

K dalším významným úspěchům minulého roku patří tržní podíl značky ŠKODA, který činí 32,2 % a je tedy nejvyšší za posledních více než deset let. V roce 2018 překonala ŠKODA AUTO v České republice hned čtyřikrát své nejlepší měsíční výsledky, a to v lednu, únoru, dubnu a srpnu, stejně tak dosáhla s registracemi 46 976 vozů nejlepšího výkonu za první pololetí v historii.

Tím ale výčet úspěchů nekončí – v loňském říjnu byl totiž hodnotou 10 669 objednávek rovněž překonán dosavadní rekord z března 2017 v počtu příchozích klientských objednávek během jednoho kalendářního měsíce. Kumulovaně přijala značka ŠKODA během loňského roku z celé své tuzemské prodejní sítě 90 918 zákaznických objednávek. ŠKODA AUTO také v loňském roce zavedla on-line prodej svých vozů a doposud takto prodala 239 vozů.

Nejžádanějším modelem je již tradičně OCTAVIA, která s celkovým ročním prodejem 25 834 vozů drží první příčku a více než tříčtvrtinový podíl ve střední třídě.

Polovina malých vozů registrovaných v Česku nosí na zádi označení FABIA. Celkem u nás bylo registrováno 21 080 těchto oblíbených malých vozů s karoserií hatchback či kombi.

Pro RAPID se rozhodlo 14 353 českých zákazníků, což mu kromě první příčky zajišťuje také více než čtvrtinový podíl ve třídě.

Tradičně vysoký zájem je ve vyšší střední třídě o model SUPERB, který si vloni zvolilo 6 760 zákazníků a jeho podíl na prodejích v této třídě je 65 %.

Z hlediska registrací je v závěsu model KAROQ s prodejem 6 548 vozů, který vede třídu kompaktních SUV těsně následován modelem KODIAQ (6 227 vozů).

Také sedmý model, kterým je minivůz CITIGO, vede s celkovým loňským prodejem 2 770 vozů svou třídu, v níž drží 40% podíl.

Ruku v ruce s úspěchy v oblasti registrací nových osobních automobilů, zaznamenala značka ŠKODA významný posun i v dalších důležitých oblastech svého podnikání. Citelným meziročním nárůstem zájmu o 20,1 % se může pochlubit certifikovaný program prodeje ojetých vozů ŠKODA PLUS, jehož prostřednictvím se v loňském roce prodalo celkem 50 312 prověřených ročních, zánovních a ojetých automobilů. Celkem téměř 3 000 privátních zákazníků uzavřelo v roce 2018 smlouvu v rámci programu ŠKODA Bez starostí, díky kterému mohou využívat zcela nový vůz značky ŠKODA formou dlouhodobého pronájmu, což znamená nárůst o 6,7 % oproti roku 2017. ŠKODA značkové pojištění bez financování využilo o +33,2 % více zákazníků, ŠKODA značkové pojištění s financováním pak o + 10,7 % více zákazníků než v roce 2017.


Škoda 11.1.2019













Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar