Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

ŠKODA AUTO v roce 2014 - rekordní prodeje

ŠKODA AUTO pokračuje ve vysokém tempu. V roce 2014 dodala automobilka poprvé ve své 120leté historii svým zákazníkům na celém světě více než 1 milion vozů. Prodeje vzrostly o 12,7 procenta na 1 037 200 vozů (2013: 920 800), podíl značky ŠKODA na světovém trhu vzrostl na 1,4 procenta (2013: 1,3 procenta).

Nových rekordních hodnot dosáhly i finanční výsledky společnosti:

tržby vzrostly o 13,9 procenta na 11,8 miliard eur (2013: 10,3 miliard eur)
provozní výsledek o 56,5 procent na 817 milionů eur (2013: 522 milionů eur).

Dosavadním vrcholem modelové ofenzívy je nová ŠKODA Superb, která svým výrazným designem a využitím technologie MQB představuje počátek nové éry značky ŠKODA.
Nových rekordních hodnot dosáhla ŠKODA AUTO v roce 2014 také v oblasti tržeb a hospodářského výsledku. Tržby vzrostly o 13,9 procenta na 11,8 miliard eur (2013: 10,3 miliard eur). Provozní výsledek vzrostl o 56,5 procenta na 817 milionů eur (2013: 522 milionů eur), což představuje 7,0 procent z tržeb (2013: 5,1 procent).

Čistá likvidita vzrostla v roce 2014 o 40,3 procent na 2,065 miliardy eur, oproti 1,472 miliardám eur v roce 2013. Investice v roce 2014 dosáhly výše 698 milionů eur (2013: 741 milionů eur). Zisk před zdaněním dosáhl hodnoty 775 milionů eur (2013: 536 milionů eur) a výsledek po zdanění činil v roce 2014 665 milionů eur (2013: 455 milionů eur).

V roce 2014 dodala ŠKODA svým zákazníkům na celém světě rekordní počet 1 037 200 vozů, což odpovídá nárůstu o 116 500 vozů a 12,7 procent oproti roku 2013 (920 800 vozů).
Do konce února 2015 vzrostly celosvětově dodávky zákazníkům v porovnání s rokem 2014 o 7,9 procent na 163 000 vozů. To představuje novou rekordní hodnotu za první dva měsíce roku.

Rok 2014 byl pro značku ŠKODA opět ve znamení největší modelové ofenzívy všech dob. S uvedením nové generace modelu ŠKODA Fabia značka pokračovala v obnově modelové palety v segmentu malých vozů.

Současným vrcholem je ŠKODA Superb, která se svými dimenzemi a nabídkou prostoru posunula k horní hranici automobilové střední třídy. Světová premiéra nové vlajkové lodi značky proběhla v únoru v Praze; na trh tento model přijde na počátku léta 2015.
V následujících měsících ŠKODA navíc nabídne i další nové produkty - modely ŠKODA Octavia RS 230, ŠKODA Fabia Monte Carlo a na vybraných trzích také atraktivní akční modely ‚Edition’ k modelovým řadám Fabia, Rapid, Octavia a Yeti.

V následujících letech plánuje ŠKODA AUTO zvýšit své celosvětové prodeje minimálně na 1,5 milionu vozů ročně. Po zdolání milionové hranice se meta 1,5 milionu vozů zdá být podstatně blíže. Pro dosažení stanovených růstových cílů automobilka rozšiřuje své české závody a nadále bude zvyšovat i výrobu v zahraničních závodech.



Škoda 17.3.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar