Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

ŠKODA AUTO otevřela moderní crashovou laboratoř

Společnost ŠKODA AUTO uvedla u testovací dráhy v Úhelnici nedaleko Mladé Boleslavi do provozu moderní crashovou laboratoř. Je dimenzována na všechny známé scénáře nárazových zkoušek, v první řadě na nové předpisy NCAP platné od roku 2020.

Christian Strube, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje, vysvětluje: „Naše nová crashová laboratoř nám umožňuje ještě rozsáhlejší a reálným podmínkám bližší simulace nehod a vytváří tak důležitý základní technický předpoklad k tomu, abychom mohli vysokou úroveň bezpečnosti našich vozů ještě dále zvyšovat. Zkušební zařízení kromě toho splňuje také veškeré technické požadavky pro testy elektromobilů. V příštích letech budeme kapacity pro nárazové zkoušky dále postupně rozšiřovat. S naší crashovou laboratoří opět přebíráme další část odpovědnosti v rámci celého koncernu Volkswagen“.

Oproti dosavadní zkušebně má nová crashová laboratoř více než dvojnásobnou velikost. Zkušební hala je přes 180 metrů dlouhá. Samostatná hala disponuje speciálními zařízeními pro práci s elektromobily. Kapacita laboratoře roste společně s požadavky pro testované vozy a ŠKODA AUTO tak bude kapacitu rozšiřovat i v následujících letech.

Srdcem laboratoře je elektrický pohonný systém, který urychlí dvě čelně proti sobě jedoucí vozidla, každé o hmotnosti až 3,5 tuny na rychlost až 65 km/h nebo jedno vozidlo o hmotnosti až 3,5 tuny na maximální rychlost 120 km/h.

Další testovací zařízení zahrnuje například vysoce moderní saňový vozík tzv. „Flying Floor“, jehož pomocí se urychlují vozy pro důležitou zkoušku bočního nárazu na kůl.

K zařízením zkušebny patří také statický simulátor převrácení, bariéra pro čelní náraz s malým přesazením tzv. „Small Overlap“, bariérové vozíky pro nárazy zezadu a pro crash Car to Car podle nejnovějších požadavků Euro NCAP. Měřicí siloměrná stěna měří síly vznikající při nárazu.

Pro případ neočekávaných událostí spojených s poškozeným elektrovozem vybudovala společnost ŠKODA AUTO samostatnou budovu se zařízením pro nouzové zaplavení vozidla. Navíc ŠKODA AUTO zahájila nový projekt pro sběr veškerých dat v digitální podobě. Mnoho zkouškových dat se již zaznamenává pouze pomocí tabletu.

Posádku testovacích vozidel simuluje devět dospělých a čtyři dětské figuríny různých konstrukcí. Figuríny jsou do vozidel umísťovány s pomocí optického zařízení, přičemž správné držení jejich těla se měří statickou fotogrammetrií. 20 statických vysokorychlostních kamer a 30 „on board“ vysokorychlostních kamer – všechny disponující rozlišením HD – dokumentuje průběh a výsledky nárazových zkoušek. Aby dodaly optimální kvalitu obrazu, instalovala ŠKODA AUTO nový osvětlovací systém na bázi LED diod s intenzitou světla 100 000 luxů.


Tato technika umožňuje souběžně s vyšší kvalitou filmových záběrů také čtyřicetiprocentní úsporu elektřiny a vysokou tepelnou stabilitu.


Škoda 5.3.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar