Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

S Hondou Civic Tourer 1.6 i-DTEC za 2,82 l/100 km

Honda vytvořila nový rekord v úspoře paliva, který bude zapsán do Guinessovy knihy rekordů. Na trase dlouhé 13 498 kilometrů a procházející 24 sousedícími zeměmi EU se podařilo dosáhnout průměrnou spotřebu 2,82 litrů na 100 kilometrů. Cesta trvala 25 dní.

Za volantem vozu Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC se střídali dva zaměstnanci oddělení výzkumu a vývoje Honda, Fergal McGrath a Julian Warren, kteří si dali za cíl předvést úžasnou úspornost modelu Tourer v praktickém provozu.

Tato trasa měla podobnou pozoruhodnou délku jako ta, kterou absolvuje posádka na cestě z domovské Británie do Austrálie, a na níž je pouze devět zastávek na doplnění paliva. Na každou nádrž paliva ujel vůz v průměru neuvěřitelných 1 500 kilometrů. Celkové náklady na palivo za celou cestu činily pouhých 645 eur*.
Posádka vyrazila z belgického Aalstu a postupně projela evropským kontinentem po směru hodinových ručiček. Po návratu do výchozího bodu byla potvrzena úžasná hodnota spotřeby paliva, která překonala oficiálně uváděnou spotřebu modelu Tourer (3,8 l/100 km) o více než 25 %.

Oficiální zápis v Guinessově knize rekordů GUINNESS WORLD RECORDS zní „Nejnižší spotřeba paliva – napříč 24 sousedícími zeměmi EU“. Spotřeba je měřena v litrech na 100 km a mílích na galon. Podle pravidel musí celou cestu vozem absolvovat stejní dva řidiči. Fergal a Julian, kteří pracují celých 18 let v oddělení výzkumu a vývoje britského závodu Honda, museli každý den ujet průměrně 600 km, což představuje přibližně 7,5 hodiny.

Podle přísných a nekompromisních pravidel bylo pro vytvoření rekordu pro zápis do Guinessovy knihy rekordů je třeba, aby vůz vjel do všech 24 určených zemí. Tuto skutečnost lze dokázat mimo jiné palivovým/cestovním deníkem, údaji ze systému GPS, videem, fotografiemi a podpisy nezávislých svědků. Pro zajištění přesného sledování trasy, ujetého času a vzdálenosti byl vůz vybaven sledovacím zařízením od společnosti TRACKER, která se specializuje na správu vozových parků a vyhledávání odcizených vozidel.

Aby byly zajištěny „co nejpřirozenější podmínky“, musel být při pokusu o vytvoření rekordu podle pravidel použit standardní model vozu bez jakýchkoli úprav. Dodržení této podmínky posoudil na začátku a na konci pokusu nezávislý svědek. Palivo bylo doplňováno na běžných čerpacích stanicích. Aby byla vyloučena nespravedlivá výhoda snížením hmotnosti, musela být palivová nádrž vozu vždy zcela doplněna. Pro vytvoření jízdních podmínek běžného řidiče byl upraven tlak v pneumatikách na doporučené hodnoty a použito standardní tovární seřízení geometrie kol.

Dvoučlenná posádka složená z amatérských řidičů se rovněž snažila dokázat, že rekordní úspory paliva může dosáhnout každý, když bude používat jednoduché, ale velmi účinné techniky jízdy. Stačilo několik logických postupů, například pečlivé a praktické plánování trasy, hladká a konzistentní jízda bez ostré akcelerace nebo brzdění, předvídání dopravních situací, eliminace zbytečné zátěže a pravidelná a správná údržba vozu. Po celou cestu byla dodržována rychlost jízdy v souladu s předpisy a dopravní situací.



Honda 10.7.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar